Øredræn søger gode erfaringer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

387 visninger
8 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. juni 2017

Anonym trådstarter

Hej damer 

min søn på 14 måneder skal have lagt dræn i ørene imorgen da han har haft 3 mellemøresbetændelser inden for 3 måneder + væske i mellem øret. 

Jeg søger lidt nogle der har prøvet det før med deres børn, og har i kunne mærke eb forskel bagefter ? Faldt deres dræn hurtigt ud igen ?  Hvor påvirket var de af narkosen hele dagen ? 

Åh ja og så skal han faste imorgen helt til kl 1115, det er jeg nervøs for hvordan det går

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hej damer 

min søn på 14 måneder skal have lagt dræn i ørene imorgen da han har haft 3 mellemøresbetændelser inden for 3 måneder + væske i mellem øret. 

Jeg søger lidt nogle der har prøvet det før med deres børn, og har i kunne mærke eb forskel bagefter ? Faldt deres dræn hurtigt ud igen ?  Hvor påvirket var de af narkosen hele dagen ? 

Åh ja og så skal han faste imorgen helt til kl 1115, det er jeg nervøs for hvordan det går

Slet ingen ?

Anmeld Citér

6. juni 2017

Anonym

Anonym skriver:

Hej damer 

Mon dreng var godt nok 2 1/2. Fastningen til 11.30 gik fint. Uden problemer. Vi havde fjernet spiselige ting fra bordet, således at han ikke kunne se det og blive fristet. Han kunne intet høre, så derfor kunne vi ikke forklare ham hvad der skulle ske. Han var kun påvirket af narkosen i 30 min. Men vi hyggede derhjemme og så film og legede med LEGO. Sidenhen er ham jo så begyndt at udvikle sprog og kan høre. Han er knap 3 år. Hvis du er rolig og smiler, så klarer dit barn det også. Jeg har ikke opdaget om drænet er faldet ud eller ej. Han fik det lagt slut feb. og vi skal til kontrol i september. 

Anmeld Citér

6. juni 2017

DinNabo

Anonym skriver:

Hej damer 

Min søn har fået dræn to gange. Første gang ved 14 måneder. Tror det var værre for mig end ham. Det var ikke rart at se ham komme i narkose, men han var super hurtigt ovenpå igen. Og det hjalp på mellemørebetændelsen helt indtil næste vinter hvor han fik det igen. Efter den gang har der intet været. 

Han skal jo desværre faste men bare hold alt spiseligt uden for synsvidde. Så skal det nok gå. Put evt sent og giv mad lige inden han skal sove. 

Held og lykke

Anmeld Citér

6. juni 2017

HPH

Min datter er nu 3 år.

første dræn fik hun som 7 mdr.

de holdt ca 9mdr. Siden har hun fået lagt dræn 3 gange mere, de holdt kun mellem 1-5 mdr.

sidste gang var hun heldigvis fyldt 2 år hvilket betød at de måtte tage polypperne også. Efter en mdr var venstre dræn faldet ud. Men heldigvis har vi ingen problemer haft endnu.

max 30 min er hun påvirket af narkosen.

ved polypperne var hun noget ked.

Anmeld Citér

6. juni 2017

Anonym

Alle min tre piger er ørebørn. Den ældste fik dræn som 2 årige. Hun klarede narkose og faste uden problemer. Vi havde en del problemer med at de faldt ud igen. Men efter et par gange, fik hun nogle andre i som så sad så længe at de måtte pilles ud igen, da der ikke var brug for dem. Men de dræn var bare guld værd. Hun havde 6 gange mø på 6 mdr og hun var sproglig bag ud. Efter dræn en gang mø på 6 mdr og hendes sprog rykkede sig flere mdr på en uge.

Mellem barn fik dræn som 10 mdr på grund af væske -problemer med noget - hun havde dræn til hun var 4 år
Yngste dræn som 10 mdr på grund af mellemørebetændelse og væske ingen problemer over hovedet og stort set ingen mellemørebetændelse med dræn- dræn til hun var 4 år

Anmeld Citér

6. juni 2017

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Min datter fik det omkring 1 årsalderen... og det gik rigtigt fint... Og hun var kun lidt påvirket af narkosen..

Men der kom flåd i det ene øre og de var nødt til at skifte den ene ud.. Det var måske 1-2 måneder efter.. Siden har der ikke været noget...hun er 2,5 år  

og ja, vi mærker rigtigt stor forskel..Hun var virkelig ofte syg og skreg, fordi ørene gjorde ondt...

Anmeld Citér

6. juni 2017

Thea14

Vores datter var ca. 1 år da hun fik lagt dræn i begge ører. 

Det var bestemt ikke sjovt at se hende i narkose eller være hos hende da hun vågnede, men hun glemte det ret hurtigt igen, og i dag kan hun intet huske af det.

Til gengæld oplevede vi en betydelig bedring efterfølgende. Indtil da havde hun stort set mellemøresbetændelse hver gang hun ikke var på penicillin, som aldrig om natten da hun ikke ville ligge ned osv. Nærmest fra den ene dag til den anden, sov hun igennem om natten.

hun var 3 1/2 da drænene faldt ud og siden da har hun en gang haft mellemøresbetændelse, som ikke påvirkede hende, men blev opdaget fordi hun jævnligt havde indtørret blod i øret. Efter behandling har vi intet oplever siden.

Anmeld Citér

7. juni 2017

CC79

Min ene dreng fik lagt dræn to gange indenfor et år. Begge gange gik så fint og drænene faldt planmæssigt ud. Det hjalp ham så  meget da han var bagud sprogligt og pludselig blomstrede han sprogligt. Det blev gjort mellem 3-4 års alderen. Ville ønske det var blevet gjort tidligere for det har sat hans sproglige udvikling 1 år tilbage så han er lige blevet skoleudsat et år. Men jo positivt han fik dræn i og efter nr 2 dræn var væsken i øret væk..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.