Hvad er det her ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.676 visninger
19 svar
5 synes godt om
29. april 2017

Anonym trådstarter

Min store pige på 6 år har fået det her mærke (se billede). Først tænkte jeg det bare var et myggestik pga udsende og kløen. 

Men nu jeg i tvivl. Synes det er blevet meget stort og der er kommet sådan en rød ring hele vejen omkring som ikke er hævet. 

Hvad siger i ? Kan et alm. myggestik godt se sådan her ud? 

Har før hørt at myggestik kan blive store, men har aldrig selv haft det problem 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2017

Mutti84

Er det ømt?

Jeg tænker om hun kan have været i kontakt med en flåt?

Synes bestemt i skal prøve at ringe til vagtlægen og hører dem ad. Evt. Spørge om du kan sende dette billede til dem

Anmeld Citér

29. april 2017

Anonym trådstarter

Mutti84 skriver:

Er det ømt?

Jeg tænker om hun kan have været i kontakt med en flåt?

Synes bestemt i skal prøve at ringe til vagtlægen og hører dem ad. Evt. Spørge om du kan sende dette billede til dem

Vi har været i skoven. Men tænker jeg ville have set det hvis der havde været EB flået der. 

Har ikke lyst til at vagtlægen skal tænke jeg er pylret hvis det "bare" er et myggestik.  Kan man godt sende billeder til dem ?

Anmeld Citér

29. april 2017

CBbaby

Anonym skriver:

Vi har været i skoven. Men tænker jeg ville have set det hvis der havde været EB flået der. 

Har ikke lyst til at vagtlægen skal tænke jeg er pylret hvis det "bare" er et myggestik.  Kan man godt sende billeder til dem ?

Pylret? Hvis det er en flåt er det potentielt farligt?

Jeg forstår ikke helt - det er da fuldstændig ligegyldigt om andre tænker du er pylret? Hvis du synes, du skal reagere, så skal du da gøre det? 

Ring til vagtlægen - ja, man kan sende billeder nu. Det er Mega smart

Anmeld Citér

29. april 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg tænkte også lige flået!

Tegnen en ring rundt om det nu, også hold øje med det! 

Jeg blev bidt af en flået på anklen for nogle år siden og det hævede helt vildt. Ringede og snakkede med lægen, der ik mente det var et problem. Det føltes som en forstuning.

14 dage sener blev jeg igen bidt af en flået, var ved lægen og få den fjernet.

Da hun så så at man stadig ku se bidet på anklen, kom jeg i pencilin behandling med det samme. Hun mente jeg sku ha været det fra starten af.

Så når det kommer til flåter og andre mærkelige bid/stik, tænker jeg heller læge en gang for meget, end en gang for lidt! Vh Stine 

Anmeld Citér

29. april 2017

Jullesnulle

Anonym skriver:

Min store pige på 6 år har fået det her mærke (se billede). Først tænkte jeg det bare var et myggestik pga udsende og kløen. 

Men nu jeg i tvivl. Synes det er blevet meget stort og der er kommet sådan en rød ring hele vejen omkring som ikke er hævet. 

Hvad siger i ? Kan et alm. myggestik godt se sådan her ud? 

Har før hørt at myggestik kan blive store, men har aldrig selv haft det problem 

Borelia er meget farligt. Kender en der har været meget syg og fået kræft som følge. Herudover har hun ikke længere en opsparing fordi man i Danmark ikke får dækket behandling for borelia eller sygdomme der er forårsaget af det. ... hun har betalt for behandling i udlandet.

så nej - du er ikke pylret. Se at få ringet

Anmeld Citér

29. april 2017

Anonym trådstarter

CBbaby skriver:

Pylret? Hvis det er en flåt er det potentielt farligt?

Jeg forstår ikke helt - det er da fuldstændig ligegyldigt om andre tænker du er pylret? Hvis du synes, du skal reagere, så skal du da gøre det? 

Ring til vagtlægen - ja, man kan sende billeder nu. Det er Mega smart

Nu har vi tegnet med kuglepind omkring begge ringe, så går og holder øje med om de vokser.  

Min mand er 100% det er myggestik, men jeg må indrømme jeg er altså i tvivl, man kan se et tydeligt lille mørk plet helt inderst i midten. (Synes jeg ikke man normalt kan med myggestik ?) 

Anmeld Citér

29. april 2017

L-mor

Anonym skriver:

Hun kan have kløet flåten af. Jeg stemmer også på vagtlæge for en sikkerheds skyld.

Anmeld Citér

29. april 2017

Anonym trådstarter

Jeg tænkte også lige flået!

Tegnen en ring rundt om det nu, også hold øje med det! 

Jeg blev bidt af en flået på anklen for nogle år siden og det hævede helt vildt. Ringede og snakkede med lægen, der ik mente det var et problem. Det føltes som en forstuning.

14 dage sener blev jeg igen bidt af en flået, var ved lægen og få den fjernet.

Da hun så så at man stadig ku se bidet på anklen, kom jeg i pencilin behandling med det samme. Hun mente jeg sku ha været det fra starten af.

Så når det kommer til flåter og andre mærkelige bid/stik, tænker jeg heller læge en gang for meget, end en gang for lidt! Vh Stine 

Vi har gjort som du forslog og tegnet omkring begge ringe. Min mand er sikker på det et myggestik, da han påstår hans bror for det samme af myg  jeg har bare aldrig se det før.

jeg bliver også i tvivl pga man helt inderst i midten kan se en lille mørk prik, hvilket jeg heller aldrig har set hos et myggestik før ?  

Men føler mig lidt "over" beskyttende. 

Anmeld Citér

29. april 2017

Anonym trådstarter

Jullesnulle skriver:

Borelia er meget farligt. Kender en der har været meget syg og fået kræft som følge. Herudover har hun ikke længere en opsparing fordi man i Danmark ikke får dækket behandling for borelia eller sygdomme der er forårsaget af det. ... hun har betalt for behandling i udlandet.

så nej - du er ikke pylret. Se at få ringet

Hvorfor dækker dk ikke borelia? 

Min mand mener jeg er pylret og bekymre mig uden grund. Men nu har jeg tegnet omkring ringende og hvis de vokser bare det mindste så er jeg afsted med hende. Så må han kalde mig pylret hvis han vil. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.