Anonym skriver:
Hej piger :-)
Jeg har fået af vide at jeg har pco og når jeg læser om dette og andres historier gør det mig en anelse bange og trist:-(
Jeg har altid ønsket mig børn og specielt for tiden! (Er 26 med fast kæreste 28 år, på 6 år) vi har ikke snakket om børn før nu hvor jeg har fået "diagnosen" men det har altid lagt i kortene at vi er klar til en lille bens.
Jeg har ikke været på p-piller i mange år, pga jeg ikke kunne tåle dem ( blødte altid og fik den grimmeste hud og hår af det) og min kæreste har ikke beskyttet sig når vi har sex, men er ikke blevet naturligt gravid, så tænker der skal hjælp til, men når jeg læser om andres kamp og deres behandlinger, hvor mange år det har taget og når de så endelig er blevet gravide har mistet :-( så føler jeg næsten allerede jeg har tabt kampen 
Er der nogle posetive historier angå jer med pco som faktisk har fået børn?
(Lige for at fortælle, så har ikke andre symptomer på pco udover æggeblærer, har reglmæssig mens, er kun lidt overvægtig ( 12 kilo for meget) spiser sundt og løber hver dag :-)

håber jeg en dag får en lille spire
Jeg har også pco, med ret stor hormon ubalance, så med cyster, masser af uønsket hårvækst, tendens til overvægt, og tidligere også meget uregelmæssig cyklus. Skulle ifølge lægerne også have hjælp, eftersom det ikke lykkedes naturligt. Kan heller ikke tåle p-piller, men af andre grunde. Det var ellers lægernes første skridt for at stabilisere hormoner..
Men alting blev en del bedre da jeg ændrede kost, jeg har nu en stabil cyklus på 28 dage, er normalvægtig, og allerbedste er selvfølgelig at jeg blev gravid helt naturligt og uventet for snart 4 år siden og har en dejlig unge 
Kan helt sikkert anbefale at sætte sig ind i pco-venligt kost, det kan kun hjælpe. 12kg er ikke meget,men stadig noget der mindsker chancerne. Jeg har ikke kunnet tabe mig ved regelmæssig motion, kun efter jeg ændrede diæt. Det samme med graviditeten - vi beskyttede os heller ikke i nogle år inden. Prøv at kigge på bogen "Spis dig gravid".
Og ellers må du ikke miste modet. Pco er ikke nødvendigvis ensbetydende med du ikke vil få børn. Det er trods alt ret udbredt, og mange får jo børn med det alligevel. Håber det lykkes jer.