vi får fået en ide men kan vi nå det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.157 visninger
16 svar
2 synes godt om
12. april 2017

debbie19

Min kæreste og jeg har været sammen i 8 år den 20 maj. forlovet i 7. i starten ønsket vi begge og blive gift men nu betyder det ikke noget for manden. men for mig betyder det virkelig meget!! vil giftes inden vi får børn. nå men manden siger self vil han gerne giftes men for ham ser han ingen forskel. hvor jeg derimod er sådan yay jeg vil have dit efternavn og vi sikre hinanden på en anden måde ind sammenlever gør trods vi ikke har hus.. vi ønsker ikke et kæmpe bryllup osv og en masse spildt penge. vi ønsker nærmer rådhus og bare med nærmeste og god mad.. vi har så fået den tosset ide at vi gerne vil giftes (Det faktisk mandens ide) den 20 maj i år da det var der vi blev officielt kærester og året efter forlovet. så den dato er vores dato... men kan se man skal sende ægteskabserklæring ind??? kan vi nå det når der er så kort tid. ringed til rådhuset og de mente de havde tid men den erklæring skal de jo have inden. nogen erfaring herinde hvor langtid sagsbehandlingstiden er på sådan noget? Kunne være så fedt vis det kan lade sig gøre. for har altid sagt at jeg vil gerne giftes inden jeg får børn og vi begge håber snart det lykkes.  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2017

Blom

Det vil jeg mene i sagtens kan men han skal bekræfte ved også logge ind med nem ide og så skal i ha jeres navneattester derind også men forvent ik den store ceremoni på rådhuset vi var sådan lidt var det bare det altså hende der viet os snakkede som en computer og der var er kvarter til hver par der stod folk i kø da vi var afsted

Anmeld Citér

12. april 2017

debbie19

Blom skriver:

Det vil jeg mene i sagtens kan men han skal bekræfte ved også logge ind med nem ide og så skal i ha jeres navneattester derind også men forvent ik den store ceremoni på rådhuset vi var sådan lidt var det bare det altså hende der viet os snakkede som en computer og der var er kvarter til hver par der stod folk i kø da vi var afsted

som sagt det mere det at være mand og kone og få hans efternavn  men tak for svaret

God påske

Anmeld Citér

12. april 2017

Skrukken92

Det burde i sagtens kunne nå! Tror vi bestilte tid en måneds tid før  

Anmeld Citér

12. april 2017

Stivdie

Der kan godt lade sig gøre. Min bror klarede det på 3 uger 

Det med ceremonien på rådhuset afhænger af, hvor man bliver gift. Vi blev gift i Svendborg på en lørdag, og det var i den store sal med alle gæster som vidner, champagne, fotos, tale og en lille gave fra rådhuset. Så fint! I KBH sidder der jo 15 mere på gangen og venter, så der gør de ikke det store ud af det. 

Men se at få sendt papirerne afsted i dag, og hvis I vil giftes i samme kommune som I bor i, så går det hurtigere, for så skal I ikke selv have dem tilsendt og videreekspedere. 

Anmeld Citér

12. april 2017

Kløver

Prøv da ad ��

Anmeld Citér

12. april 2017

Rockertand

debbie19 skriver:

Min kæreste og jeg har været sammen i 8 år den 20 maj. forlovet i 7. i starten ønsket vi begge og blive gift men nu betyder det ikke noget for manden. men for mig betyder det virkelig meget!! vil giftes inden vi får børn. nå men manden siger self vil han gerne giftes men for ham ser han ingen forskel. hvor jeg derimod er sådan yay jeg vil have dit efternavn og vi sikre hinanden på en anden måde ind sammenlever gør trods vi ikke har hus.. vi ønsker ikke et kæmpe bryllup osv og en masse spildt penge. vi ønsker nærmer rådhus og bare med nærmeste og god mad.. vi har så fået den tosset ide at vi gerne vil giftes (Det faktisk mandens ide) den 20 maj i år da det var der vi blev officielt kærester og året efter forlovet. så den dato er vores dato... men kan se man skal sende ægteskabserklæring ind??? kan vi nå det når der er så kort tid. ringed til rådhuset og de mente de havde tid men den erklæring skal de jo have inden. nogen erfaring herinde hvor langtid sagsbehandlingstiden er på sådan noget? Kunne være så fedt vis det kan lade sig gøre. for har altid sagt at jeg vil gerne giftes inden jeg får børn og vi begge håber snart det lykkes.  

Det tog ca 14 dage for os, (eks-)manden var kun hjemme i 1 måned, så det skulle gå stærkt (og der var endda helligdage) .

Anmeld Citér

12. april 2017

klmf

Vi gjorde det på 13 dage, så bare sæt i sving

Anmeld Citér

15. april 2017

debbie19

Ringer til rådhuset tirsdag... omg er så Happy.... overvejer denne kjole kan man det med nogle sko med hæl? http://topfashion.dk/produkter/nederdele-og-kjoler/kjoler/vmthea-short-lace-dress-topfashion.html

Anmeld Citér

16. april 2017

Fremad

Det kan i nemt, i skal gøre det hele elektronisk, det endte der tager tid er muligvis mht efternavn men der kan i sende en mail til jeres sogn mht at der skal laves dette, det er nemlig dem der skal stå for det...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.