Arbejde hjemmefra?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. april 2017

lineog4

Fia skriver:

Jeg ville bestemt ikke have noget imod at blive selvstændig, men jeg er desværre blank for idéer.

At blive selvstændig tror jeg kræver en passion og en anerkendelse af man i starten knokler r.... ud af bukserne og tjener stort set ingen ting. De fleste jeg kender der har gjort det hvor det ikke var en fysisk butik alla, de har startet i det små, hvor de har haft arbejde ved siden af. 

I kan jo også tænke anderledes, du arbejder når din mand/kæreste er hjemme. Fx natarbejde eller aftenarbejde. Og er jeres barn så syg så det ikke er muligt at varetage et arbejde så gælder det da om at søge tabt arbejdsfortjeneste 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2017

Abracadabra

Fia skriver:

På hvilken anden måde?

Jeg er ikke afvisende over for at tage en uddannelse, men pt. har vi ikke råd til, at jeg er på SU.

Jeg mener, at man er nødt til at have et arbejde med relativt fornuftige arbejdstider (selvom jeg selv har både natarbejde og weekendarbejde) og en fornuftig løn. Derudover har man hyppigt brug for barns første og anden sygedag - for slet ikke at tale om gode barselsforhold! 

De fleste får også brug for lønstigninger i takt med, at familien bliver større - og kravet til kvadratmeter stiger. 

Aktuelt ønsker du en hjemmearbejdsplads eller en karriere som selvstændig - men du mangler kvalifikationer. 

Jeg er lidt undrende overfor at skulle forklare de helt åbenlyse fordele ved uddannelse...

Anmeld Citér

2. april 2017

lau85

Hvor i landet bor du? 

Har måske en ide, men vil skrive en pb til dig i stedet, hvis du kunne være noget

Anmeld Citér

2. april 2017

Fia

Jeg mener, at man er nødt til at have et arbejde med relativt fornuftige arbejdstider (selvom jeg selv har både natarbejde og weekendarbejde) og en fornuftig løn. Derudover har man hyppigt brug for barns første og anden sygedag - for slet ikke at tale om gode barselsforhold! 

De fleste får også brug for lønstigninger i takt med, at familien bliver større - og kravet til kvadratmeter stiger. 

Aktuelt ønsker du en hjemmearbejdsplads eller en karriere som selvstændig - men du mangler kvalifikationer. 

Jeg er lidt undrende overfor at skulle forklare de helt åbenlyse fordele ved uddannelse...

Jeg har ikke bedt dig om at forklare fordelene ved uddannelse.

Kvalifikationer har jeg skam, men de er opnået ved erhvervserfaring, ikke gennem uddannelse.

Anmeld Citér

2. april 2017

nielsen80

Hvad fejler dit barn? Er det almindelig "meget syg" eller har det noget med immunforsvaret?

Jeg har et (kontor) arbejde med mulighed for at arbejde hjemmefra en gang imellem. De dage hvor jeg vælger at gøre dette, ville jeg bestemt ikke kunne passe et sygt barn samtidig. Man arbejder jo stadig og skal have fokus på det, selvom man er hjemme. 

Derudover ville jeg råde dig til at medregne, hvad kunne du tænke dig at arbejde med? Kontor er jo et ret vidt begreb - hvad brænder du for, hvad er du god til og hvad bør du undgå? Og en motivation som udelukker bygger på en forventning om hjemmearbejde, vil ikke skaffe dig et job ej heller et tilfredsstillende arbejdsliv.

En uddannelse, tror jeg, vil være nødvendig - specielt som kontoransat. Men mange uddannelsessteder har jo mulighed for fjernstudie, og så kunne du evt tage et tjenerjob eller lign ved siden af. Tænker I måske kunne få et møde med en bank for at regne på, hvad der ville muligt. En uddannelse er jo en investering i jeres fremtid. Derefter ville jeg anbefale en studievejleder, som vil kunne hjælpe dig videre.

Held og lykke med det

Anmeld Citér

2. april 2017

Fia

lau85 skriver:

Hvor i landet bor du? 

Har måske en ide, men vil skrive en pb til dig i stedet, hvis du kunne være noget

København.

Du må meget gerne sende mig en PB.

Anmeld Citér

2. april 2017

Skouboe

Nu er det ikke decideret hjemmearbejde, men jeg har et par veninder, der arbejder som handicaphjælpere, med døgnvagter, og så arbejder de måske 6-8 døgn om måneden, hvilket giver dem en masse frihed, når de ikke arbejder. 

Anmeld Citér

2. april 2017

Abracadabra

Fia skriver:

Kvalifikationer har jeg skam, men de er opnået ved erhvervserfaring, ikke gennem uddannelse.

Hvad er dine kvalifikationer præcis? Så er det nemmere at rådgive dig... 

Anmeld Citér

2. april 2017

Carina:-)

Fia skriver:

Og det skal man ikke undervurdere-

Jeg har heller ingen uddannelse andet end Handelsskolen 

Ellers er det hårdt arbejde der har gjort at jeg står hvor jeg står i dag -

MEN det er ikke alle der kan for var det let at banke en sund virksomhed op fra bunden og vel og mærke holde den kørende ja så havde vi nok flere arbejdspladser i DK

Jeg arbejder en del hjemmefra ,men er hver uge til møder ude ved kunder og medarbejder.

Selv om jeg har dygtige ansatte også tæt på der varetager en del af mine opgaver så jeg også kan være mor - Ja så er der bare rocker meget arbejde i at være selvstændig mere end mange aner .

Så jo det giver frihed og jo jeg ville aldrig kunne tjene så godt ude i det "alm" arbejdsliv men jeg kommer ikke sovende til det. Jeg arbejder betydeligt mere end de fleste - jeg står med ansvar og brænder tingene på kl 03 om natten og jeg ikke har mulighed for at sende andre må jeg selv afsted - det er mig der sidst får ferie og fri og sygdom eksisterer ikke for selvstændige -

Så hvis du drømmer om at kunne passe dit barn ved siden af så skal du have en god barnepige i baghånden en god portion stædighed ,styrke og en stærk psyke og ikke mindst viljen til at tingene skal lykkes .

Men hiv fat i det du kan - og vend det om og spekuler i om du er dygtig nok til at du tror det kan bære .

Anmeld Citér

2. april 2017

Sprit25

lineog4 skriver:

At blive selvstændig tror jeg kræver en passion og en anerkendelse af man i starten knokler r.... ud af bukserne og tjener stort set ingen ting. De fleste jeg kender der har gjort det hvor det ikke var en fysisk butik alla, de har startet i det små, hvor de har haft arbejde ved siden af. 

I kan jo også tænke anderledes, du arbejder når din mand/kæreste er hjemme. Fx natarbejde eller aftenarbejde. Og er jeres barn så syg så det ikke er muligt at varetage et arbejde så gælder det da om at søge tabt arbejdsfortjeneste 

Det kræver en passion! 

Mange har et job ved siden af for så at blive selvstændig når virksomheden køre rundt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.