Thea14 skriver:
Vi venter lillebror til September, og er stadig ikke i nærheden af at finde et navn. Som sådan har kg egentlig ikke travlt, men manden viser ingen interesse for at snakke navn pt.
Jeg er dog ret så træt af at ALLE konstant spørger om vi har fundet navn, hvad navne der er i spil, hvad jeg overvejer osv. Selv hvis vi havde fundet navn, ville jeg ikke sige noget før barnet er født, hvilket vi heller ikke gjorde med vores datter, selvom vi ret hurtigt vidste hvad hun skulle hedde.
Men hvad skal barnet så hedde? Jeg syntes virkelig det er svært at finde er pænt drengenavn som passer til vores kriterier. Så måske I kan hjælpe med forslag?
- det skal være et forholdsvis kort navn. (Vores datters navn er på 4 bogstaver)
- der skal være minimum to stavelser.
Vi er til gengæld ikke så sarte med hvor brugt navnet er, og top 10 skræmmer os ikke (er dog ikke vild med navnene der på pt)
Så umiddelbart burde det jo ikke være svært, men når man har en stor familie er mange navne taget, som skolelærer har man mange associationer med stort set alle navne og mange år i heste- og hundeverdenen, har ødelagt mange navne (Ludvig er fx et hundenavn for mig og Albert og Bertil er heste)
Så smid jeres forslag, og så skal jeg nok melde tilbage hvad der ikke er muligt