Skarp kniv /snitte grøntsager - fra hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

942 visninger
4 svar
5 synes godt om
14. april 2017

Lomm

Profilbillede for Lomm

min pige er netop fyldt 5, og hun vil ekstremt gerne hjælpe med madlavning, og det må hun selvfølgelig også gerne, men ofte er der bare ikke så meget at lave udover at snitte grøntsager, og jeg er lidt angst for at lade hende håndtere en skarp kniv. Men så godt nok et tv program om børnehavebørn, der rendte rundt med dolk, så måske skal jeg bare lade hende prøve...

Er der nogen hvis børn på 4-5 år uden problemer jonglerer med knive i køkkenet?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2017

Ena

Lomm skriver:

min pige er netop fyldt 5, og hun vil ekstremt gerne hjælpe med madlavning, og det må hun selvfølgelig også gerne, men ofte er der bare ikke så meget at lave udover at snitte grøntsager, og jeg er lidt angst for at lade hende håndtere en skarp kniv. Men så godt nok et tv program om børnehavebørn, der rendte rundt med dolk, så måske skal jeg bare lade hende prøve...

Mine børn har alle skåret mad ud fra 3-års alderen. Vi har en god, men ikke særlig skarp steakkniv, og den har de alle brugt, men aldrig skåret sig. Min mellemste er helt tosset med at skrælde, min yngste er vild med at rive og min ældste elsker at piske. Så det er hver deres ting

Anmeld Citér

14. april 2017

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Lomm skriver:

vores søn har siden han var 3 fået lov at være med til at skrælle kartofler/gulerødderne :)

ved at i BH skærer han dem også i stykker med en skarp kniv, dog har jeg endnu ikke selv turdet det da jeg har nogle ekstra skarpe knive...

Anmeld Citér

14. april 2017

Fremad

Min dreng på 2 år får lovet hjælpe til, også med kniv.. Det samme gjorde min datter da hun var den alder 

Anmeld Citér

14. april 2017

B&J

Ena skriver:

Mine børn har alle skåret mad ud fra 3-års alderen. Vi har en god, men ikke særlig skarp steakkniv, og den har de alle brugt, men aldrig skåret sig. Min mellemste er helt tosset med at skrælde, min yngste er vild med at rive og min ældste elsker at piske. Så det er hver deres ting

Sådan er det også hjemme ved os

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.