Har brug for lidt hjælp.. Til søvn..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

599 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. april 2017

Mynewlife

Hejsa..

Jeg har en pige på snart 10 måneder.. Hun er verdens gladeste pige, om dagen og er virkelig dejlig.. Ingen tvivl  Men for dælan hun kan være strid om natten. Vi har ENDELIG fået en nogenlunde rytme og det indebære i seng mellem 19-20 og op klokken 7.. Men da jeg studere og gerne vil have lidt tid for mig selv, står jeg op igen, efter putning. (i hverdagene). Hun bliver puttet ved at falde i søvn til mit bryst. Før det giver jeg enten aften grød/vælling.. Når jeg er gået går der som regel 30 minutter, så vågner hun.. Jeg ammer igen.. Så kan der gå 30 minutter igen.. Sådan kan det være 4 gange/indtil jeg går i seng selv. Derudover vågner hun så ca. 4 gange om natten også. Jeg ved det handler om at hun kan lugte mig om natten. Er slet ikke i tvivl. Planen er at få hende i egen seng, i sommerferien, hvor der er tid og overskud. Men hvordan? Tøsen bruger ikke nusseklud/sutteklud, sut eller noget andet.. Så ved simpelthen ikke hvordan jeg skal få hende derover uden gråd og skrigeri, både ved hende og mig  Er ikke meget for det, da jeg jo gerne vil gøre det så trygt som muligt. Hun bliver fuldstændig hysterisk hvis jeg nærmer hendes mund med andet end bryst. Har prøvet i flere timer, og intet virker.. Som sangen " jeg har ikke sovet i et år".. Really  Hun har været meget tryghedskrævende. Til dels pga hård start på livet.. 

To sum up; 1.

Er der nogen med nogle råd til hvad jeg kan gøre nu, før hun kommer over i egen seng, ift. at hun ikke vågner så meget om natten?

2. Råd til hvordan jeg får hende over i egen seng, med så meget tryghed som muligt.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2017

Jullesnulle

Hvad med at rykke hende i egen seng/tremmeseng eller lignende ved siden af jer. Så lugter hun dig ikke så meget. 

Vi sov alle bedre da vi flyttede børnene ind ved siden af. Ser er igen af dem som skulle tilvænnes særligt. Jeg ville give sutten eller nusseklud og beroligende musik på og få det "overstået" i påsken. Det behøver I ikke vente til sommerferien med at gøre. 

Anmeld Citér

13. april 2017

Lea2787

Profilbillede for Lea2787

Vi gav nusseklud, som han lå med mens han fik mælk. Omkring 11-12 mdr tog han den til sig og er nu rigtig glad for den.

Du kan jo prøve at give hende nussen, mens du ammer. Prøv at liste brystet ud så hurtigt som muligt, helst før hun sover. Det er nok en proces der tager tid. Alternativt kan mam jo tage en kold tyrker. Det har jeg bare aldrig brudt mig om. Vores er forøvrigt nu 16 mdr og vågner altså stadig om natten. Skal dog ikke have mælk, men bare puttes igen - eller over og ligge hos os 

Anmeld Citér

13. april 2017

Mynewlife

Hvad med at rykke hende i egen seng/tremmeseng eller lignende ved siden af jer. Så lugter hun dig ikke så meget. 

Vi sov alle bedre da vi flyttede børnene ind ved siden af. Ser er igen af dem som skulle tilvænnes særligt. Jeg ville give sutten eller nusseklud og beroligende musik på og få det "overstået" i påsken. Det behøver I ikke vente til sommerferien med at gøre. 

Som skrevet gør vi det i sommerferien, når der er tid og overskud. Det er der ikke her i påsken..

Hun bruger hverken sut eller nusseklud.. Jeg har skam prøvet bare at ligge hende derover, men hun skriger bare.. Derfor jeg søger lidt råd, da det ikke bare lige er lige til 

Anmeld Citér

13. april 2017

Mynewlife

Lea2787 skriver:

Vi gav nusseklud, som han lå med mens han fik mælk. Omkring 11-12 mdr tog han den til sig og er nu rigtig glad for den.

Du kan jo prøve at give hende nussen, mens du ammer. Prøv at liste brystet ud så hurtigt som muligt, helst før hun sover. Det er nok en proces der tager tid. Alternativt kan mam jo tage en kold tyrker. Det har jeg bare aldrig brudt mig om. Vores er forøvrigt nu 16 mdr og vågner altså stadig om natten. Skal dog ikke have mælk, men bare puttes igen - eller over og ligge hos os 

Ja det må jeg prøve.. 

Kold tyrker tror jeg ikke jeg kan få mig til Det ikke lige min stil 

Anmeld Citér

13. april 2017

Lomm

Profilbillede for Lomm

Min dreng er først begyndt at sove rimelig ok nu han er fyldt 2. Jeg har bøvlet med begge mine, dog mest nr 2. Og selvom det nok ikke er det råd du søger, så vil jeg sige at jeg efter at have prøvet et hav af metoder med nr 1, hvor intet virkede, simpelthen tog en beslutning om, at mine børns behov for tryghed kom før mine egne behov. Der kommer intet godt ud af børn der græder lige før de skal sove. Det gav mig ikke mere søvn, men mindskede min frustration omkring problemet - og jeg fik glade/trygge unger.

En del af problemet er, at du ammer hende i søvn. Hun falder i søvn på en måde, og når hun vågner (det gør alle mange gange i løbet af en nat), så er situationen forandret, og hun bliver utryg. Optimalt skal hun falde i søvn alene i sin egen seng, men der må du jo gøre op med dig selv om du vil gennemtrumfe at hun lærer det nu - nogle børn har let ved det, andre børn har et større tryghedsbehov. Det lyder til at din pige hører til den sidste gruppe. 

Jeg ved udmærket godt det er ulideligt (da jeg startede job igen efter nr 2 fik jeg ca 5-6 timers afbrudt søvn om natten), men jeg ville nok lede efter en løsning der forsøgte at imødegå begges behov. Jeg har en seng til at stå på børneværelset, så hvis min dreng vågner om natten, kan jeg sove videre derinde. I starten sov jeg jo mere eller mindre derinde hele natten, men nu får jeg trods alt mange nætter i egen seng.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.