Valg af barnevogn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.191 visninger
11 svar
0 synes godt om
31. maj 2017

striber

Vi er lidt i syv sind. Vi venter 3. barn og står og skal vælge barnevogn. 

Vi har før haft Trille gigant til de 2 andre, men den er blevet solgt, så vi skal have ny denne gang.

Vi var i Ønskebørn og fik kørt lidt rundt med flere af dem. Vi faldt lidt pladask for en Emmaljunga Combi outdoor med lufthjul. Den var lille og kompakt, og kørte super skønt. 

Vi er dog i tvivl i forhold til liggemålet. Vi er jo vant til at have en barnevogn med 97 i liggemål, og kombivognen har kun 80. Så vi ville ikke kunne bruge vognen særligt længe. Dog vil vi jo så kunne bruge klapvognen og en evt voksipose. Vi har en semilukket teresse, så han vil altid kunne stå i læ, når vi vel og mærke er hjemme... 

Vi har rykket de 2 andre ind og sove, da de var omkring 2år. Så det er ikke fordi vi tænker vi skal have en barnevogn til han stopper med at sove til middag. Men er bekymret for om han vokser ud af barnevognen for hurtigt. 

Nu tænker vi så om vi skal have en alm barnevogn i stedet. Men så går det smarte lidt af det også... Vi er lidt i syv sind og skal ud og prøve lidt flere modeller.

Hvilken barnevogn kan I anbefale? Vi vil gerne betale lidt ekstra for lidt mere comfort denne gang. Og kravet er at den skal have lufthjul og drejelige forhjul. Og så SKAL vi kunne prøvekøre den før køb. 

Jer med combivogne: Hvor længe har I kunne bruge den, og fortrød I at I ikke havde en vogn med længere liggemål?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2017

MiniMe2005

Vi elsker vores kombivogn! Vi har en Emmaljunga Duo Edge Combi med drejehjul (dog punkterfrie, men kunne aldrig finde på at vælge andet). Ja, liggemålet er lille, og vi skiftede allerede til klapvognen, da vores søn var fem måneder (han ligger dog også to kurver over gennemsnittet). Men klapvognsdelen kan lægges helt ned, så det var intet problem. Han har sovet ude i den hele vinteren (med voksi). 

Jeg er så glad for vores valg :-)

Anmeld Citér

31. maj 2017

anonym12

Jeg tænker 80cm er et MEGET kort liggemål. Vores kombivogn har et liggemål på 92 cm og vi måtte droppe barnevognsdelen da han var ca 15 mdr

Anmeld Citér

31. maj 2017

Carina:-)

Jeg har en kombi fra emmalkunga og elsker den

Han er nu 17 mdr og sover stadig i barnevognensdelen men er så også en splejs på 71 cm 

Har købt en lækker kørepose til vinter så der kommer han over i klapvognen .

Så jeg ville købe den og så investere i en god køreppse

Anmeld Citér

31. maj 2017

Soonmom

Kommer nok også an på hvor høje i selv er. Min den første kunne ligge i sin til han var omkring 1 år, men han er også lille. Lillebror er 3 måneder og her kan jeg se at den i hvertfald ikke holder til han er 1 år. Men vi bruger så også kun kombi til transport og i nød til at sove i (der sover den store så bare i klapvogsdelen nu). Vi har alm barnevognene de sover i herhjemme. 

Men jeg vil så sige hvis det er en vogn til transport så for gudskyld punkterfrie dæk og ikke lufthjul

Anmeld Citér

31. maj 2017

Soonmom

Kommer nok også an på hvor høje i selv er. Min den første kunne ligge i sin til han var omkring 1 år, men han er også lille. Lillebror er 3 måneder og her kan jeg se at den i hvertfald ikke holder til han er 1 år. Men vi bruger så også kun kombi til transport og i nød til at sove i (der sover den store så bare i klapvogsdelen nu). Vi har alm barnevognene de sover i herhjemme. 

Men jeg vil så sige hvis det er en vogn til transport så for gudskyld punkterfrie dæk og ikke lufthjul

Anmeld Citér

31. maj 2017

striber

MiniMe2005 skriver:

Vi elsker vores kombivogn! Vi har en Emmaljunga Duo Edge Combi med drejehjul (dog punkterfrie, men kunne aldrig finde på at vælge andet). Ja, liggemålet er lille, og vi skiftede allerede til klapvognen, da vores søn var fem måneder (han ligger dog også to kurver over gennemsnittet). Men klapvognsdelen kan lægges helt ned, så det var intet problem. Han har sovet ude i den hele vinteren (med voksi). 

Jeg er så glad for vores valg :-)

Vi har dårlig erfaring med punkterfrie. Men det er nok en smagssag

Jeg hælder virkelig også til den. Det er bare en fordel at den er så lille. Og så var den bare SÅ lækker at køre rundt med. Og nem at slå sammen. 

Jeg satser på han ville kunne ligge i den minimum 8mdr. Mine andre har ikke været så store igen. 

Anmeld Citér

31. maj 2017

striber

anonym12 skriver:

Jeg tænker 80cm er et MEGET kort liggemål. Vores kombivogn har et liggemål på 92 cm og vi måtte droppe barnevognsdelen da han var ca 15 mdr

Det er kort ja. Men synes dem med større er klodsede at se på. Og faldt netop for den, da den var så lille og kompakt. Men igen ja. Han vil kun kunne ligger deri til han er 8mdr-1år. Skal bare lige gøre op med mig selv om vi kan undværre en barnevogn til den tid. 

Anmeld Citér

31. maj 2017

striber

Carina:-) skriver:

Jeg har en kombi fra emmalkunga og elsker den

Han er nu 17 mdr og sover stadig i barnevognensdelen men er så også en splejs på 71 cm 

Har købt en lækker kørepose til vinter så der kommer han over i klapvognen .

Så jeg ville købe den og så investere i en god køreppse

Det var da også en lille én Har lige kigget tilbage, og mine var 74cm da de var 7-8mdr. Så regner da med at han måske kan ligge i den til de 8mdr-1år. Men heller ikke mere end det.

Men ja, hvis man køber en lækker kørepose, går det nok. Ihvertfald når vi er hjemme. Det er mere når vi er ude, jeg er i vivl om det er nok.

Anmeld Citér

31. maj 2017

striber

Soonmom skriver:

Iforhold til punkterfrie hjul og lufthjul har vi prøvet dem begge. Og det er et bevidst valg at vi vil have lufthjul. Jeg tænker det er en smagssag Vi er ihvertfald godt trætte af de punkterfrie på klapvognen. Og byttede dem på barnevognen til lufthjul med nr 2. 

De 2 andre har været omkring de 74cm da de var 7mdr. Så tænker at den næste bliver deromkring. Så ihvertfald til han er 8mdr. Men så bliver det også sommer, og så er det jo fint med en klapvogn. 

Skal bare gøre op med mig selv, om jeg synes det er længe nok. Synes bare den er så dejlig fiks. Bandede ofte vores gamle væk da den var stor at komme rundt med. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.