Arbejder du som sygeplejerske?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2017

Anonym trådstarter

Løven149 skriver:

Nu er jeg ikke sygeplejerske og har heller ikke lyst til det. 

Men jeg omkring din alder, og har lige færdiggjort en uddannelse, men jeg vil gerne have en ny, fordi jeg simplethen er havnet på den forkert hylle. 

Så gør det, giv det et forsøg. Hvad mister du på det, hvis du ombestemmer dig, kan du bare droppe ud også er du stadig lægesekretær. 

Hvis du giver det et forsøg, så slipper du for at spekulere over om du kunne. Desuden så tror jeg at ældre studerende kan være mere motiverede for at lære.

Tror bare det er det sikre job, mine super kollegaer og gode arbejdstider jeg ikke nødvendigvis ville kunne få igen..

Men samtidig er jeg bare ikke sikker på at jeg kan leve med at indholdet af mit job kun giver mig la la følelsen og ikke YES følelsen...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2017

Løven149

Her er hvad jeg selv tænker. 

Livet er for kort til at være mellemtilfreds. 

Det er rigtig, at det er en chance at tage, og du ved jo ikke, hvad der venter på den side. 

Så spørgsmålet er er du villig til at tage chanchen, og måske finde noget bedre end la la følelsen og tage de bump med der kommer på vejen. 

Jeg personligt orker ikke la la følelsen mere, mit er mere et økonomisk spørgsmål, som jeg skal have løst. 

Anmeld Citér

15. maj 2017

årgang84

Profilbillede for årgang84
Anonym skriver:

Tror bare det er det sikre job, mine super kollegaer og gode arbejdstider jeg ikke nødvendigvis ville kunne få igen..

Men samtidig er jeg bare ikke sikker på at jeg kan leve med at indholdet af mit job kun giver mig la la følelsen og ikke YES følelsen...

Kan du ikke få udvidet dine arbejdsopgaver med kurser .  Så du kan få lidt mere patient kontakt. 

Anmeld Citér

16. maj 2017

Muffinmus

Anonym skriver:

Haha mon ikke du helt sikkert er det

Ved bare ikke om jeg tør - om jeg er god nok - om jeg ville kunne finde ud af det - om jeg er for gammel til at starte på en uddannelse (er 32).

Jeg er 36 og blev færdig som sygeplejerske i januar,  såfremt gammel er du ikke 

Men du hr uden tvivl en anden tilgang til studiet end de unge piger der næsten lige et kommet ud af gymnasiet.  De sad og halvsov i timerne, var på fb mm og kunne alligevel få lidt ud af undervisningen.

Jeg har at arbejdet kort tid på et forsorgshjem og var så uden arjde her i maj, men starter nu job igen i Regionspsykiatrien den 1.6 og jeg glæder mig. Jeg ved dog også jeg vil blive udfordret pga patientgruppen og arbejdstider, bla. med vagter hver anden weekend. 

Jeg tænker det er millioner af muligheder for job indenfor så mange forskellige ting,  at det mere handler om at finde sin hylde. Min hylde ligger primært i psykiatrien, det vidste jeg allerede ved studiestart.

Skolen skal man nok komme igennem, hvis man almindelig bogligt begavet. Selv dem med læsevanskeligheder kommer igennem med lidt hjælp fra nettet og egen vilje.

Uddannelsen er virkelig fed, man lærer så meget spændende selv om det første halve år kan virke lidt overvældende. Og jeg blev sindsygt træt af lektier... Men ja, praktikerne er det bedste, at komme ud og få sat handling på ordene. Men man.bliver da presset på ens kunnen hele tiden og det er godt at kunne få ro på de dage man har studiefri. 

Anmeld Citér

16. maj 2017

Anonym trådstarter

Muffinmus skriver:

Jeg er 36 og blev færdig som sygeplejerske i januar,  såfremt gammel er du ikke 

Men du hr uden tvivl en anden tilgang til studiet end de unge piger der næsten lige et kommet ud af gymnasiet.  De sad og halvsov i timerne, var på fb mm og kunne alligevel få lidt ud af undervisningen.

Jeg har at arbejdet kort tid på et forsorgshjem og var så uden arjde her i maj, men starter nu job igen i Regionspsykiatrien den 1.6 og jeg glæder mig. Jeg ved dog også jeg vil blive udfordret pga patientgruppen og arbejdstider, bla. med vagter hver anden weekend. 

Jeg tænker det er millioner af muligheder for job indenfor så mange forskellige ting,  at det mere handler om at finde sin hylde. Min hylde ligger primært i psykiatrien, det vidste jeg allerede ved studiestart.

Skolen skal man nok komme igennem, hvis man almindelig bogligt begavet. Selv dem med læsevanskeligheder kommer igennem med lidt hjælp fra nettet og egen vilje.

Uddannelsen er virkelig fed, man lærer så meget spændende selv om det første halve år kan virke lidt overvældende. Og jeg blev sindsygt træt af lektier... Men ja, praktikerne er det bedste, at komme ud og få sat handling på ordene. Men man.bliver da presset på ens kunnen hele tiden og det er godt at kunne få ro på de dage man har studiefri. 

Tusind tak for brugbart svar!! 

Er SÅ fedt at høre fra folk der rent faktisk står midt i det man tænker så meget på...

Anmeld Citér

16. maj 2017

Muffinmus

Anonym skriver:

Tusind tak for brugbart svar!! 

Er SÅ fedt at høre fra folk der rent faktisk står midt i det man tænker så meget på...

Med hensyn til planlægning er det nogen gange svært, især fordi min mand kan være afsted et par uger af gangen. Jeg har heldigvis gode svigerforældre. 

Jeg synes virkelig det fede ved uddannelsen er at man kan arbejde med hvad som helst. 

Vil man nusse om de ældre i geriatrien, vil man hjælpe hjertepatienter op og køre igen efter op, vil man passe og pleje invalide i kørestol der har været udsat for f.eks trafikuheld mm. Ambulatorie arbejde med måske gigtpatienter eller vil man arbejde i psykiatrien og skizofreni,  depressioner, børn, unge, voksne..

Mulighederne er uendelige.. Næsten 

Anmeld Citér

16. maj 2017

Anonym trådstarter

Muffinmus skriver:

Med hensyn til planlægning er det nogen gange svært, især fordi min mand kan være afsted et par uger af gangen. Jeg har heldigvis gode svigerforældre. 

Jeg synes virkelig det fede ved uddannelsen er at man kan arbejde med hvad som helst. 

Vil man nusse om de ældre i geriatrien, vil man hjælpe hjertepatienter op og køre igen efter op, vil man passe og pleje invalide i kørestol der har været udsat for f.eks trafikuheld mm. Ambulatorie arbejde med måske gigtpatienter eller vil man arbejde i psykiatrien og skizofreni,  depressioner, børn, unge, voksne..

Mulighederne er uendelige.. Næsten 

Lige nu er det mest økonomien der er et issue, hvordan filan skal man gå fra alm fuldtidsløn og til SU.  

Ja der skal virkelig regnes på det...

Der lyder virkelig spændende - har bare virkelig frygtet om jeg var klog nok til uddannelsen...

Anmeld Citér

16. maj 2017

Muffinmus

Det gode er at ikke alle behøver at være 12 tals studenter.  

Økonomisk tænker jeg du kan starte nu med at lægge alt det til side du kan hver måned og så søge ind til f.eks næste feb. 

Jeg fik løn fra Forsvaret i starten og mens jeg gjorde det, lagde vi begge penge til side. Fa jeg så overgik til SU,  satte min mand stadig 2000 kr ind på min studiekonto hver måned, som tilskud til min SU. 

Nej, der var ikke penge tilbage på hverken hans eller min konto de fleste mdr til alt det vi var vant til , kun de mdr han fik ekstra for f.eks øvelse eller lignende. Men synes vi klarede den godt.

Men der skal klart arbejdes på økonomien inden studiestart hvis det er det man vil, for så får man den bedste start.

Anmeld Citér

16. maj 2017

alenemor42

Jeg er også udd. Pædagog men stoppede for 7 år siden og vidste ikke hvad jeg ville... tog hjælper udd. Mere bare for at få tiden til at gå, har læst videre til assistent og arbejder på mave/tarm kirugisk ig har søgt ind som sygepl. På elearning, jeg er 45 

Havde vagt med en på 58 der var blevet færdig som sygepl. For 1 1/2 år siden.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.