4 børn, 2 voksne, 1 Hund - hvor meget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. april 2017

Lucky05

Anonym skriver:

Det er altså smart, jeg skal så meget igang 

1000 mange tak for dine inputs og linket (y) 

Held og lykke med det 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2017

Anonym

Jeg er slem til alle de små impulskøb og jeg skal have skabt et overblik samt ryddet op i min økonimi

Jeg har hørt om flere der bruger "kuvertsystemet", jeg overvejer det kraftigt at have et beløb 1 gang om ugen og lade dankortet blive i skabet - men hvor meget/lidt er rimeligt på en uge? 

Hvad lever man for? 

Vi er i husstanden:

2 voskne 

4 børn - hvoraf 1 bruger ble

1 hund 

Hvad bruger i om ugen? Hvad er realistisk for en familie på 6? 

Vi har seks børn og to voksne og en kat (der kun vil æde vådfoder

vi bruger 1600-1800 om ugen. Det er inkl diesel (min mand har 50km hver vej til job) vi har tre ble børn.. 

vi hr desuden 9 madpakker hver dag og frugt til tre 

Anmeld Citér

2. april 2017

B&J

Kurverter er godt men også madplan tjek tilbud i dvs. Reklamer osv det spare i virkelig mange penge på. 

Anmeld Citér

2. april 2017

Zelinasmor

Vi er to voksne og to børn hvoraf den ene bruger mange bleer og får Modermælkserstatning som jo er dyrt. Vi afsætter 4000 i måneden. Måden vi har lært at spare, er at vi køber alt brød, frost grønt, Fritter, kød, pålæg Modermælkserstatning, bleer osv i starten af måneden og fryser ned. Så vi kun skal købe frugt, mælk, friske grøntsager/salat og sådanne småting en gang i ugen. Så undgår jeg alle impulskøb.  Det har kunne mærkes på budgettet på den positive måde! Og så laver jeg madplan. Bruger appen Hofretter hvor jeg taster ugens madplan ind

Anmeld Citér

3. april 2017

Tip!

Kofoed. skriver:

Vi købte mange amo pakker da de var på tilbud i bilka, 10 for 100 kr. Så for alle dem har 3 L rugbrød kostet 10,5 kr (du skal kun tilsætte vand og 20 g gær), men til gengæld tager de en time i ovnen, så ved ikke om det er billigere når alt kommer til alt. For os holder sådan en pakke lige så længe som 3 "mørkt rugbrød" fra rema og det er vist 5 kr pr pakke, tror jeg.

Fødseldagbollerne pakken skulle give 16 boller - det gør den ikke, jeg tror den gav 12 og de er cirka på størrelse med dem man køber i rema. Der koster en pakker med samme tilbud 11 kr, da den skal bruge 50 g gær. og så er det igen det med ovnen, om det er billigere eller dyre....

Men til gengæld hygger jeg mig med det og jeg bruger min tid på det i stedet for impulskøb, ha ha

Det kan slet ikke betale sig at købe de der færdig blandede boller. Jeg har en mega god opskrift på koldthævede morgen boller, af en portion bliver der til morgenbrød og altid boller de kan få med på madpakker. 

Det er sundere, billigere og ikke mindst nemt.. 

Anmeld Citér

3. april 2017

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Kofoed. skriver:

Vi starter fra i morgen med fast 1200 i ugen og det er til alt husholdning, mad, gaver osv for en familie på 5 (inkl. 2 blebørn) - og vores unger spiser altså godt.

Vi har planer om at bruge  http://budget-familien.dk/ som guide til aftensmaden, hun har næsten lige startet en blog, hvor hun hver søndag ligger et aftensmad plan op og hende regel er, at aftensmaden for en uge må max koste 350 kr og den skal indholde grønt (være "sund"). Dog vil jeg lige sige, at portionerne er liiiige til den lille side for vores familie, så vi kommer nok op på 400 - 450 kroner, men ak. det er 1/3 af vores ugentlige budget. Vi er så også begyndt at bage meget selv (vi snyder dog og bruge amos blandinger, de koster pt 12 i netto og der er rugbrød nok i en pakke til 1½ uge, hvor vi bager en pakke i 3*0,9 l alu forme og så fryser vi de to af dem ned).

Jeg er sikker på vi nok skal klare det til 1200 i ugen, så det tror jeg også i kan

Spændende side. 

Den skal vi prøve når fryseren er tom

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.