Tandlæge og tandpine

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. maj 2017

Anonym

Du kan godt tage til tandlægen og få et tjek og et overslag uden at skulle betale for andet end tjekket. Du kan jo starte med det, så du ved, hvor meget du skal af med.

Og så må du eventuelt bide i det sure æble og betale det, det koster. Det er uholdbart at gå med.

Jeg ved godt, du ikke kan låne penge, men hvad med kassekredit i banken? Har du spurgt, om det er en mulighed? Og hvad med helt generelt at tale med banken om din situation?

Og hvad med at låne et lille beløb fra diverse familie og venner? De fleste kan vel godt undvære 500 kr...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2017

Baby2017

Anonym skriver:

Hejsa piger og drenge :-) 

Jeg står og har det helt forfærdeligt. 

Jeg opdagede til jul at min visdomtand i overmunden er flækket jeg begyndte så småt at få smerter, men. Ikke noget som smertestillende ikke kunne tage.. Jeg har ikke været ved tandlægen da jeg simpelthen ikke har råd til at smide 2-3000,- til at få den ud Jeg har både søgt ved kommune og spurgt familie medlemmer om hjælp, men desværre  

Nu er så problemet at jeg konstant har smerter og de er begyndt at gå op i  selve kindbenet OG underkæben og der er begyndt at komme nogle knasenne lyde som jeg kan mærke som bobler i kinden. Jeg er ikke hævet og har ikke feber heldigvis! Men smerten er forfærdelig og vil så gerne have den ud! 

Jeg er ung førtidspensionist og har derfor ikke mulighed for at låne af banken og slet ikke til at tage penge ud af min månedlige rådhedsbeløb. Kommunen har afvist da de jo kun regner husleje vand og varme sammen, men ikke alt andet som forsikringer, mad, afvikling af gæld osv osv. De mener jeg har råd fordi efter jeg har betalt alt husleje vand og varme så har jeg 4000,- tilbage hvilket sagtens kan bruges.  Ja det kan det hvis ikke jeg havde andre ting at betale.og overleve for den sags skyld. 

Hvad andre muligheder har jeg?  Tanden skal ud, og det bliver kun værre og værre for hver dag  

Anyone? 

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men i århus er der en tandlægeskole og der fik en veninde trukket sin ud. Tror hun gav 500 eller lign. For det. Så er det self. Ikke udannede tandlæger, men det er billigt og de skal nok gøre det ordentligt 

Prøv at undersøge i dit område om ikke der er en tandlægeskole

Anmeld Citér

9. maj 2017

sandramor

Jeg ved godt det er svært når man både har tandlæge skræk og samtidig ikke særlig mange penge.... men når en visdomstand er flækket og den begynder at gøre ondt er der med at komme afsted.... hvis den ikke er flækket helt til roden kan du nøjes med ar skulle betale for en extraksion altså en tandudtrækning og en bedøvelse det koster ikke mere end 800kr..... 

Alternativet når du venter og venter er at tanden og betændelsen gør ondt værre og så bli'r det også noget dyrere 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.