Flytte med børn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

640 visninger
13 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. april 2017

Malene76

Hej derude. 

Jeg læser tit i tråde hvor en part føler sig forrådt af den anden, at der opfordres til at flytte. Jeg bliver nysgerrig på om man bare kan tage det fælles barn og flytte. 

Altså konkret eksempel, kan jeg så tage min søn under armen og flytte fra min mand som er far til min søn? Det skal min mand vel godkende et eller andet sted? Vil nogen mon gøre mig lidt klogere på det? Hvad hvis faderen vil have at barnet bliver hos ham? 

For god ordens skyld så vil jeg lige nævnt at jeg er godt gift og ovenstående bare er et eksempel for at tydeliggøre mit spørgsmål. 

Mvh. Malene 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg har faktisk tit tænkt det samme! Vh Stine 

Anmeld Citér

10. april 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg mener at som udgangspunkt vil bopælsforældreren være den der bliver på adressen fordi barnet også har adresse der.. 

men hvis man går fordi at faren ikke er god nok som far, så kan man vel godt og så tager man sagen i statsforvaltningen. Ligesom alle andre der ikke kan blive enige. 

Men jo, den der bor på barnets adresse skal godkende en adresseændring. Men bare fordi adressen er hos fx faren, betyder det jo ikke at moren ikke fysisk kan køre afsted med barnet. Hvordan det så er med udlevering til samvær osv, ved jeg ikke hvem der holder styr på.

Anmeld Citér

10. april 2017

Anonym

Hvis man så om sige "flygter" med sit barn fra den anden forældre, også selv om det er ens eget barn, kan det i sidste ende anses for kidnapning. 

Sådan noget skal ofte aftale mellem forældrene, og så kommer spørgsmålet derefter til hvem der skal have forældremyndigheden. 

Det kan blive en lang og hård sag hvis man som sagt "bare" flytter med sit barn uden den anden forældre ved noget.

Anmeld Citér

10. april 2017

Zelinasmor

Malene76 skriver:

Hej derude. 

Jeg læser tit i tråde hvor en part føler sig forrådt af den anden, at der opfordres til at flytte. Jeg bliver nysgerrig på om man bare kan tage det fælles barn og flytte. 

Altså konkret eksempel, kan jeg så tage min søn under armen og flytte fra min mand som er far til min søn? Det skal min mand vel godkende et eller andet sted? Vil nogen mon gøre mig lidt klogere på det? Hvad hvis faderen vil have at barnet bliver hos ham? 

For god ordens skyld så vil jeg lige nævnt at jeg er godt gift og ovenstående bare er et eksempel for at tydeliggøre mit spørgsmål. 

Mvh. Malene 

Hvis du tager barnet og forlader det sted barnet har adresse, så skal far skrive under på at du må flytte med jeres fælles barn. Hvis han ikke vil kan du søge bopælsretten i statsforvaltningen. Bopælen bliver som regel tildelt den forælder barnet har som primær omsorgsperson. Altså den barnet er mest trygt ved og har brugt mest tid sammen med. Der kan selvfølgelig være en masse andet der spiller ind i de forskellige sager. Men for at svare på dit spørgsmål, så nej. I teorien må du ikke bare flytte barnet fra dets nuværende bopæl. Forsøger du at flytte barnets adresse på borger.dk og post, så går det først igennem når den anden forældre har skrevet under på at det er i orden

Anmeld Citér

10. april 2017

Anonym

Jeg undrer mig lidt.. for da jeg i sin tid (11 år siden ca..) pakkede min og min søn's taske.. da skulle min X IKKE skrive under på noget..? 

Og f.eks nu.. Jeg er lige flyttet til en anden bolig med mine børn da kæresten og jeg ikke dur til at bo sammen.. og her skulle han heller ikke skrive under på noget? 

Er det først når faren stiller sig på bagbenene og kontakter statsforvaltningen at man kan risikere at barnet skal flytte tilbage ?? 

Anmeld Citér

10. april 2017

Anonym

Anonym skriver:

Jeg undrer mig lidt.. for da jeg i sin tid (11 år siden ca..) pakkede min og min søn's taske.. da skulle min X IKKE skrive under på noget..? 

Og f.eks nu.. Jeg er lige flyttet til en anden bolig med mine børn da kæresten og jeg ikke dur til at bo sammen.. og her skulle han heller ikke skrive under på noget? 

Er det først når faren stiller sig på bagbenene og kontakter statsforvaltningen at man kan risikere at barnet skal flytte tilbage ?? 

Ja, og fordi det er retningslinjer/love som folk ikke kender/sætter sig ind i inden de flytter..  Og fordi det er nemmere at lade det ligge end at reagere når div ikke overholdes, medmindre den anden part reagere 

Anmeld Citér

10. april 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

De skal ikke skrive under for at du kan forlade bopælen, det siger sig selv. Men de skal skrive under på adresseændringen. da du flyttede første gang og du var inde og ændre dit barns adresse, har din eks fået besked om at godkende flytningen af jeres barns adresse. Sådan er det i hvertfald nu. Min eks og jeg har netop flyttet den mindstes adresse ind til ham, det skulle han gøre på borger.dk og så fik jeg brev i e-boks om at være enig eller uenig.

hvis din seneste eks ikke er far til dine børn, skal han selvsagt ikke godkende noget. Det er kun når man deler forældremyndighed. 

Anmeld Citér

10. april 2017

Anonym

Mor11 skriver:

De skal ikke skrive under for at du kan forlade bopælen, det siger sig selv. Men de skal skrive under på adresseændringen. da du flyttede første gang og du var inde og ændre dit barns adresse, har din eks fået besked om at godkende flytningen af jeres barns adresse. Sådan er det i hvertfald nu. Min eks og jeg har netop flyttet den mindstes adresse ind til ham, det skulle han gøre på borger.dk og så fik jeg brev i e-boks om at være enig eller uenig.

hvis din seneste eks ikke er far til dine børn, skal han selvsagt ikke godkende noget. Det er kun når man deler forældremyndighed. 

Okay.. Men ingen af mine børns fædre har skrevet under/godkendt noget igennem e-boks eller ligende.. 

Og det er heller ikke fordi det er et problem her  De ville nu gerne godkende hvis de fik muligheden. 

Men ja.. Jeg undres bare.. 

Anmeld Citér

10. april 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Okay.. Men ingen af mine børns fædre har skrevet under/godkendt noget igennem e-boks eller ligende.. 

Og det er heller ikke fordi det er et problem her  De ville nu gerne godkende hvis de fik muligheden. 

Men ja.. Jeg undres bare.. 

Sikker på de ikke bare ikke har nævnt det? Man får en mail, klikker på "enig" og så er det det. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.