Fælles forældremyndighed ?? Hvad har man lov til??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

277 visninger
3 svar
8 synes godt om
6. juni 2017

Anonym trådstarter

Jeg går sådan og tænker på....

Hvad må man engtlig gøre med sit barn. Der bor fast hos sin far og kun hjemme på samvær 5 dage hver anden uge...? Vi har fælles forældremyndighed..
Hun skal udenset blive boende hos ham..

Udover vi har en datter((  har vi også en søn.. som bor hos mig fast.. og i det faren ikke ser ham eller for mit vedkommende vil ha noget med vores lille dreng. Eller noget... faren har set ham ca 5-8 gange, I korte perioder
Overvejer jeg at vil søge den fulde forældremyndighed over ham.. han er 2.
------
Men om han måske vælger at søge lige mod lige og så søge fulde forældremyndighed over hende..  da jeg overvejer at vil søge fulde forældremyndighed over vores fælles søn
Det aner jeg ikke...

Ved bare ikke helt om jeg så vil følge mig dårlig stemplet...
Men han skal jo nok også skrive under eller noget. Vil jeg forstille mig..?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2017

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Anonym skriver:

Jeg går sådan og tænker på....

Hvad må man engtlig gøre med sit barn. Der bor fast hos sin far og kun hjemme på samvær 5 dage hver anden uge...? Vi har fælles forældremyndighed..
Hun skal udenset blive boende hos ham..

Udover vi har en datter((  har vi også en søn.. som bor hos mig fast.. og i det faren ikke ser ham eller for mit vedkommende vil ha noget med vores lille dreng. Eller noget... faren har set ham ca 5-8 gange, I korte perioder
Overvejer jeg at vil søge den fulde forældremyndighed over ham.. han er 2.
------
Men om han måske vælger at søge lige mod lige og så søge fulde forældremyndighed over hende..  da jeg overvejer at vil søge fulde forældremyndighed over vores fælles søn
Det aner jeg ikke...

Ved bare ikke helt om jeg så vil følge mig dårlig stemplet...
Men han skal jo nok også skrive under eller noget. Vil jeg forstille mig..?

Stakkels dreng. Hvordan kan han dog nænne kun at se den ene. Puha den bliver svær at sluge når han bliver stor nok til at forstå. Onde menneske, og stakkels dig 

Anmeld Citér

6. juni 2017

Bshizzle

Hvordan kan man vælge sit ene barn fra... dvs kun ha samvær med ét af børnene.. 

Anyway... 

Har du prøvet og snakke med din X om han evt ville ha noget imod at give dig den fulde forældre myndighed..? 

Så har du jo ligesom lagt bolden hos ham.. inden du søger igennem statsforvaltningen. 

Anmeld Citér

6. juni 2017

Ciss

Jeg er ikke helt sikker på, at jeg har fanget dette korrekt.

I har to børn sammen. En pige, som har adresse ved sin far, og som er hos dig fem dager pr 14. dag, og så en dreng, som bor hos dig, og som næsten ikke ser sin far? 

Om det er smart, at du søker fuld forældremyndighed for drengen, avhænger vel lidt af, hvorfor ting er, som de er. Men hvis det hele egentlig fungerer meget godt, ville jeg ikke rode op i andedammen. Bliver der først uenigheder, sårede følelser og konflikter, kan det hele hurtigt skride og blive meget vanskeligt. Ikke bare for de voksne, men absolut også for børnene.

Det med at have den fulde forældremyndighed, har vel ikke så meget at sige i hverdagen. Det er hvis barnet skal have nyt pas, bankkonto eller bytte navn eller andre helt formelle ting, hvor begge forældre skal skrive under, at man merker forskellen. Så med mindre du har en konkret grund til at ville søge om fuld myndighed, ville jeg lade sagen ligge.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.