Hej
Skynd dig at få den paragraf 56 og få det sagt til din arbejdsgiver!! (ikke nødvendigvis alle dine kollegaer...).
-Den paragraf giver jo din arbejdsgiver økonomisk kompensation, så det letter jo lidt på den dårlige samvittighed...
Jeg har været i IVF/ICSI behandling i 2 år, og i starten meldte jeg mig syg ved ÆU og ÆO eller byttede rundt, så det passede med fridage - men uanset hvad, så er det utrolig rart at have en aftale som involverer både kommune og arbejdsplads, så de ikke bare går og tror at man "pjækker"!! Det lettede mig meget, da jeg fik det sagt til min arbejdsgiver.
Mht. hvornår man melder sig syg - det tror jeg er meget forskelligt og individuelt. Jeg melder mig syg dagen for ÆU og ÆO (som vel sv.t. inseminationsdagen ifht at tage fri), jeg har simpelthen ikke samvittighed til mere i fht. mine kollegaer - og tror også det er bedre for humøret! For mig fjerner det tankerne, og så reagerer jeg, som du siger, når jeg kommer hjem...eller i bilen til og fra arbejde.
Men jeg har engang læst en tråd, om en som skrev at hun meldte sig syg fra ÆU til testdag...men det er måske lige i overkanten:-)
Anmeld
Citér