Hej piger.
Jeg dør i mit fag. Jeg skal noget andet og det skal satme være snart! Jeg har hadet mit job i flere år. Men hvordan finder jeg ud af hvad jeg så skal??? Jeg har kun haft ét job i mit liv og det er det jeg er uddannet i. Jeg aner ikke hvordan jeg fungerer i noget andet..
Jeg har altid haft svært ved at finde min rette hylde, fordi jeg er 50% boglig/teoretisk og 50% kreativ, praktisk skabende. Jeg startede ud med en kunstnerisk uddannelse, som jeg tog færdig, men fandt hurtigt ud af at den boglige/teoretiske side blev voldsomt undertrykt. Så tog jeg en læreruddannelse, fordi kombinationen af arbejdsformer gav god mening for mig, hvor jeg også kunne beskæftige mig med andre fag, såsom historie og samfundsfag og læreprocesser. Men realiteten på skolerne slog mig hurtigt ud og så sad jeg i måneder og søgte inde på hjemmesiden uddannelsesguiden.dk. Jeg søgte på mine interesser uden at tænke på, om det fag eller uddannelse fandtes. Efter lang tid dukkede den perfekte uddannelse op, som jeg ikke anede eksisterede. En blanding af læring, kunst, kultur, antropologi, etnologi, sociologi, idehistorie, samfundsvidenskab, som samlet er absolut alt, jeg har drømt om. Da jeg startede andede jeg ikke, hvad det skulle ende med jobmæssigt, men arbejdede med projekter og områder, som interessede mig alle mest. Mange på mit studie valgte projekter efter, hvad de forestillede sig der kunne bringe dem i job efterfølgende. Jeg valgte 100% med hjertet, med tanke på de ikke særligt lykkelige år i forkerte jobs. Jeg har virkelig fundet ud af, at det betyder meget for mig at have et arbejde, hvor jeg laver det, der interesserer mig meget. Men det er ikke alle, der har det sådan. For min mand er det vigtigste gode kollegaer, gode arbejdstider (ingen aften- og weekendvagter) ferie, når vores børn har ferie og kort transporttid. Så man skal selvfølgelig gøre op med sig selv, hvad man vægter højest og så følge det.
Anmeld
Citér