Larm og boende gæster

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. april 2017

Anonym trådstarter

FruStolpe skriver:

Altså, nu skruer vi ikke ned for lyden, eller venter med at lave kaffe fordi maskinen "snorker" og vi taler også sammen i alm lydstyrke. Dog behøver ungerne ikke at råbe efter os eller hinanden. 

Med det naturlige hensyn følger den selvfølge at det er VORES hus. -og vi opfører os som vi vil. Det indebære også at klokken aldrig er meget over 6 før første mand er oppe 

Jeg tænker at du, hvis du vil undgå at blive vækket bør investerer i et par ørepropper  -og ellers kunne det da være god gæstestil at stå op med familien og hjælpe lidt til. Det ville være meget naturligt her...

Jeg forventer ikke at der skal være stille hele morgen, men bare det at der ikke behøver at blive trampet og skreget ned af trappen. 

Der var intet jeg kunne hjælpe med. Men jeg står også op, hjælper til.. 

Men jeg har ikke noget mod larm, er vant til det og sådan. Det er ikke fordi jeg brokker mig, jeg falder skam i søvn igen. Jeg tænkte bare på det med lige at be børn om at dæmpe sig. Om det bare er mig der er gammeldags. 

Igen jeg beder ikke specielbehandling, overhovedet. Her bliver også gjort rent og bagt kage ved midnatstid.

Jeg tænkte bare over det, jeg har ikke tænkt mig at sige at drengen skal være stille.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2017

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Jeg ved godt at det er en lille ting, men jeg kom bare til at tænke på det.

Hvis I havde en boende gæst(altså over længere tid), og I så står tidligt op med jeres børn(7.30) fordi I skal tidligt af sted, og gæsten sover(ikke brug for at vågne tidligt på en lørdag), ville I så få barn til at være stille(altså ikke råbe og trampe rundt), eller lade barnet være larmende, velvidende at det nok vækker gæsten? 

Barnet er 7. 

Som sagt jeg ved godt at det er en lille ting, men har bare tænkt over det 

Det lyder som om at du er gæsten ��. Og helt ærligt, havde du valgt at være gæst/logerne i mit hjem i længere tid, havde jeg også forventet at du blev vandt til hjemmets rytme og larm,  altså ville jeg efter et par dage ikke tage specielle hensyn til at du var der/ikke behøvede at vågne der.

Anmeld Citér

9. april 2017

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Det lyder som om at du er gæsten ��. Og helt ærligt, havde du valgt at være gæst/logerne i mit hjem i længere tid, havde jeg også forventet at du blev vandt til hjemmets rytme og larm,  altså ville jeg efter et par dage ikke tage specielle hensyn til at du var der/ikke behøvede at vågne der.

Tak for svar. Jeg spørg nemlig bare om at I ville dæmpe jeres børn.. Ikke at jeg vil have specialbehandling(hvilket det åbenbart lyder som at jeg vil.) jeg er ikke sart med larm eller at være hos børn, men bare at at råbe og trampe. Jeg er vant til at blive vækket hver morgen, bare ikke i weekenden. Der plejer at være stille ind til omkring 10-11 tiden. 

Og jeg er ikke irriteret over at blive vækket, jeg brokker mig ikke, jeg lægger mig bare til at sove igen. Jeg tænkte bare hvad andre gør. Jeg ville heller ikke bede mine børn om at ændre sig på grund af en gæst, så det er ikke derfor jeg skriver det. (altså at de skal henlægge deres dag efter gæsten, overhovedet ikke. ) 

Anmeld Citér

9. april 2017

FruStolpe

Anonym skriver:

Jeg forventer ikke at der skal være stille hele morgen, men bare det at der ikke behøver at blive trampet og skreget ned af trappen. 

Der var intet jeg kunne hjælpe med. Men jeg står også op, hjælper til.. 

Men jeg har ikke noget mod larm, er vant til det og sådan. Det er ikke fordi jeg brokker mig, jeg falder skam i søvn igen. Jeg tænkte bare på det med lige at be børn om at dæmpe sig. Om det bare er mig der er gammeldags. 

Igen jeg beder ikke specielbehandling, overhovedet. Her bliver også gjort rent og bagt kage ved midnatstid.

Jeg tænkte bare over det, jeg har ikke tænkt mig at sige at drengen skal være stille.

Man kan jo sagtens sige til sine unger at de skal være stille, men det er jo ingen garanti for at de er det 

Det er jo charmen ved børn, man kan ha nok så mange regler og rammer, men skriger ungen ja så er det jo for sent at tysse på ham 

Jeg tænker at du er mere anstrengt over det end du giver udtryk for. jeg kan kun sige at du må leve med det. Eller se om du evt kan få dit eget sted at bo ( selvfølgelig uden at kende omstændighederne) 

Anmeld Citér

9. april 2017

snuskesmor

Anonym skriver:

Tak for svar. Jeg spørg nemlig bare om at I ville dæmpe jeres børn.. Ikke at jeg vil have specialbehandling(hvilket det åbenbart lyder som at jeg vil.) jeg er ikke sart med larm eller at være hos børn, men bare at at råbe og trampe. Jeg er vant til at blive vækket hver morgen, bare ikke i weekenden. Der plejer at være stille ind til omkring 10-11 tiden. 

Og jeg er ikke irriteret over at blive vækket, jeg brokker mig ikke, jeg lægger mig bare til at sove igen. Jeg tænkte bare hvad andre gør. Jeg ville heller ikke bede mine børn om at ændre sig på grund af en gæst, så det er ikke derfor jeg skriver det. (altså at de skal henlægge deres dag efter gæsten, overhovedet ikke. ) 

Hvis du var min gæst i en nat eller to, ville jeg tage hensyn. Hvis du var min gæst for en længere periode, ville jeg nok ikke -- så ville jeg behandle dig som en del af familien.

Anmeld Citér

9. april 2017

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Men i bund og grund er du selv på et eller andet punkt blevet irriteret over det siden at du opretter denne tråd ����

Anmeld Citér

9. april 2017

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg ved godt at det er en lille ting, men jeg kom bare til at tænke på det.

Hvis I havde en boende gæst(altså over længere tid), og I så står tidligt op med jeres børn(7.30) fordi I skal tidligt af sted, og gæsten sover(ikke brug for at vågne tidligt på en lørdag), ville I så få barn til at være stille(altså ikke råbe og trampe rundt), eller lade barnet være larmende, velvidende at det nok vækker gæsten? 

Barnet er 7. 

Som sagt jeg ved godt at det er en lille ting, men har bare tænkt over det 

Ja selvfølgelig ville jeg det. Pt. bor vi hos svigerforældrene da vores hus er ved at blive renoveret og min dreng på 5 år kan godt forstå man ikke må larme om morgnen og det kan min på 2 år altså også (medmindre han græder fordi han er ked af over et eller andet) 

Anmeld Citér

9. april 2017

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mor og meget mere skriver:

Jeg ville ikke, hvis jeg boede hos en børnefamilie som gæst over længere tid, forvente særlige hensyn. Det ville til gengæld gå mig på som den, der lagde hus til, hvis gæsten forventede støjdæmpning for at kunne sove længe. 

Men er det ikke ts der har barn og mor som gæst? Eller har jeg læst forkert?

Anmeld Citér

9. april 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
mor:) skriver:

Men er det ikke ts der har barn og mor som gæst? Eller har jeg læst forkert?

TS er gæst. 

Anmeld Citér

9. april 2017

Bananaalice

Jeg har sovet et sted som gæst, hvor et barn også var gæst, selvom det var hos nær familie. Barn larmede allerede 7:30 efter alle voksne var gået i seng på den anden side af midnat. Ingen dæmpede barn, der må jeg sgu nok sige, det er ikke fair. Så her er mit svar, det kommer an på anledningen.

Men et 7 årigt barn kan sagtens være i ro, hvis der altså er nogen til at fortælle det at det skal være i ro

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.