Det der med navn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juni 2017

Leneur

Altså hvis min Silje var blevet en dreng, så var det blevet til Silas...   Daniel hedder nevøen og ellers er der Magnus, Adam, Johan, Sigurd og Alec på min top 7 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2017

C85

Vi venter også en dreng og må nok sige, at jeg synes pigenavne er meget lettere. 

Jeg vil gerne have en lille Elton, men den er min kæreste slet ikke med på lige pt. Ellers kan jeg godt lide Theo, Elliot og Oliver.

Anmeld Citér

5. juni 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Thea14 skriver:

Der kommer lige er samlet svar  

tak for jeres svar, jeg kunne bestemt godt bruge flere.

Jeg kan rigtig godt lide Noah og Liam, men svigerinden har altid sagt st får hun en søn skal han hedde Noah, så syntes ikke at jeg kan tage det navn. Liam er kæresten ikke helt solgt på, fordi han forbinder det med LOC.

Malte har jeg også haft i tankerne, men manden syntes det er lidt mærkeligt når det samtidig er navnet på mit barndomscrush (jeg var helt vildt forelsket i en Malte i 1-3 klasse). Samtidig snakker min mor konstant om at der ville være det perfekte navn, og så bliver jeg lidt stædig og modsat (som i at det skal hun da slet ikke bestemme)

Derudover er der et par gamle grisebønder blandt jeres forslag (og så har jeg svært ved navnet til et barn), mine forældres gamle kat er nævnt, tre heste og en enkelt hund...

og de resterende er ikke navne jeg syntes falder i min smag, eller manden siger klart nej.

Jeg bliver mere og mere vild med meget enkle, traditionelle navne. Bliver så glad, når jeg støder på Peter, Søren, Anders i skolen. Klassisk og solidt. Til gengæld er jeg slet ikke til Liam, så måske har vi meget forskellig smag. 

Selv har jeg Jakob og Jeppe. 

Alfred og August og måske endda Linus kunne jeg også heppe på. 

Anmeld Citér

5. juni 2017

Thea14

Mor og meget mere skriver:

Jeg bliver mere og mere vild med meget enkle, traditionelle navne. Bliver så glad, når jeg støder på Peter, Søren, Anders i skolen. Klassisk og solidt. Til gengæld er jeg slet ikke til Liam, så måske har vi meget forskellig smag. 

Selv har jeg Jakob og Jeppe. 

Alfred og August og måske endda Linus kunne jeg også heppe på. 

Det er ikke fordi jeg ikke er til de traditionelle navne, som Peter, Jacob, Søren osv. De er bare stort set alle brugt i familien.

Før jeg mødte min mand havde jeg altid sagt ar jeg skulle have drenge der hed Thomas og Casper, men det hedder hans fætre. 

Anmeld Citér

5. juni 2017

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87

Elliot

Aske

Lauge

Tor

Sylvester

Anmeld Citér

5. juni 2017

Cherraly

Profilbillede for Cherraly

Andreas, Oliver, Oskar, Martin, Mikkel, Ilias, Patrick, Robert 

Anmeld Citér

5. juni 2017

MM00

Thea14 skriver:

Vi venter lillebror til September, og er stadig ikke i nærheden af at finde et navn. Som sådan har kg egentlig ikke travlt, men manden viser ingen interesse for at snakke navn pt.

Jeg er dog ret så træt af at ALLE konstant spørger om vi har fundet navn, hvad navne der er i spil, hvad jeg overvejer osv. Selv hvis vi havde fundet navn, ville jeg ikke sige noget før barnet er født, hvilket vi heller ikke gjorde med vores datter, selvom vi ret hurtigt vidste hvad hun skulle hedde. 

Men hvad skal barnet så hedde? Jeg syntes virkelig det er svært at finde er pænt drengenavn som passer til vores kriterier. Så måske I kan hjælpe med forslag?

- det skal være et forholdsvis kort navn. (Vores datters navn er på 4 bogstaver)

- der skal være minimum to stavelser.

Vi er til gengæld ikke så sarte med hvor brugt navnet er, og top 10 skræmmer os ikke (er dog ikke vild med navnene der på pt)

Så umiddelbart burde det jo ikke være svært, men når man har en stor familie er mange navne taget, som skolelærer har man mange associationer med stort set alle navne og mange år i heste- og hundeverdenen, har ødelagt mange navne (Ludvig er fx et hundenavn for mig og Albert og Bertil er heste)

Så smid jeres forslag, og så skal jeg nok melde tilbage hvad der ikke er muligt  

Jeg ved ikke om de er nævnt, men her får du bare lige en masse navne 

Adam

Asger

August

Alex

Alfred 

Aksel 

Anton 

Bertram 

Bastian

Charlie 

Casper 

Conrad

Carl

Daniel 

David 

Emil 

Ebbe

Elias 

Elliot

Esben 

Felix 

Frej 

Frede

Frode 

Gabriel

Gustav 

Hjalte 

Hugo

Huxi

Hector

Isak

Jonas 

Julius 

Jeppe 

Jacob 

Jesper

Jamie

Joey 

Konrad 

Karl 

Kasper 

Kevin 

Lukas

Lauge 

Lau 

Linus

Mads

Magnus 

Mikkel 

Milan 

Milas 

Mikas

Matti 

Magne

Max

Malthe 

Marcus

Nikolaj 

Nikolas

Niklas

Nohr

Noah 

Oskar

Oliver 

Otto

Philip

Paw

Peter

Pelle

Rasmus

Robert

Rune 

Sofus

Silas

Simon 

Storm

Sander

Thomas

Thor

Theis

Viktor

Viggo

Villads

Valde

Vilhelm

Villum

William 

Xander/Zander

Anmeld Citér

5. juni 2017

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

Vincent

Villads

magnus

Luka

Alfred

Max

Carlo

Vitus

Hector

Noam

Pelle

Karl

Walter

Viggo

Anmeld Citér

5. juni 2017

mummitrolden

Pelle, Jeppe,  kalle

Anmeld Citér

5. juni 2017

lineog4

Mine yndlingsdrengenavne er jo selvsagt de drenge jeg har: Liam og Linus.

Men derudover er jeg glad for (og har ikke elever, heste eller katte der hedder det, for er også lidt udfordret pga elever):

Isak

Dante

Vitus

Sejr

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.