Tøj til bebs.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.020 visninger
12 svar
7 synes godt om
3. maj 2017

Me..:)

Okay piger, hit me!

Jeg er lidt af en kontrol freak og vil allerede gerne have en indkøbsliste klar til når vi skal begynde at købe ind til baby. Jeg har fundet en ret fin liste på babysams side. Under tøj ser listen sådan her ud:

• 10 babystockings eller 10 underbukser og 10 undertrøjer, både kort- og langærmet
  • 2-3 par strømpebukser i uld
  • 4 par sokker
  • 4 natdragter, gerne i uld
  • 6-8 heldragter
  • 3-4 bluser
  • 3-4 bukser
  • 2 tynde uldhuer
  • Bomuldstrøje/jakke
  • Flyverdragt
  • Luffer/vanter

meeeeeen... Jeg synes fandme det er meget tøj, som man jo ved at peanut ikke kan passe ret længe alligevel.. Så her kommer mit spørgsmål: Til jer der har fået Vinterbabyer. (ja ja bevares, sommer er også velkommen) Hvor meget tøj købte i inden fødslen?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2017

Beem82

Jeg købte meget lidt, da vi arvede en masse. Og det jeg købte var for det meste genbrug.

Når de er så små bliver tøjet ikke brugt ret meget, så der kan fås meget fint tøj i god stand, selvom det er brugt.

Jeg endte nok med at have ca tre gange så meget som der står på din liste og noget blev knapt brugt. Men det var rart at have, da der med lortebleer og gylp godt kan ryge en del tøj på en dag. Og jeg gider ikke vaske tøj hver dag

Anmeld Citér

3. maj 2017

Beem82 skriver:

Jeg købte meget lidt, da vi arvede en masse. Og det jeg købte var for det meste genbrug.

Når de er så små bliver tøjet ikke brugt ret meget, så der kan fås meget fint tøj i god stand, selvom det er brugt.

Jeg endte nok med at have ca tre gange så meget som der står på din liste og noget blev knapt brugt. Men det var rart at have, da der med lortebleer og gylp godt kan ryge en del tøj på en dag. Og jeg gider ikke vaske tøj hver dag

Havde også tænkt på at købe brugt og især i de mindre størrelser. Hmm.. jamen så skal det jo nok passe at de ikke er helt fra den der inde i babysam. Synes bare det kød af så meget..

Anmeld Citér

3. maj 2017

anonym12

Me..:) skriver:

Okay piger, hit me!

Jeg er lidt af en kontrol freak og vil allerede gerne have en indkøbsliste klar til når vi skal begynde at købe ind til baby. Jeg har fundet en ret fin liste på babysams side. Under tøj ser listen sådan her ud:

• 10 babystockings eller 10 underbukser og 10 undertrøjer, både kort- og langærmet
  • 4 par sokker
  • 6-8 heldragter
  • 3-4 bluser
  • 3-4 bukser
  • 2 tynde uldhuer
  • Bomuldstrøje/jakke
  • Flyverdragt
  • Luffer/vanter

meeeeeen... Jeg synes fandme det er meget tøj, som man jo ved at peanut ikke kan passe ret længe alligevel.. Så her kommer mit spørgsmål: Til jer der har fået Vinterbabyer. (ja ja bevares, sommer er også velkommen) Hvor meget tøj købte i inden fødslen?

Vores dreng er fra november. 

Vi brugte stortset kun heldragter (da han var helt lille skelnede vi ikke mellem nat dragt og alm fragt), sokker, bodyer og bukser. Vi brugte ikke jakker og bluser (før han blev en del størrer). 

Vi brugte heller ikke flyverdragt, men købte en lækker køredragt i uld. Den sov han i, i barnevognen og havde på i bilen. 

Man kan få rigtig meget tøj i rotation eller brugt i de små størrelser, så vi havde faktisk en del også bluser og jakker, men det gav ikke mening for os at bruge det. 

Anmeld Citér

3. maj 2017

MiniMe2005

Vores er sommerbarn, hvilket vil sige, at han var 6-8 måneder hen over vinteren, men jeg vil mene, at en flyverdragt er komplet overflødig til så lille et barn. Vi har ikke en gang har brug for en til vores søn.

Ellers synes jeg faktisk listen ser fin ud. Som udgangspunkt er det fint med 10 sæt tøj, men meget afhænger også af, hvor ofte I vil/kan vaske.

Jeg vil dog også foreslå, at I køber det meste i uld. Vores søn brugte kun uldbodyer hen over vinteren, da det bare er det bedste materiale til de kolde måneder. Det holder meget bedre tørt og varmt end bomuld. Vi brugte stort set ikke bomuldsbodyer. 808 som er Føtexs uldmærke, laver ganske fine ting, som koster meget mindre end for eksempel Joha (som til gengæld er enorm lækkert!). Man kan også købe billigere uldtøj i Kvickly. Og ja, genbrug og arve.

Og så ville jeg også tilføje en køredragt i uld, uldvanter og uldfutter. Især hvis I tænker, at jeres barn skal sove ude. Det har været helt uundværligt her.

Og sidst men ikke mindst, så vent med at købe for meget i de små størrelser! Vores søn var i en størrelse 62, da han var en måned. Det går hurtigt!

Anmeld Citér

3. maj 2017

MiniMe2005 skriver:

Vores er sommerbarn, hvilket vil sige, at han var 6-8 måneder hen over vinteren, men jeg vil mene, at en flyverdragt er komplet overflødig til så lille et barn. Vi har ikke en gang har brug for en til vores søn.

Ellers synes jeg faktisk listen ser fin ud. Som udgangspunkt er det fint med 10 sæt tøj, men meget afhænger også af, hvor ofte I vil/kan vaske.

Jeg vil dog også foreslå, at I køber det meste i uld. Vores søn brugte kun uldbodyer hen over vinteren, da det bare er det bedste materiale til de kolde måneder. Det holder meget bedre tørt og varmt end bomuld. Vi brugte stort set ikke bomuldsbodyer. 808 som er Føtexs uldmærke, laver ganske fine ting, som koster meget mindre end for eksempel Joha (som til gengæld er enorm lækkert!). Man kan også købe billigere uldtøj i Kvickly. Og ja, genbrug og arve.

Og så ville jeg også tilføje en køredragt i uld, uldvanter og uldfutter. Især hvis I tænker, at jeres barn skal sove ude. Det har været helt uundværligt her.

Og sidst men ikke mindst, så vent med at købe for meget i de små størrelser! Vores søn var i en størrelse 62, da han var en måned. Det går hurtigt!

Tusind tak for svar. Jeg fik bare læst mig frem til 10 bodyer + 8 heldragter og det lyder bare af meget i mine ører, men de små beskidter jo også sig selv hurtigere end os jeg må på en kigger i Føtex og Kvickly  

Anmeld Citér

3. maj 2017

ESV

Okay piger, hit me!

• 4 par sokker
  • 6-8 heldragter
  • 3-4 bluser
  • 3-4 bukser
  • 2 tynde uldhuer
  • Bomuldstrøje/jakke
  • Flyverdragt
  • Luffer/vanter

jeg havde væsentligt mere end det der står på den liste til både nummer 1 (fra november måned) og nummer 2 (fra juli måned)

Anmeld Citér

4. maj 2017

MiniMe2005

Tusind tak for svar. Jeg fik bare læst mig frem til 10 bodyer + 8 heldragter og det lyder bare af meget i mine ører, men de små beskidter jo også sig selv hurtigere end os jeg må på en kigger i Føtex og Kvickly  

Selv de bedste bleer holder ikke altid tæt  Og tro mig, du vil hellere have lidt for meget end lidt for lidt, når baby skider sig selv i nakken eller gylper for 117. gang uden at ramme stofbleen...

Anmeld Citér

4. maj 2017

Anonymor

Okay piger, hit me!

• 4 par sokker
  • 6-8 heldragter
  • 3-4 bluser
  • 3-4 bukser
  • 2 tynde uldhuer
  • Bomuldstrøje/jakke
  • Flyverdragt
  • Luffer/vanter

Jeh tænker det kommer an på hvor ofte man vasker tøj. Da jeg fik min oktober baby, havde vi vaskekælder, og vaskede derfor ikke ret ofte med behov for meget tøj. Hvis jeg skulle have en lille nu ved jeg, at jeg alligevel har en maskine over hver til hver anden dag, så der ville jeg måske også synes at 10 bodies var i overkanten med mindre det er samlet antal for kortærmede og langærmede 

Anmeld Citér

4. maj 2017

tarkoflen

Okay piger, hit me!

• 4 par sokker
  • 6-8 heldragter
  • 3-4 bluser
  • 3-4 bukser
  • 2 tynde uldhuer
  • Bomuldstrøje/jakke
  • Flyverdragt
  • Luffer/vanter

Jeg ville droppe alt der hedder undertrøjer og bluser, ting der skiller på midten er upraktisk, køb bodyer i stedt for, og flyverdragten kan jeg heller ikke rigtig se formålet med til et spædbarn. Køb en lækker ulddragt i stedet for, sådan en tyk lækker en i noget uldfleece. Vi havde en kørepose til autostolen, den var også fantastisk. 

Køb så meget som muligt i uld. Og lad være med at købe dig fattig inden baby kommer, butikkerne har også åbent når baby er kommet til verden det var nok det bedste råd jeg fik. Selvfølgelig skal du have tøj til baby, men de ting du ikke skal bruge lige efter fødslen vent med dem og se om det er noget du synes er nødvendigt. 

I forhold til hvor meget tøj, så synes jeg også det lyder af en del, det du har listet op, men hvis l feks ikke kan vaske når det passer jer, så er det ikke umiddelbart meget, en baby kan snildt komme igennem 3-4 sæt tøj på en dag, hvis man er rigtig uheldig. Man kan jo både få fornøjelsen af lort fra ende til anden eller et barn def gylper meget. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.