Det der med navn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.160 visninger
21 svar
7 synes godt om
4. juni 2017

Thea14

Vi venter lillebror til September, og er stadig ikke i nærheden af at finde et navn. Som sådan har kg egentlig ikke travlt, men manden viser ingen interesse for at snakke navn pt.

Jeg er dog ret så træt af at ALLE konstant spørger om vi har fundet navn, hvad navne der er i spil, hvad jeg overvejer osv. Selv hvis vi havde fundet navn, ville jeg ikke sige noget før barnet er født, hvilket vi heller ikke gjorde med vores datter, selvom vi ret hurtigt vidste hvad hun skulle hedde. 

Men hvad skal barnet så hedde? Jeg syntes virkelig det er svært at finde er pænt drengenavn som passer til vores kriterier. Så måske I kan hjælpe med forslag?

- det skal være et forholdsvis kort navn. (Vores datters navn er på 4 bogstaver)

- der skal være minimum to stavelser.

Vi er til gengæld ikke så sarte med hvor brugt navnet er, og top 10 skræmmer os ikke (er dog ikke vild med navnene der på pt)

Så umiddelbart burde det jo ikke være svært, men når man har en stor familie er mange navne taget, som skolelærer har man mange associationer med stort set alle navne og mange år i heste- og hundeverdenen, har ødelagt mange navne (Ludvig er fx et hundenavn for mig og Albert og Bertil er heste)

Så smid jeres forslag, og så skal jeg nok melde tilbage hvad der ikke er muligt  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2017

Ciss

Aksel

Adam

Ivo

Eddy

Henry

Alvin

Calvin

Anmeld Citér

4. juni 2017

Miia90

Magne

Lauge

Mason

Elliot

Anmeld Citér

4. juni 2017

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Simon

Louie

mark

alex

lau

noah

liam

milo

huxi

magne

storm

malte

Anmeld Citér

4. juni 2017

Christabelle

Milo

Vitus

Magne

Anmeld Citér

4. juni 2017

Aristocats

Isak/Isaac

Vitus

August

Anmeld Citér

4. juni 2017

Thea14

Der kommer lige er samlet svar  

tak for jeres svar, jeg kunne bestemt godt bruge flere.

Jeg kan rigtig godt lide Noah og Liam, men svigerinden har altid sagt st får hun en søn skal han hedde Noah, så syntes ikke at jeg kan tage det navn. Liam er kæresten ikke helt solgt på, fordi han forbinder det med LOC.

Malte har jeg også haft i tankerne, men manden syntes det er lidt mærkeligt når det samtidig er navnet på mit barndomscrush (jeg var helt vildt forelsket i en Malte i 1-3 klasse). Samtidig snakker min mor konstant om at der ville være det perfekte navn, og så bliver jeg lidt stædig og modsat (som i at det skal hun da slet ikke bestemme)

Derudover er der et par gamle grisebønder blandt jeres forslag (og så har jeg svært ved navnet til et barn), mine forældres gamle kat er nævnt, tre heste og en enkelt hund...

og de resterende er ikke navne jeg syntes falder i min smag, eller manden siger klart nej.

Anmeld Citér

4. juni 2017

Ciss

Prøver et par til. Der er jo så mange flotte navne ��

Petrus

Thorvald

Didrik

Ulrik

Anmeld Citér

4. juni 2017

Cassandra

Thea14 skriver:

Vi venter lillebror til September, og er stadig ikke i nærheden af at finde et navn. Som sådan har kg egentlig ikke travlt, men manden viser ingen interesse for at snakke navn pt.

Jeg er dog ret så træt af at ALLE konstant spørger om vi har fundet navn, hvad navne der er i spil, hvad jeg overvejer osv. Selv hvis vi havde fundet navn, ville jeg ikke sige noget før barnet er født, hvilket vi heller ikke gjorde med vores datter, selvom vi ret hurtigt vidste hvad hun skulle hedde. 

Men hvad skal barnet så hedde? Jeg syntes virkelig det er svært at finde er pænt drengenavn som passer til vores kriterier. Så måske I kan hjælpe med forslag?

- det skal være et forholdsvis kort navn. (Vores datters navn er på 4 bogstaver)

- der skal være minimum to stavelser.

Vi er til gengæld ikke så sarte med hvor brugt navnet er, og top 10 skræmmer os ikke (er dog ikke vild med navnene der på pt)

Så umiddelbart burde det jo ikke være svært, men når man har en stor familie er mange navne taget, som skolelærer har man mange associationer med stort set alle navne og mange år i heste- og hundeverdenen, har ødelagt mange navne (Ludvig er fx et hundenavn for mig og Albert og Bertil er heste)

Så smid jeres forslag, og så skal jeg nok melde tilbage hvad der ikke er muligt  

William

Tristan

Emil

Theis

Anmeld Citér

4. juni 2017

Aristocats

Prøver også lige med nogle flere så 

Charlie

Birk 

Louis

Laurits 

Idris

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.