Løn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. april 2017

Abracadabra

mor:) skriver:

Hvor er de mange steder hvor man får mindre end 50kr ? 

Jeg får fx 0kr/timen for rådighedsvagt. Line fortalte, at hun får løn for 14/24 timer, når hun har børnene på lejrskole.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2017

Rockertand

Hvor er de mange steder hvor man får mindre end 50kr ? 

Øhh, kender du begrebet "interessetimer"??

Jeg er ansat i det offentlige, i sygehusregi, og jeg har godt nok lagt mange interessetimer, og det er ikke engang (officielt) særligt udbredt i vores branche, men hvis du vil dygtiggøre dig og nå nogen steder, så må du investere - det er enormt udbredt på det private arbejdsmarked.

Anmeld Citér

19. april 2017

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Abracadabra skriver:

Jeg får fx 0kr/timen for rådighedsvagt. Line fortalte, at hun får løn for 14/24 timer, når hun har børnene på lejrskole.

Hvad vil det sige - at du er dethjemme og evt. bliver kaldt på arbejde?

Anmeld Citér

19. april 2017

Abracadabra

Hvad vil det sige - at du er dethjemme og evt. bliver kaldt på arbejde?

Faktisk ER jeg på min arbejdsplads natten igennem, fordi jeg bor mere end 30 minutter væk fra mit arbejde. Men boede jeg tættere på, kunne jeg sove i egen seng.

Anmeld Citér

19. april 2017

Øhh, kender du begrebet "interessetimer"??

Jeg er ansat i det offentlige, i sygehusregi, og jeg har godt nok lagt mange interessetimer, og det er ikke engang (officielt) særligt udbredt i vores branche, men hvis du vil dygtiggøre dig og nå nogen steder, så må du investere - det er enormt udbredt på det private arbejdsmarked.

Kender fint til interessetimer fra da jeg var i handelsbranchen - men det har jo intet med at der er steder som giver under 50kri timen som løn inkl. nattillæg, at gøre.  Hvilke steder er det? Interessetimer er noget andet og selvvalgt. 

Anmeld Citér

19. april 2017

Abracadabra skriver:

Faktisk ER jeg på min arbejdsplads natten igennem, fordi jeg bor mere end 30 minutter væk fra mit arbejde. Men boede jeg tættere på, kunne jeg sove i egen seng.

Men får I ikke rådighedstillæg oveni jeres løn? Altså et fast beløb om måneden? 

Anmeld Citér

19. april 2017

Abracadabra

Men får I ikke rådighedstillæg oveni jeres løn? Altså et fast beløb om måneden? 

Nix, nej, nope.

Jeg får ikke fuld løn for en døgnvagt, hvor det er meningen, at jeg skal sove om natten. Jeg får løn for 20/24 timer (så vidt, jeg husker). Nogle af mine kollegaer (med en anden overenskomst) får løn for 13/24 timer. Flere af dem sover i øvrigt også på arbejdspladsen. 

Anmeld Citér

19. april 2017

Lea2787

Profilbillede for Lea2787

Jeg passede de samme to søskende, fra jeg var 20 til 28 år. Når jeg var der om natten, aftalte vi et beløb. Typisk 600 kr for en pasning fra ca kl 18-08. Jeg var hos dem fast en eftermiddag i ugen til 100 kr i timen. Jeg var tilfreds og elskede de to unger, og blev lidt en del af familien. 

Jeg ville aldrig selv have det godt med at forlange en timeløn på 100-150 kr for at være der en nat - men jeg kunne også sove, da ungerne aldrig vågnede. Jeg synes, du skal byde noget, som du ville have det godt med. Barnepasseren kan vel nok selv sige fra, hvis han/hun ikke finder det rimeligt. 

Anmeld Citér

19. april 2017

Loa

Abracadabra skriver:

Seriøst? 

Får du ingen penge for at være til rådighed på dit arbejde?? (Selvom du "bare" sover)

Anmeld Citér

20. april 2017

Abracadabra skriver:

Nix, nej, nope.

Jeg får ikke fuld løn for en døgnvagt, hvor det er meningen, at jeg skal sove om natten. Jeg får løn for 20/24 timer (så vidt, jeg husker). Nogle af mine kollegaer (med en anden overenskomst) får løn for 13/24 timer. Flere af dem sover i øvrigt også på arbejdspladsen. 

Okay så du får stadig noget løn og det er vel egentlig fint nok taget i betragtning af at der vel også er en del som sover hjemme og der er dage hvor man ikke bliver vækket. 

Nu er jeg lidt nysgerrig - får I så heller ikke fuld løn for de timer i så skal arbejde. Altså hvor I ikke sover?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.