Ja, jeg var selv allergisk over for mælkeprotein som barn. Ej at forveksle med laktoseintolerans. Det er noget helt andet.
Det gav sig udslag i: Mange, mange Mellemørebetændelser, en del lungebetændelser, astma, uro i kroppen og generelt altid meget snottet. Når jeg fik (den mindste smule) mælk gik der præcis 3 uger, før det var ude af kroppen igen. Jeg voksede fra det i skolealderen. Det kan være arveligt, og vores ældste har fået det. Det er en hård omgang at omlægge kosten til mælkefri (og smør,yoghurt osv), men så snart I er inde i det, er det ikke noget problem.
Det er ikke noget man kan teste for ved div. priktest. Den eneste måde at konstatere mælkeproteinallergi er ved at udelukke alle former for mælkeprodukter i 3-4 uger, for derefter at provokere og se, og der kommer en reaktion. Derefter går der så 3 uger igen
Hvis det viser sig at være det, så skal I trøste jer ved, at de for det første vokser fra det, og for det andet er der mange allergier, der er sværere at leve med end denne.
Anmeld
Citér