Hej
Jeg skriver normalt ikke herinde, men faldt over dit indlæg i en debatmail, men tænkte du måske kan bruge vores oplevelser til noget alligevel.
Vores søn på knap 4 år har nogle af de samme udfordringer som din har, og vi har været igennem en udredning med ppr og konklusionen er han er hypermobil, har sanseintegrations vanskeligheder, er sensitiv, er socialt og sprogligt ca 1 år efter sine jævnaldrende.
Vi snakker i udfordringer og løsninger og aldrig i diagnoser eller handikaps. Hans udfordringer er sandsynligvis denfølger af at være præmatur.
Hanr fået tildelt støttepædagog 10 timer om ugen og en ergoterapeut skal begynde at arbejde med ham efter sommerferien. Den fokuseret indsats i hans børnehave og at vi herhjemme fik meget mere fokus på de rigtige ting og redskaber til at støtte og hjælpe bedst muligt har allerede efter få måneder rykket vores søn i den rigtige retning, at han allerede viser de første tegn på at indhente sine jævnaldrende i børnehaven.
Se det der kommer som en mulighed for at i får støtte og hjælp til jeres barns udfordringer og tag i mod forslag og redskaber til hvad i skal/kan gøre hjemme for at støtte de tiltag de anbefaler.
Jeg vil ikke nedgøre dine bekymringer, jeg har haft dem selv og har dem stadig, men vælger at se dem som udfordringer og med den rette hjælp skal vi nok løse dem.
Anmeld
Citér