Er jeg sart?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.027 visninger
4 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. april 2017

Anonym trådstarter

Da jeg afleverede min søn i dag, snakkede dp-mor i telefon. Hendes kæreste er desværre kræftsyg og der er ikke noget man kan gøre, så derfor vil hun søge orlov i en periode, hvis det er muligt. 

Det er selvfølgelig helt fair! Hun fortæller dog, at kontoret har sagt at der pt. Ikke er ledig pladser til hendes børn og der derfor er sandsynlighed for at de bliver spredt ud som det 5. Barn i en periode til der er plads. 

Det har jeg det ikke særlig godt med. Mim søn er nem, og der har intet været i den periode (5 mdr) som han har gået i dagpleje, men jeg synes at det er synd at han skal væk fra hende han er glad for, hen til en ny, måske nå at falde til og knytte sig, for at komme væk og videre igen. 

Derfor overvejer jeg at sige, st hvis der ikke kan findes en fast plads til ham fra starten, så må vi finde en vuggestue til ham i stedet.. (men vi valgte jo dagpleje, fordi det var det vi havde lyst til.) Kan jeg tillade mig at sige dette? 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

21. april 2017

Carina:-)

Profilbillede for Carina:-)
Mod

Selvfølgelig kan I tillade jer at sige I hellere vil have en vuggestue

Det er bestemt ikke i børns tarv at blive rykket rundt og forsøge at falde til og så skal rykkes rundt igen. 

Og hvad så med ferie fir og sygdom så skal han jo forholde sig til endnu et nyt sted. 

Så prøv at se om der ikke er en lille vuggestue i jeres nærområde .

Anmeld Citér

21. april 2017

Anonym trådstarter

Det var mere om vi kunne tillade os at sige at hvis de ikke kunne finde en fast plads med det samme, for ellers Føler vi os nødsagtet til at skifte til vuggestue.

Vi vil helst være i en dagpleje :-) 

Anmeld Citér

21. april 2017

Anonym

Det er ikke for at lyde hård og ts skal altså ikke føle det er et personligt angreb for det er det ikke.

jeg vil starte med at sige jeg synes alt det her med at pyldre sådan om børnene på den måde, er altså ret vildt og måske at vi undervurdere vores børn. Børn tilpasser sig når de er så små, med mindre de selvfølgelig er særlig sensitive. Ts skriver hendes barn er nemt, og glad, det vil han os være det midlertidige sted og når han kommer tilbage til dagplejeren.

mine rollinger har gået i vuggestue og der har de haft mange forskellige pædagoger og flyttet stue osv. og de har på ingen måde lidt overlast  mine børn er os nemme og glade og har været det altid. 

Ja børn er forskellige men de er meget mere hårdføre end hvad nutidens mødre giver dem kredit for. 

Go' weekend.

Anmeld Citér

21. april 2017

ung-mor-2014

Anonym skriver:

Da jeg afleverede min søn i dag, snakkede dp-mor i telefon. Hendes kæreste er desværre kræftsyg og der er ikke noget man kan gøre, så derfor vil hun søge orlov i en periode, hvis det er muligt. 

Det er selvfølgelig helt fair! Hun fortæller dog, at kontoret har sagt at der pt. Ikke er ledig pladser til hendes børn og der derfor er sandsynlighed for at de bliver spredt ud som det 5. Barn i en periode til der er plads. 

Det har jeg det ikke særlig godt med. Mim søn er nem, og der har intet været i den periode (5 mdr) som han har gået i dagpleje, men jeg synes at det er synd at han skal væk fra hende han er glad for, hen til en ny, måske nå at falde til og knytte sig, for at komme væk og videre igen. 

Derfor overvejer jeg at sige, st hvis der ikke kan findes en fast plads til ham fra starten, så må vi finde en vuggestue til ham i stedet.. (men vi valgte jo dagpleje, fordi det var det vi havde lyst til.) Kan jeg tillade mig at sige dette? 

Du kan også være heldig dit barn kan være fast i længere periode som det 5. barn.
Min datters dagplejer blev desværre opsagt, og mange grunde sammen med det gik hun ned med depression. Vi fik en gæstepleje i legegruppen de var de 4 i, vi var så heldige at hun blev der fra omkring marts til septemper hvor hun så fik en fast plads hos hende da en anden skulle i børnehave

Så måske det var nemmere at spørge om barnet kunne komme et sted hen som 5. barn men hvor der snart var en som skulle i børnehave?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.