Jeg er mor til et ørebarn.
Den første mellemørebetændelse kom da han var 10 måneder gammel, og så kom de ellers bare som perler på en snor.
3 måneder og 8-9 mellemørebetændelse senere var vi til ørelæge, hvor han havde væske på begge ører, og fik lagt dræn ugen efter.
nu kunne Mellemørebetændelsen løbe ud, men den forsatte med at komme tilbage. Det var umuligt at slippe af med, og han blev konstant fyldt med penicilin.
Han havde over 20 mellemørebetændelser på under 1 år, og vi var totalt desperate.
Han har fået biostrath, flydende aloe vero, alle tænkelige former for kosttilskud, hue på konstant. Intet hjalp.
Jeg fik derfor nok, og gik i gang med at undersøge alt om emnet, og mine råd er følgende:
fjern alle mælkeprodukter fra kosten. Alle mælkeprodukter. Det er et kæmpe arbejde, men mælk kan forværre øreproblemerne, så det er klart sliddet værd. Prøv det i en måned, og se om I kan se en ændring.
Hvis barnet får flaske, må det ikke ligge ned og drikke. Mælk/vand/saft/juice/whatever som gives, når barnet ligger, kan forværre øreproblemerne. Især mælk er virkelig no go. Barnet skal sidde op når det drikker.
Gå til en zoneterapeut, som har erfaring med ørebørn. - Efter ÉN behandling stoppede min søns ører med at løbe med betændelse. Han fik behandling én gang om ugen i en måneds tid, og derefter hver anden uge i nogle måneder.
Vi har ikke set skyggen af mellemørebetændelse eller væske på ørerne siden, og min søn var meget svært ørebarn. Jeg kan virkelig ikke understrege nok hvor fantastisk det er.
gå til en kiropraktor. Ørebørn har tendens til at gå og trække skuldrene op, fordi de har ondt, og det giver spændinger i nakke/ryg, og det kan også forværre øreproblemer.
Held og lykke med projektet, og hold ud. Jeg kan sagtens huske hvor hårdt det var!