Kælenavne ? Hvad kalder I jeres børn..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. april 2017

Ena

Alle mine børn bliver kaldt basse, bulder og skat, og det har intet at gøre med deres navne. Da min ældste lige var blevet storesøster og min mand kaldte lillebror for basse, brast storesøster i gråd og sagde ulykkeligt: "jeg troede, det var mig, der var basse". Men de har vendet sig til det og de kalder også hinanden de kældenavne 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2017

Christabelle

Min datter hedder Mila og bliver kaldt alt muligt; Mils, Mulle, Nulle, Nuller, Skat, Bølle, Musse, Nusse osv osv. 

Da hun var i maven kaldte vi hende Baby/Babyen

Anmeld Citér

9. april 2017

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis

Hej alle

Jeg er helt ny herinde, jeg blev scannet i går og har termin til December 2017. Jeg er meget overrasket men meget meget glad. Det er så fantastisk, troede ikke jeg kunne blive gravid, så det er helt fantastisk. 

Jeg har allerede lagt tankerne på kælenavne til mit kommende barn, da jeg synes det er vigtigt med kælenavne. Jeg har seks navne, hvor jeg vil høre om I har nogle søde forslag til kælenavne, f.eks. forkortelser eller i anden form. 

Drengenavnene er: 

Liam 

Sander 

Arthur 

Alvin 

Hector 

Nord 

Jeg tror selv, at jeg skal have en lille dreng, derfor at jeg kun spørger ind til disse 

Håber I kan hjælpe mig! 

Jeg har valgt at være anonym, da min familie og venner ikke ved noget endnu 

Mvh. mig 

Min Cebastian bliver kaldt Cebbe, Bastian, C og Nulle.

Benyamin bliver kaldt Benyo, lille B og Sprutte.

Begge bliver kaldt Bøllebob 

tror navnene kommer med barnet 

Anmeld Citér

9. april 2017

MorTil3+

Den store på 10 bliver kaldt skat, basse og mamut. Vores datter på 5 bliver kaldt skat, mus, fisen, trunte, bimsen, fimpe, futter. Og ham på 2 bliver kaldt skat, manse, buller, bandit. Og så kalder mindstemanden vores datter for "gågå" det betyder storesøster, tror det er blevet en vane for ham for han har lært at sige storesøster og hendes navn.

Anmeld Citér

9. april 2017

Ciss

Anonym skriver:

Hej alle

Jeg er helt ny herinde, jeg blev scannet i går og har termin til December 2017. Jeg er meget overrasket men meget meget glad. Det er så fantastisk, troede ikke jeg kunne blive gravid, så det er helt fantastisk. 

Jeg har allerede lagt tankerne på kælenavne til mit kommende barn, da jeg synes det er vigtigt med kælenavne. Jeg har seks navne, hvor jeg vil høre om I har nogle søde forslag til kælenavne, f.eks. forkortelser eller i anden form. 

Drengenavnene er: 

Liam 

Sander 

Arthur 

Alvin 

Hector 

Nord 

Jeg tror selv, at jeg skal have en lille dreng, derfor at jeg kun spørger ind til disse 

Håber I kan hjælpe mig! 

Mvh. mig 

Til lykke!

Jeg opplever,  at de kælenavne,  som jeg bruger på børnene, er nogen, som utvikler sig sammen med dem. Det er ikke navne jeg har bestemt mig for, før de blev født.

F eks min dreng. Ham kalder jeg Termos fordi han lavede nogen vildt søde termokandelyde, når han sov, da han var baby. Og nogle gange kalder jeg ham min teddybjørn. Det kom, da han gik i børnehave og pludselig synes, han var for stor til at få kram og knus hos sin mor. Han gik længe og havde lyst men ville ikke på en gang. Til sidst fandt han på at lege, at han var en teddybjørn,  og den ville selvfølgelig gerne have kram hos mig. Det er efterhånden blevet til en slags kode os i mellem,  hvis en af os har lyst til en kram fra den anden.

Af navnene på din liste finder jeg kun kallenavn for Nord. Jeg synes Nono kan være sødt.

Anmeld Citér

10. april 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hehe.. de kælenavne jeg tænkte over da min datter var i maven, tror jeg aldrig jeg har brugt det kommer i takt med at man lærer barnet at kende og hvad det lige falder en naturligt at sige.. 

ingen af mine har kælenavne der ligger sig op af navnet andet end fx Luna-musen og luna-pigen. De bliver begge kaldt mus, musen, musling, skat, tulle, mulle, tumling. Min datter bliver også kaldt mussepigen, tullepigen og den slags. 

Anmeld Citér

10. april 2017

FrkLarsen

Her kalder vi sønnike for Bubbe 

Vores store pige er under navnet Tulle 

Anmeld Citér

10. april 2017

AnoMom

Anonym skriver:

Hej alle

Drengenavnene er: 

Liam 

Sander 

Arthur 

Alvin 

Hector 

Nord 

Håber I kan hjælpe mig! 

Mvh. mig 

Min dreng heller Tobias og kaldes 

Tobber

Toby

Tobsen

Trold

Trolde

Fimse

Skat

Skattemand

Gris

Bølle

Kært barn har mange navne

Anmeld Citér

10. april 2017

Bb2015

Anonym skriver:

Hej alle

Drengenavnene er: 

Liam 

Sander 

Arthur 

Alvin 

Hector 

Nord 

Håber I kan hjælpe mig! 

Mvh. mig 

Vi vidste slet ikke hvad han skulle hedde før han kom ud og det med kælenavne er lidt kommet sådan løbende. 

Han hedder Marcus, er i dag 2 år og kaldes mest "Basse", "bassemand", "lille skat" eller "mus" som ikke har noget med navnet at gøre 

Men til tider kommer "Marcus Marcussen" eller bare "Marcussen" frem (mest fra bedstefar) selvom det ikke er hans efternavn 

Tænker det kommer helt naturligt når man sidder med et lille barn 

Anmeld Citér

10. april 2017

Bb2015

Michfich skriver:

Vi vidste slet ikke hvad han skulle hedde før han kom ud og det med kælenavne er lidt kommet sådan løbende. 

Han hedder Marcus, er i dag 2 år og kaldes mest "Basse", "bassemand", "lille skat" eller "mus" som ikke har noget med navnet at gøre 

Men til tider kommer "Marcus Marcussen" eller bare "Marcussen" frem (mest fra bedstefar) selvom det ikke er hans efternavn 

Tænker det kommer helt naturligt når man sidder med et lille barn 

Nåh ja og "puttegøj", "prutfis" osv 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.