Carina:-) skriver:
Jeg er vokset op i Århus så der var der mange Brian ´er
Jeg er også selv døbt Carina - et af de store trash navne i dag men ret populært dengang dog med C som min mor sagde "heldigvis er mere pænt end med K"
Mine veninder hed Linda Trine og Dorthe også i den samme boldgade som Carina og vi var da også bh skræk 
Tror mere det handler om at der er en tendens til populære navne i en periode og så kommer mange til at hedde det også i den sociale lavklasse og så vil der jo være en tendens til at visse navne får en uheldig klang .
Der var ingen Brian'er i de kredse i Århus, min familie kom i. Og det handler/handlede ikke primært om popularitet, men om, hvilke sociale lag, et navn vandt indpas i - og rent statistisk var det helt tydeligt, at der var størst forkærlighed for udenlandske navne i de lavere socialklasser. Læs evt. artiklen, jeg tidligere har lagt ud.
Trine og Dorthe var ikke i den kasse - det er jo "gode, danske navne", som også var udbredte i socialklasse 1 og 2.
Iøvrigt er det sjovt, at mit eget navn, Charlotte, ikke var i den "forkerte" kasse, da det jo heller ikke er så dansk endda - muligvis fordi, det havde en lang histtorie i DK og i lige så høj grad var fransk som angelsaksisk importeret.
Reelt kunne man også vende det på hovedet og sige, at de øverste socialklasser har været fantasiløse, og de lavere har været mere nyskabende!
Anmeld
Citér