På barsel og sat ned i tid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

364 visninger
5 svar
1 synes godt om
15. maj 2017

Mullesmith

Hej alle kloge hoveder 

har lige er spørgsmål, kender en der er gået på barsel, hun er kommunalt fastansat på 37 timer, men efter hun er gået på barsel er hendes timer blevet skåret ned til 30 timer da 7 af hendes timer var begivenhedsbestemt udfra en bevilling på en borger, som nu er taget væk. Jeg tænker bare, kan man godt fjerne 7 timer fra en der er gået på barsel?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2017

Rockertand

Hej alle kloge hoveder 

har lige er spørgsmål, kender en der er gået på barsel, hun er kommunalt fastansat på 37 timer, men efter hun er gået på barsel er hendes timer blevet skåret ned til 30 timer da 7 af hendes timer var begivenhedsbestemt udfra en bevilling på en borger, som nu er taget væk. Jeg tænker bare, kan man godt fjerne 7 timer fra en der er gået på barsel?

Hun er ikke fredet på barsel eller under graviditet, hvis det er forhold, der ikke kan henledes til det faktum, at hun er på barsel/gravid (herunder heller ikke fyring).

Anmeld Citér

15. maj 2017

Mullesmith

Rockertand skriver:

Hun er ikke fredet på barsel eller under graviditet, hvis det er forhold, der ikke kan henledes til det faktum, at hun er på barsel/gravid (herunder heller ikke fyring).

Okay så det er legalt at de timer forsvinder fra hende, da der ikke er grundlag for at den pågældende borger er visiteret til dem længere? 

Anmeld Citér

15. maj 2017

Rockertand

Okay så det er legalt at de timer forsvinder fra hende, da der ikke er grundlag for at den pågældende borger er visiteret til dem længere? 

Jeg er ikke bekendt med reglerne på det område, men det lyder logisk. Man er heller ikke sikret at få sit arbejde tilbage efter endt barsel.

Du skriver, at det er timer der var grundlag for, og det er der ikke længere, så mon ikke logikken ér god nok? Det har jo intet med hende at gøre, det er hendes stilling.

Anmeld Citér

15. maj 2017

Tante15

Mullesmith skriver:

Hej alle kloge hoveder 

Umiddelbart vil jeg mene, at det afgørende må være, hvad der fremgår af ansættelseskontrakt - hvis det i ansættelseskontrakt er 37 timer, må det være gældende. 

Hvis der er ændret i ansættelsesforholdet, så man kun er ansat på 30 timer, er det de 30 timer, som er gældende.

jeg læser det således at hun bliver aflønnet i forhold til 30 timer i stedet for 37?

Anmeld Citér

15. maj 2017

Momselomse

Profilbillede for Momselomse
Mullesmith skriver:

Hej alle kloge hoveder 

Når der er tale om situations bestemt ansættelse - i dette tilfælde 7 timer, så er arbejdsgiver i sin fulde ret til at skære ned når borgeren afgår ved døden, flytter eller andet... Det burde også fremgå af hendes ansættelsesbrev.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.