MiniMe2005 skriver:
Jeg er ikke stødt på dem i det virkelige liv, men jeg ser dem ofte på nettet, når der bliver spurgt ind til pasning. Eller det er ikke, fordi de frygter pasning, men fordi de synes, at det er fuldstændigt forkasteligt, at man overhovedet kunne overveje at få sit barn passet, inden det var et/to/tre år. De vil hellere melde afbud til tætte venners bryllupper end at lade barnet passe. Det undrer mig.
Jeg siger ikke, at man skal lade sin nyfødte baby passe med overnatning, men at melde afbud til store, vigtige fester, synes jeg er lidt voldsomt. Jeg ville helt ærligt blive skuffet, hvis en af mine tætte veninder havde meldt afbud, fordi hendes to-årige ikke kunne være uden hende i nogle timer (man behøver jo ikke give den gas hele natten). Det her er selvfølgelig helt generelt, og jeg ved også, at børn er forskellige, og nogle børn er ikke klar til at være uden deres forældre så hurtigt som andre.
Vi har nok det princip, at vi prøver at leve så meget som muligt, som før vi fik børn i det omfang, det giver mening. Det vil sige, at der skal være plads til, at min mand og jeg får kærestetid alene, og med mindre vi har andre planer, så kommer vi selvfølgelig og fejrer vores tætte venners store livsbegivenheder. Den ene gang, jeg har meldt afbud, var det, fordi min mor var blevet syg og ikke kunne passe.
Jeg mener, at vores børn er bedst tjent med forældre, der også har tid til at pleje forholdet og nyde hinanden. Jeg tror, der er mange par, der ville have godt af at huske på, at de også er et par og ikke kun forældre.
Jeg er til dels enig med dig, men bliver alligevel lidt provokeret af specielt det sidste i dit indlæg. Vi har ikke det store behov for at få vores pige passet. Vi er dog stadig meget sociale og har en del venner, vi ser dem bare oftes med børn...eller har pige/mandeaftner, hvor så den anden er hjemme med børnene. Det er klart, at ved store livsbegivenheder såsom bryllupper m.m., ja der får vi pasning, men hvor tit er det lige?...De normale fester/kom sammen tam tam vi tager til, der har vi ( og vores venner) altså børnene med. De leger og når de lægges til at sove, ja så er der lidt mere voksensnak.
JEg tror ikke på, at et forhold reddes af, man tager på kæresteture uden børn en gang imellem. Tværtimod tror jeg på, at det gode forhold skal findes hos dem, som formår at sætte hinanden på agendaen i hverdagen og have kærestetid selvom, der er børn. Jeg synes faktisk, det er lidt en ærgelig tendens, at børn skal passes før man sådan rigtig kan være kærester, ven m.m. Vi kan sagtens både have børn og være kærester og have venner uden det betyder, de skal passes.
Det er klart, hvis vi havde bedsteforældre som bare brændte for at passe, så ville min pige blive passet oftere - men det ville være for at pleje bedsteforældre/barnebarnforholdet ikke for, at det var den måde, at min mand og jeg "kunne sætte hinanden højt".