4 børn, 2 voksne, 1 Hund - hvor meget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.509 visninger
15 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. april 2017

Anonym trådstarter

Jeg er slem til alle de små impulskøb og jeg skal have skabt et overblik samt ryddet op i min økonimi

Jeg har hørt om flere der bruger "kuvertsystemet", jeg overvejer det kraftigt at have et beløb 1 gang om ugen og lade dankortet blive i skabet - men hvor meget/lidt er rimeligt på en uge? 

Hvad lever man for? 

Vi er i husstanden:

2 voskne 

4 børn - hvoraf 1 bruger ble

1 hund 

Hvad bruger i om ugen? Hvad er realistisk for en familie på 6? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2017

esioul

Anonym skriver:

Jeg er slem til alle de små impulskøb og jeg skal have skabt et overblik samt ryddet op i min økonimi

Jeg har hørt om flere der bruger "kuvertsystemet", jeg overvejer det kraftigt at have et beløb 1 gang om ugen og lade dankortet blive i skabet - men hvor meget/lidt er rimeligt på en uge? 

Hvad lever man for? 

Vi er i husstanden:

2 voskne 

1 hund 

ville nok sige 1500 pr uge til mad, bleer og husholdning  

Anmeld Citér

2. april 2017

Anonym trådstarter

esioul skriver:

ville nok sige 1500 pr uge til mad, bleer og husholdning  

Ja, til det hele, ikke? 

Havde nemli også selv tænkt 12-1500 kr. pr. uge, men ved ikke om jeg er helt urealistisk 

Anmeld Citér

2. april 2017

Lucky05

Anonym skriver:

Hvad lever man for? 

Vi er i husstanden:

2 voskne 

1 hund 

Vi er godt nok kun 2 voksne og 1 barn. Men jeg hæver 800 kr om ugen. Og der er penge tilbage hver uge. Så vil også sige, at 1500 må være nok 

vi sparer mange penge, ved at gøre det. Der går helt sport i det 

Anmeld Citér

2. april 2017

Kofoed.

Vi starter fra i morgen med fast 1200 i ugen og det er til alt husholdning, mad, gaver osv for en familie på 5 (inkl. 2 blebørn) - og vores unger spiser altså godt.

Vi har planer om at bruge  http://budget-familien.dk/ som guide til aftensmaden, hun har næsten lige startet en blog, hvor hun hver søndag ligger et aftensmad plan op og hende regel er, at aftensmaden for en uge må max koste 350 kr og den skal indholde grønt (være "sund"). Dog vil jeg lige sige, at portionerne er liiiige til den lille side for vores familie, så vi kommer nok op på 400 - 450 kroner, men ak. det er 1/3 af vores ugentlige budget. Vi er så også begyndt at bage meget selv (vi snyder dog og bruge amos blandinger, de koster pt 12 i netto og der er rugbrød nok i en pakke til 1½ uge, hvor vi bager en pakke i 3*0,9 l alu forme og så fryser vi de to af dem ned).

Jeg er sikker på vi nok skal klare det til 1200 i ugen, så det tror jeg også i kan

Anmeld Citér

2. april 2017

Anonym trådstarter

Lucky05 skriver:

Vi er godt nok kun 2 voksne og 1 barn. Men jeg hæver 800 kr om ugen. Og der er penge tilbage hver uge. Så vil også sige, at 1500 må være nok 

vi sparer mange penge, ved at gøre det. Der går helt sport i det 

Det var nemli li det jeg håbede på, at der ku gå lidt sport i det og derved ha lidt nemmere ved, ikke at gøre det der "hovsa-køb" 

Fedt, jeg tror jeg prøver at hæve 1200,- også se om det rækker i første omgang 

1000 tak

Laver i madplaner?

Anmeld Citér

2. april 2017

Anonym trådstarter

Kofoed. skriver:

Vi starter fra i morgen med fast 1200 i ugen og det er til alt husholdning, mad, gaver osv for en familie på 5 (inkl. 2 blebørn) - og vores unger spiser altså godt.

Vi har planer om at bruge  http://budget-familien.dk/ som guide til aftensmaden, hun har næsten lige startet en blog, hvor hun hver søndag ligger et aftensmad plan op og hende regel er, at aftensmaden for en uge må max koste 350 kr og den skal indholde grønt (være "sund"). Dog vil jeg lige sige, at portionerne er liiiige til den lille side for vores familie, så vi kommer nok op på 400 - 450 kroner, men ak. det er 1/3 af vores ugentlige budget. Vi er så også begyndt at bage meget selv (vi snyder dog og bruge amos blandinger, de koster pt 12 i netto og der er rugbrød nok i en pakke til 1½ uge, hvor vi bager en pakke i 3*0,9 l alu forme og så fryser vi de to af dem ned).

Jeg er sikker på vi nok skal klare det til 1200 i ugen, så det tror jeg også i kan

Fedt! Den vil jeg kigge på med det samme

Vores børn spiser også rigtig godt, og de to store har jo også 2 x 2 (altså 4 i alt) madpakker med om dagen, så det skal der jo os li være til 

Spare man ved at bage selv? 

Jeg køber pt. 6 boller for 7,5 i Rema1000 og rugbrød også fra Rema, tænker ikke det kan gøres billigere?
Ungerne får nemli boller til morgenmad 

Anmeld Citér

2. april 2017

Lucky05

Anonym skriver:

Det var nemli li det jeg håbede på, at der ku gå lidt sport i det og derved ha lidt nemmere ved, ikke at gøre det der "hovsa-køb" 

Fedt, jeg tror jeg prøver at hæve 1200,- også se om det rækker i første omgang 

1000 tak

Laver i madplaner?

Nej ikke rigtig. Jeg handler mad til 3-4 dage. Og så igen midt på ugen. For så er der måske en dag, hvor vi bliver inviteret hjem til bedsteforældre eller noget andet. Og så kan det ende med at jeg smider noget ud. 

Men tænker over, om der er ting der kan bruges 2 dage. Fx hvis vi får pitabrød, er der måske noget salat tilbage, så kan det bruges til mexicanske pandekager dagen efter. 

Alle de penge jeg har til overs i slutningen af ugen, lægger jeg i en sparegris. Så kan vi tá ud og spise en gang i mellem, uden at tænke på pengene.  Eller andet man kan spare op til. 

Anmeld Citér

2. april 2017

Anonym trådstarter

Lucky05 skriver:

Nej ikke rigtig. Jeg handler mad til 3-4 dage. Og så igen midt på ugen. For så er der måske en dag, hvor vi bliver inviteret hjem til bedsteforældre eller noget andet. Og så kan det ende med at jeg smider noget ud. 

Men tænker over, om der er ting der kan bruges 2 dage. Fx hvis vi får pitabrød, er der måske noget salat tilbage, så kan det bruges til mexicanske pandekager dagen efter. 

Alle de penge jeg har til overs i slutningen af ugen, lægger jeg i en sparegris. Så kan vi tá ud og spise en gang i mellem, uden at tænke på pengene.  Eller andet man kan spare op til. 

Det er altså smart, jeg skal så meget igang 

1000 mange tak for dine inputs og linket (y) 

Anmeld Citér

2. april 2017

Kofoed.

Anonym skriver:

Fedt! Den vil jeg kigge på med det samme

Vores børn spiser også rigtig godt, og de to store har jo også 2 x 2 (altså 4 i alt) madpakker med om dagen, så det skal der jo os li være til 

Spare man ved at bage selv? 

Jeg køber pt. 6 boller for 7,5 i Rema1000 og rugbrød også fra Rema, tænker ikke det kan gøres billigere?
Ungerne får nemli boller til morgenmad 

Vi købte mange amo pakker da de var på tilbud i bilka, 10 for 100 kr. Så for alle dem har 3 L rugbrød kostet 10,5 kr (du skal kun tilsætte vand og 20 g gær), men til gengæld tager de en time i ovnen, så ved ikke om det er billigere når alt kommer til alt. For os holder sådan en pakke lige så længe som 3 "mørkt rugbrød" fra rema og det er vist 5 kr pr pakke, tror jeg.

Fødseldagbollerne pakken skulle give 16 boller - det gør den ikke, jeg tror den gav 12 og de er cirka på størrelse med dem man køber i rema. Der koster en pakker med samme tilbud 11 kr, da den skal bruge 50 g gær. og så er det igen det med ovnen, om det er billigere eller dyre....

Men til gengæld hygger jeg mig med det og jeg bruger min tid på det i stedet for impulskøb, ha ha

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.