Spørgsmål til jer der har mistet omkring uge 20

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

931 visninger
7 svar
1 synes godt om
17. april 2017

Mortil2piger18

Profilbillede for Mortil2piger18

Vi har i weekenden mistet vires datter som havde fået en tumor som hun ikke ville kunne overleve. Nogle af jer har måske læst min tråd. 

Mit spørgsmål er til jer der har mistet før. Hvornår besluttede i her for at prøve igen og hvornår blev i gravide?

vi er selvfølgelig stadig meget ramt og kede af det, det vil vi nok være længe. Og jeg bløder stadig efter fødslen, det skal jeg selvfølgelig være færdig med først. Men et sted er vi klar til at forsøge igen. Ikke fordi vi ønsker at glemme vires vores lille datter. Men fordi vi så brændende ønsket et barn og har forsøgt i 3 år. Lige nu føler vi ikke vi har en mening med livet og vil så gerne have noget at glæde os over. 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

17. april 2017

Mortil2piger18

Slet ingen der ved hvornår man kan gå igang igen efter en senabort/fødsel ?

Anmeld Citér

17. april 2017

lineog4

Profilbillede for lineog4
Mod
Mortilenengel17 skriver:

Slet ingen der ved hvornår man kan gå igang igen efter en senabort/fødsel ?

Jeg mistede min datter 4 dage efter fødslen (40+4). Jeg blødte meget kort efter fødslen pg fol menstruation 28 dage efter fødsel. Der fik jeg en styrtblødning og endte med en scanning som viste alt var okay og det bare var megt blod. 

Min mand turde ikke prøve før jeg havde haft en "rigtig" menstruation igen (en hvor jeg ikke besvimede). Den kom igen på klokkeslæt og nåede så ikke flere før jeg igen var gravid. Jeg fødte lillebror 11 mnd efter Lia. 

Jeg gik til efterfødselsgymnastik for kvinder de havde mistet og 3 af os havde et barn i armene inden for det første år og resten havde inden for de to første år (også dem der havde haft svært ved graviditet og havde fået hjælp). 

Anmeld Citér

17. april 2017

Mortil2piger18

lineog4 skriver:

Jeg mistede min datter 4 dage efter fødslen (40+4). Jeg blødte meget kort efter fødslen pg fol menstruation 28 dage efter fødsel. Der fik jeg en styrtblødning og endte med en scanning som viste alt var okay og det bare var megt blod. 

Min mand turde ikke prøve før jeg havde haft en "rigtig" menstruation igen (en hvor jeg ikke besvimede). Den kom igen på klokkeslæt og nåede så ikke flere før jeg igen var gravid. Jeg fødte lillebror 11 mnd efter Lia. 

Jeg gik til efterfødselsgymnastik for kvinder de havde mistet og 3 af os havde et barn i armene inden for det første år og resten havde inden for de to første år (også dem der havde haft svært ved graviditet og havde fået hjælp). 

Okay tak. Jeg har nemlig Pco (mild) men det har taget 3 år og 3 mistede baby indtil videre. Er 27 og bange for at det trækker ud igen

Anmeld Citér

17. april 2017

Lisbeth1985

Profilbillede for Lisbeth1985
Mortilenengel17 skriver:

Vi har i weekenden mistet vires datter som havde fået en tumor som hun ikke ville kunne overleve. Nogle af jer har måske læst min tråd. 

Mit spørgsmål er til jer der har mistet før. Hvornår besluttede i her for at prøve igen og hvornår blev i gravide?

vi er selvfølgelig stadig meget ramt og kede af det, det vil vi nok være længe. Og jeg bløder stadig efter fødslen, det skal jeg selvfølgelig være færdig med først. Men et sted er vi klar til at forsøge igen. Ikke fordi vi ønsker at glemme vires vores lille datter. Men fordi vi så brændende ønsket et barn og har forsøgt i 3 år. Lige nu føler vi ikke vi har en mening med livet og vil så gerne have noget at glæde os over. 

Kære du!

Først og fremmest skal du have en stor krammer<3

Jeg har selv prøvet at miste efter fertilitetsbehandling og det er ikke mindre end forfærdeligt,uretfærdigt og hjerteskærende!

Der er ingen udover jer,som kan mærke,hvornår I er klar til at forsøge igen - det skal I gøre,når I er parate til det og det føles rigtigt!

Jeg håber,at I snart står med de to gyldne streger igen.

Lisbeth

Anmeld Citér

17. april 2017

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Mortilenengel17 skriver:

Hvor gør det mig ondt for dig.

Min mand og jeg mistede for fem år siden vores lille datter, som jeg fødte 21+4. Jeg blev gravid igen 3 måneder senere og vi fik en sund og rask lille dreng.

Jeg sender dig det største kram og mange tanker 

Anmeld Citér

17. april 2017

Mortil2piger18

Tak for jeres svar. Psykisk tror jeg vi begge er klar til at forsøge hurtigst muligt, men først naturligt, da denne graviditet var naturlig, fertilitetsbehandling er vi ikke klar til endnu. Men er der noget vi skal vente på i forhold til det sundhedsfaglige, min blødning nu er vel fra fødslen og tæller ikke som en mens? Jeg får vel ikke æl før en rigtig mens? 

Tillægs spørgsmål. Kan man få vand i ryggen? Jeg har noget væske nede i lænden (er ret sikker på det er vand) så jeg kan ikke ligge på ryggen eller rette mig helt op når jeg går. Det bekymrer mig lidt

Anmeld Citér

17. april 2017

januar16

Profilbillede for januar16

Jeg svarer lige selvom jeg mistede 13+0

Rent fysisk kan i vist prøve igen så snart du er færdig med at bløde. Ofte bliver man anbefalet at vente til efter første mens (men det er vist delvist pga at det så er nemmere i forhold til at beregne hvor langt du er henne). Jeg fik eksempelvis født mens 7 uger efter, og den næste cyklus var 6 uger. 

Psykisk tog det mig lidt længere og jeg var først klar lidt over et halvt år efter. Vi blev så gravid i i første cyklus derefter og fik heldigvis en levende baby med hjem fra hospitalet. 

Jeg håber at den næste spire er hurtig til at sætte sig fast og er stærk og sund nok til at I også kan få en lille baby med hjem ❤ 

Læste med i dit tidligere oplæg og mit hjerte græd for dig. Det må være så hårdt at nå så langt og så miste 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.