Første cykel til stor 3-årig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

210 visninger
3 svar
3 synes godt om
17. maj 2017

Celine89

Vores pige på 3 år ønsker sig brændende en cykel, og vi har lovet, at hun får en, hvis hun sender sine sutter til julemanden.

Men jeg er lidt i tvivl om, hvad man skal gå efter. Hun er ret høj af sin alder, ca. 108 cm., så rent størrelsesmæssigt kan jeg se, at hun skal op i en 16 tommer.

Nu bliver jeg så i tvivl om, om hun kan tumle sådan en stor cykel, når hun ikke er vant til at cykle. Hun har ikke kørt på cykel i et år, og dengang var det en lille trehjulet. Er det mon bedre at starte ud med en mindre (brugt) cykel, indtil hun får det lært? Hun er generelt et meget forsigtigt barn, der ikke tør så meget.

Vi har desværre ikke sikker cykelvej til børnehaven, så cyklen skal bruges til hygge og små ture og ikke til egentlig transport.

Giv mig gerne alle jeres gode råd om at købe cykler til børn i den alder.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2017

Tip!

Det bedste (i min optik) er at hun starter på en løbecykel, således hun ikke får den falske tryghed der er ved støttehjul. 

Vores den yngste på knap 4 cykler på en almindelig 16" cykel, han har indtil for nylig drøner rundt på hans løbecykel. Det har givet ham god balance. 

Der er mange i hans børnehave som er meget ældre, som stadig har støttehjul på. Der er en god håndfuld af de 3-4 årige som cykler almindeligt, det er mega sejt. 

Anmeld Citér

17. maj 2017

Celine89

BC skriver:

Det bedste (i min optik) er at hun starter på en løbecykel, således hun ikke får den falske tryghed der er ved støttehjul. 

Vores den yngste på knap 4 cykler på en almindelig 16" cykel, han har indtil for nylig drøner rundt på hans løbecykel. Det har givet ham god balance. 

Der er mange i hans børnehave som er meget ældre, som stadig har støttehjul på. Der er en god håndfuld af de 3-4 årige som cykler almindeligt, det er mega sejt. 

Vi har prøvet at sælge hende idéen om en løbecykel, men den går ikke. Det skal være en rigtig cykel med cykelkurv "ligesom mors" 

Anmeld Citér

17. maj 2017

Tip!

Celine89 skriver:

Vi har prøvet at sælge hende idéen om en løbecykel, men den går ikke. Det skal være en rigtig cykel med cykelkurv "ligesom mors" 

Så køb en lille kurv og sæt på løbecyklen.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.