Carina:-) skriver:
Er du ordentligt medicineret?
Det er jo en af forudsætningerne for at du kan fungere.
Og så skal du af med selvbebrejdelserne - du ville jo ikke have det på samme måde hvis det var pga cancer og kemo du ikke kunne overskue dit barn og hjem.
Og det her er det samme - her er det bare usynlig sygdom der gør at tingene falder fra hinanden.
Når man ikke har det godt går man i overlevelse mode - og der er det ikke rengøring der fylder og heller ikke overskud til et barn.
Nu ved jeg ikke hvor slemt du er ramt - har selv et familiemedlem der har borderline blandet med andre diagnoser og hun kommer aldrig til at kunne få hendes søn hjem som bor hos os fordi alle hendes krafter går til at hun selv overlever på trods af heavy medicinering.
Det har taget flere år for både hende men også hendes omgivelser at forstå at sådan er det - og først nu lever hun et liv der er rimeligt tåleligt fordi hun accepterer hendes vilkår.
Jeg siger ikke at det er sådan for dig- men du kunne starte med at sige at lige NU her og NU er det sådan.
Og det er ok - du kan ikke ændre det lige nu og dit barn har det godt selv om det ikke er hjemme hos dig så nu gælder det om at du får det bedre så du kan få et godt liv og så må det andet komme senere.
Hvis du ikke har en mentor er det måske en mulighed .
En der et tovholder - en der hjælper med at få dit hjem i bund og giver dig redskaber til at overskue at holde det.
Hvis der ikke er sat proff hjælp på dig synes jeg du skal bede om det nu - for at slås med selvbebrejdelser rod og dårlig samvittighed gavner dig ikke- tværtimod.
Kram herfra-
Det eneste medicin jeg får lige pt er noget til at sove på, så nej får ikke noget mod de meget depressive tanker jeg har og den konstante uro jeg har i kroppen. Har dog en aftale med sygeplejersken der er tilknyttet psyk på onsdag og vil spørge hende der.
Jeg synes jo det er svært at gøre noget mod den dårlige samvittighed og det hjælper jo ikke på det, når mit barn spørger hvornår jeg er rask nok til h*n kan komme hjem til mig igen. Jeg ved jo godt det er bedst for begge sådan som tingene er nu men det er bare øv.
Ja desværre er det en sammenblanding af alt muligt med en masse bi-diagnoser, så er hårdt ramt. Jeg håber da at få det så meget i kontrol at mit barn kommer hjem igen men tanken har da været der hvad nu hvis ikke. Den tanke kan jeg bare ikke udholde lige pt. Og ja heldigvis har h*n det godt og udvikler sig som h*n skal, trives i skolen og har gode venner og vi ser hinanden jævnligt, så alt det er der heldigvis orden på. Det der med tålmodigheden er skrevet ind i papirerne, så det er bla. noget af det der skal styr på. At det er og bliver ok at ting tager tid.
Jeg har faktisk i går lige mødt min nye vejleder/mentor og selvom hun er ny i jobbet har hun haft nogle år på Risskov, så hun har oplevet en del og ved sikkert også hvordan hun skal tackle mig og mine vanskeligheder eller hvis jeg stejler på noget.
Tak for krammet.