Mellemørebetændelse og mælk - sammenhæng?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. april 2017

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jeg er mor til et ørebarn. 

Den første mellemørebetændelse kom da han var 10 måneder gammel, og så kom de ellers bare som perler på en snor. 

3 måneder og 8-9 mellemørebetændelse senere var vi til ørelæge, hvor han havde væske på begge ører, og fik lagt dræn ugen efter.

nu kunne Mellemørebetændelsen løbe ud, men den forsatte med at komme tilbage. Det var umuligt at slippe af med, og han blev konstant fyldt med penicilin.

Han havde over 20 mellemørebetændelser på under 1 år, og vi var totalt desperate. 

Han har fået biostrath, flydende aloe vero, alle tænkelige former for kosttilskud, hue på konstant. Intet hjalp. 

Jeg fik derfor nok, og gik i gang med at undersøge alt om emnet, og mine råd er følgende: 

fjern alle mælkeprodukter fra kosten. Alle mælkeprodukter. Det er et kæmpe arbejde, men mælk kan forværre øreproblemerne, så det er klart sliddet værd. Prøv det i en måned, og se om I kan se en ændring. 

Hvis barnet får flaske, må det ikke ligge ned og drikke. Mælk/vand/saft/juice/whatever som gives, når barnet ligger, kan forværre øreproblemerne. Især mælk er virkelig no go. Barnet skal sidde op når det drikker.

Gå til en zoneterapeut, som har erfaring med ørebørn. - Efter ÉN behandling stoppede min søns ører med at løbe med betændelse. Han fik behandling én gang om ugen i en måneds tid, og derefter hver anden uge i nogle måneder. 

Vi har ikke set skyggen af mellemørebetændelse eller væske på ørerne siden, og min søn var meget svært ørebarn. Jeg kan virkelig ikke understrege nok hvor fantastisk det er.

gå til en kiropraktor. Ørebørn har tendens til at gå og trække skuldrene op, fordi de har ondt, og det giver spændinger i nakke/ryg, og det kan også forværre øreproblemer.

Held og lykke med projektet, og hold ud. Jeg kan sagtens huske hvor hårdt det var!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2017

nielsen80

Anonym skriver:

Ikke helt korrekt 

Nødder i kosten har mere calcium end mælk!!

Her giver vi nøddesmør på brødet daglig (kan købes i mange dagligbutikker. Tjek evt naturligvis produkter) Og de studier der er lavet med calcium er sponsoreret af Arla. I Norge har de eksempelvis en helt anden holdning til mælk og calcium.

Søg evt på vegetarisk eller vegansk. Eksempelvis er der

Der er Ca 950 mg calcium i sesamfrø i 100 gr. Som voksen skal du have Ca 700 mg calcium om dagen. 

Der mange ting, som indeholder meget mere calcium en komælk... Som i rigtig mange! Men mælken distrikt skal jo også tjene penge. Så hører vi om de andre ting, som giver bedre og mere calcium? Alle tror, at calcium kun kommer fra mælk nærmest... 

Mælk derimod, indeholder "kun" 120 mg pr 100 ml... Så du skal drikke meget og det er mange hormoner fra en ko, som mener kan have en dårlig indvirkning på vores egen hormoner og helbred. 

Og netop sådan en viden er vigtig at have, hvis man fratager sit barn mælk min pointe er jo netop, hvis man tager en kilde fra barnet, så skal man jo finde andre kilder, som man kan bruge i stedet. Jeg skriver jo ikke man ikke kan, bare, at der selvfølgelig er nogle problematikker, man skal være opmærksom på, og derfor gøre det i samarbejde med fagfolk(kunne f.eks være en diætist), hvis man ikke selv besidder den viden.

Anmeld Citér

30. april 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ikke helt korrekt 

Nødder i kosten har mere calcium end mælk!!

Her giver vi nøddesmør på brødet daglig (kan købes i mange dagligbutikker. Tjek evt naturligvis produkter) Og de studier der er lavet med calcium er sponsoreret af Arla. I Norge har de eksempelvis en helt anden holdning til mælk og calcium.

Søg evt på vegetarisk eller vegansk. Eksempelvis er der

Der er Ca 950 mg calcium i sesamfrø i 100 gr. Som voksen skal du have Ca 700 mg calcium om dagen. 

Der mange ting, som indeholder meget mere calcium en komælk... Som i rigtig mange! Men mælken distrikt skal jo også tjene penge. Så hører vi om de andre ting, som giver bedre og mere calcium? Alle tror, at calcium kun kommer fra mælk nærmest... 

Mælk derimod, indeholder "kun" 120 mg pr 100 ml... Så du skal drikke meget og det er mange hormoner fra en ko, som mener kan have en dårlig indvirkning på vores egen hormoner og helbred. 

Nøddesmør lyder som er godt alternativ. Hvilke butikker kan det købes i? 

Anmeld Citér

30. april 2017

Skouboe

Anonym skriver:

Tak fordi du ville dele din erfaring. Har du nogle gode råd til at undgå mellemørebetændelser?

Skyl ørerne med eddike vand 1-2 gange om ugen.  http://www.sydvestjysksygehus.dk/wm432148 

Du kan købe en sprøjte i matas og på de fleste apoteker. 

Anmeld Citér

30. april 2017

Anonym

Nøddesmør lyder som er godt alternativ. Hvilke butikker kan det købes i? 

Naturligvis serien har en "smørbar" som er baseret på mandel og olier. Dem smager rigtig godt! Ellers har utekram også mange forskellige. Det findes i flere og flere almindelige supermarkeder. Rema1000 har masser af det 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.