Ble afvænning ... argh

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.541 visninger
20 svar
31 synes godt om
31. marts 2017

Jullesnulle

jeg er ved at blive sindsyg. Min søn har været uden ble om dagen (bort set fra ture) siden januar. Men stadigvæk siger han ikke til når han skal tisse eller lave. Han kan god mærke det og går væk når ham fx skal lave stort. 

Hvad skal jeg gøre... det er aå frusterende. Det virker bare også latterligt at give ham ble på igen. 

..? Andre der ved hvordan man får en dreng til at sige til..?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2017

Jullesnulle

Jullesnulle skriver:

jeg er ved at blive sindsyg. Min søn har været uden ble om dagen (bort set fra ture) siden januar. Men stadigvæk siger han ikke til når han skal tisse eller lave. Han kan god mærke det og går væk når ham fx skal lave stort. 

Hvad skal jeg gøre... det er aå frusterende. Det virker bare også latterligt at give ham ble på igen. 

Han tisser fint på potten/ toilet når vi sætter ham.

Anmeld Citér

31. marts 2017

Karina84

Dvs. han tisser i bukserne hver dag?

Måske han bare ikke er klar? 

Anmeld Citér

31. marts 2017

Jullesnulle

Karina84 skriver:

Dvs. han tisser i bukserne hver dag?

Måske han bare ikke er klar? 

Nej.. altså i dag fik vi 5 poser med hjem. Men der kan sagtens være 3 dage uden at tisse eller lave i bukserne . Hvis vi og pædagogerne husker at sætte ham på toilettet hver time ca. Det glipper bare nogle gange. .. og jeg ville gerne have ham selv til at sige til.

jeg har selv tænkt tanke. Med at han måske ikke er parat.. men han tisser jo når vi sætter ham. Og han går væk når han skal lave... så det er jo ikke overraskende for ham. Han er 3,4 år

Anmeld Citér

31. marts 2017

Karina84

Jullesnulle skriver:

Nej.. altså i dag fik vi 5 poser med hjem. Men der kan sagtens være 3 dage uden at tisse eller lave i bukserne . Hvis vi og pædagogerne husker at sætte ham på toilettet hver time ca. Det glipper bare nogle gange. .. og jeg ville gerne have ham selv til at sige til.

jeg har selv tænkt tanke. Med at han måske ikke er parat.. men han tisser jo når vi sætter ham. Og han går væk når han skal lave... så det er jo ikke overraskende for ham. Han er 3,4 år

Når det er så tit det sker, og selvom han går for sig selv, så synes jeg stadig at det skriger langt væk, at han ikke er klar endnu.

Og det er jo ikke meningen at man skal sætte et barn på toilettet hver time, de skulle gerne selv kunne mærke tissetrangen og reagere på. Eller selvfølgelig skal de måske hjælpes i starten, og mindes på at de skal tisse, men ikke så ofte som i er nødt til.

Men jeg har også den holdning at man skal vente til de er klar og at de nok skal blive det, ingen grund til at haste med det.

Anmeld Citér

31. marts 2017

MorTil3+

Jullesnulle skriver:

Vi brugte klistermærker med vores datter. Vi købte en klistermærkebog som hun selv valgte og så fik hun 1 klistermærke når hun tissede på toilet/potte og 2 når hun lavede stort. Hun var blefri om natten også fra start af. Hun var 3,4 år.

Anmeld Citér

31. marts 2017

B&J

Jeg ville give min søn ble på igen for han lyder slet ikke klar 

Anmeld Citér

31. marts 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Jeg tror i er næst til at vælge enten ble eller ikke ble. Det der med ble på ture er min erfaring at det forvirrer dem. 

Tror du det er "dovenskab" eller fordi hn reelt ikke er klar til ar sige til? Hvis det er det første ville jeg prøve med bestikkelse see hjælper tit. 

Men jeg synes kkke i kan byde drengen så mange uheld i så lang tid. 

Hvad siger han selv til det? Vil han gerne bruge ble igen ?

Anmeld Citér

31. marts 2017

Emilie91

Jeg ville også prøve at fjerne bleen helt. Jeg tror også det forvirre mere end det gavner. Også prøve en 2-3 uger uden for mange ture hvor det kan være svært at finde et toilet også prøve med belønnings metoden selvom man siger at børn ikke er hunde så er en lille belønning altså nogen gange bare det der virker i stedet for et kys og et klap på skulderen det er først senere det skal være belønning nok haha. 

Jeg har ikke selv prøvet at gøre mit barn renlig Men jeg er pædagog i en børne have hvor jeg måtte gøre et barn renlig over to gange fordi forældrene hele tiden tog ble på når barnet skulle på tur så det endte med det måtte gøres over to gange  

Anmeld Citér

31. marts 2017

nilletøz

Hvorfor får han ble på når han er med på tur?

vores den mindste smed bleen i julen sidste år og der har intet uheld været.. mormor og morfar har lovede ham 1 kr hver gang han tissede på wc'et og 2 kr for at lave stort..

han har stadig ble på om natten der kan vi nemlig se og mærke han ikke er klar.. 

tænker han ikke er klar til at smide bleen endnu.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.