Godaften
Jeg må simpelthen lige dele noget jeg oplevede igår. Jeg var på arbejde og var ude at gå tur med en borger. Min arb.plads ligger op og ned af et skovareal hvor der er en vej med OK trafik lige op til. Vi går tur, jeg ser et lyserødt telt (som jeg har set for en månedes tid siden også) slået op. Vi går videre og på tilbagevejen ser jeg en person med træningstøj og langt hår og skæg slå det ned og bakse rundt med det...ca 50 m.inde i skoven fra vejen af. Vi går videre rundt og pludselig kommer samme mand gående i mod os med noget der minder om kviste i hånden. Jeg forsøger at få øjenkontakt, han kigger hurtigt på mig men slår blikket ned. Han ligner én der er i en meget svær situation...
Jeg må nok sige at jeg synes det er en ret underligt sted at bosætte sig...der er væsentligt med trafik, cyklister og løbere plus at han ligger 200-300 fra et pæd.bosted...tænker om han er hjemløs eller som min kæreste sagde en krigsveteran? Troede bare de flygtede helt derind hvor de ikke kunne ses/findes. Hvad bør man gøre? Han må jo ikke ligge der - bør vi hjælpe eller viderebringe noget til kommunen eller hvad?
Anmeld
Citér