Tuder ved hver amning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.096 visninger
16 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. april 2017

Anonym trådstarter

Jeg har nu ammet min søn i 3 døgn og mælken er endnu ikke løbet til. Jeg har så ondt at jeg græder hver gang og føler at det bliver værre og værre. Hver gang han suger, er det som om det brænder i hele min krop. Jeg er bange for at jeg kommer til at give op selvom jeg inderligt ønsker at det skal fungere. 

Min første søn ammede jeg i 14 mdr. og havde ikke disse udfordringer. 

Jeg magter ikke flere smerter. Efter en hård fødsel med bristninger og syninger kan jeg nærmest hverken gå eller side af smerter så det gør at jeg heller ikke har overskud eller kræfter til amme-smerter. 

Jeg er så ked af det og græder over mine overvejelser om at stoppe. Please hjælp med gode råd 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2017

L-mor

Anonym skriver:

Jeg har nu ammet min søn i 3 døgn og mælken er endnu ikke løbet til. Jeg har så ondt at jeg græder hver gang og føler at det bliver værre og værre. Hver gang han suger, er det som om det brænder i hele min krop. Jeg er bange for at jeg kommer til at give op selvom jeg inderligt ønsker at det skal fungere. 

Jeg magter ikke flere smerter. Efter en hård fødsel med bristninger og syninger kan jeg nærmest hverken gå eller side af smerter så det gør at jeg heller ikke har overskud eller kræfter til amme-smerter. 

Jeg er så ked af det og græder over mine overvejelser om at stoppe. Please hjælp med gode råd 

Jeg vil foreslå, at du ringer til barselsgangen, der hvor du har født. Du skal fortælle dem om den brændende følelse i kroppen og at mælken ikke er løbet til.

Og til ammerådgivningen:  http://www.fogf.dk/Ammeraadgivningen/ 

Anmeld Citér

12. april 2017

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Anonym skriver:

Jeg havde samme problem ved 2. Barn.

Jeg ringede til barselsgangen og fortalte om mit ønske for at amme. Men samtidig min smerter ved at gøre det.

Jeg fik tilbudt at blive indlagt et par dag så de kunne hjælpe.

Dette var guld. Jeg ammende min søn til han var 10 måneder hvor han selv sagde fra.

Anmeld Citér

12. april 2017

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

Prøv paleo brød og ammethe.

paleo brød gav mig sindssygt meget mælk pga alle nødderne. Ammethe var også virkelig godt 

Anmeld Citér

12. april 2017

Abracadabra

Ind på besøg på barselsgangen! Måske har barnet kort tungebånd?

Derudover skal du bare sove, spise og drikke... Ind i seng med dig!

Anmeld Citér

13. april 2017

Anonym trådstarter

Jeg kom på barselsgangen ambulant og fik at vide at jeg har en mystisk tilstand som de ikke kan forklare mig. 

Det eneste de kunne tilbyde var at jeg fik behandling for svamp selvom der ingen synlige tegn er på det. 

Ellers måtte jeg opgive amningen hvis jeg ikke kunne tåle smerterne. 

Anmeld Citér

13. april 2017

Anonymor

Hvad med suttebrikker? Måske kan de lindre lidt? 

Anmeld Citér

13. april 2017

Stivdie

Jeg er ærligt lidt rystet over den behandling du fik på hospitalet! Det ligner ikke noget ikke at støtte dig mere, når du nu gerne vil amme. Tag evt kontakt til kvinderne på ammenet, måske har nogle af dem erfaringer. Jeg har en veninde, der sidder som administrator, og hun havde også mange smerter i starten, men endte med at få hjælp og amme i 2 år. 

Anmeld Citér

13. april 2017

Lomm

Profilbillede for Lomm

Jeg kan selvfølgelig ikke føle dine smerter, men tænker ikke umiddelbart det lyder ekstremt usædvanligt. Jeg har ammet 2 børn, begge gange løb mælken til på 4.dagen, og jeg havde mange smerter i lang tid - uden at der som sådan var noget galt - jeg havde hverken sår, revner eller brystbetændelse. Ved nr 2 kan jeg huske det var 4 uger på det ene bryst, og 6 uger på det andet. Her taler jeg om den bidende smerte der kommer når de lægges til, men går over når de har suttet lidt. Den der smerte hvor man krummer tæer bare ved tanken.

Hvis det er noget helt andet/meget værre du oplever, så bare ignorer mit svar.

Anmeld Citér

13. april 2017

"Anarkisten"

Anonym skriver:

Har lige set noget på Facebook fra "Den rigtige jordemoder" som hjælper ved ammeproblemer. Måske hun også kan hjælpe dig 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.