Hvad er det her ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. april 2017

Jullesnulle

Anonym skriver:

Hvorfor dækker dk ikke borelia? 

Min mand mener jeg er pylret og bekymre mig uden grund. Men nu har jeg tegnet omkring ringende og hvis de vokser bare det mindste så er jeg afsted med hende. Så må han kalde mig pylret hvis han vil. 

Der er 28 sygdomme tror jeg som ikke dækkes i dk.- borelia er en af dem. Det er vel for at spare. ... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2017

Jullesnulle

http://www.ssi.dk/service/sygdomsleksikon/b/borrelia%20infektion.aspx

Anmeld Citér

29. april 2017

Abracadabra

Jullesnulle skriver:

Der er 28 sygdomme tror jeg som ikke dækkes i dk.- borelia er en af dem. Det er vel for at spare. ... 

Danske læger behandler borrelia - jeg ved ikke, hvor den misforståelse kommer fra. 

Anmeld Citér

29. april 2017

Jullesnulle

Abracadabra skriver:

Danske læger behandler borrelia - jeg ved ikke, hvor den misforståelse kommer fra. 

Det er ikke en misforståelse .. hun har ikke fået behandling hun ikke selv har betalt.. ej heller følgevirkninger.

Anmeld Citér

29. april 2017

Dut-ugle

Profilbillede for Dut-ugle
Jullesnulle skriver:

Det er ikke en misforståelse .. hun har ikke fået behandling hun ikke selv har betalt.. ej heller følgevirkninger.

Kender en der fik borelia sidste år, hun blev behandlet i dk og det kostede hende ikke en krone.

Min onkel havde det også for en del år siden, og han blev da også behandlet, uden det kostede noget. 

Anmeld Citér

30. april 2017

"Anarkisten"

Syntes ikke umiddelbart det ligner et bid fra en flåt, men god idé at tegne omkring den. 

Hvis der er 2 ringe, så lyder det godt nok mere som flåt end myg 

Anmeld Citér

30. april 2017

Abracadabra

Jullesnulle skriver:

Borrelia behandles med penicillin. Det sker overalt og gratis i Danmark. 

Genoptræning efter neuroborreliose er formentlig delvist selvbetalt - som meget genoptræning er. 

Anmeld Citér

30. april 2017

Jullesnulle

Abracadabra skriver:

Borrelia behandles med penicillin. Det sker overalt og gratis i Danmark. 

Genoptræning efter neuroborreliose er formentlig delvist selvbetalt - som meget genoptræning er. 

Der er en hel del behandlinger som man er nødt til evt at betale for selv i udlandet for at behandle borelia - hvis det er slemt. 

Hende jeg referere til har udelukkende næsten fået behandling i udlandet fordi det danske system ikke dækkede de behandlinger.

Anmeld Citér

30. april 2017

Abracadabra

Jullesnulle skriver:

Der er en hel del behandlinger som man er nødt til evt at betale for selv i udlandet for at behandle borelia - hvis det er slemt. 

Hende jeg referere til har udelukkende næsten fået behandling i udlandet fordi det danske system ikke dækkede de behandlinger.

Nej, man får i Danmark behandling med dokumenteret effekt. Jeg ved naturligvis ikke, hvilken behandling din veninde har fået i udlandet, men jeg kender til en del behandlinger givet i Tyskland, som absolut ingen dokumenteret effekt har. Så hvis man ønsker homøopati eller aurarensning eller høj dosis C-vitamin intravenøst står det for egen regning. Egentlig rimeligt nok, at fælleskassen prioriterer dokumenteret behandling over kvaksalveri.

Undskyld til TS for at afspore tråden. At tegne om et udslæt er fornuftigt. At billeddokumentere er altid godt. Gå til lægen i morgen. 

Anmeld Citér

30. april 2017

Anonym trådstarter

Så har vi været hos lægevagten. Han mener ikke der er tale om flåt eller myggestik. Men derimod en hestebremse eller anden insekt der bider pga plettens udsende og den mørke prik i midten. (Ser faktisk lidt ud til hun er blevet bidt). 

Han sagde også at det ganske ufarligt og nogle bare er mere sarte end andre på det punkt. Så huden er voldsomt irriteret. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.