Vores er sommerbarn, hvilket vil sige, at han var 6-8 måneder hen over vinteren, men jeg vil mene, at en flyverdragt er komplet overflødig til så lille et barn. Vi har ikke en gang har brug for en til vores søn.
Ellers synes jeg faktisk listen ser fin ud. Som udgangspunkt er det fint med 10 sæt tøj, men meget afhænger også af, hvor ofte I vil/kan vaske.
Jeg vil dog også foreslå, at I køber det meste i uld. Vores søn brugte kun uldbodyer hen over vinteren, da det bare er det bedste materiale til de kolde måneder. Det holder meget bedre tørt og varmt end bomuld. Vi brugte stort set ikke bomuldsbodyer. 808 som er Føtexs uldmærke, laver ganske fine ting, som koster meget mindre end for eksempel Joha (som til gengæld er enorm lækkert!). Man kan også købe billigere uldtøj i Kvickly. Og ja, genbrug og arve.
Og så ville jeg også tilføje en køredragt i uld, uldvanter og uldfutter. Især hvis I tænker, at jeres barn skal sove ude. Det har været helt uundværligt her.
Og sidst men ikke mindst, så vent med at købe for meget i de små størrelser! Vores søn var i en størrelse 62, da han var en måned. Det går hurtigt!
Anmeld
Citér