Bevidst valgt amning fra?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. marts 2017

anonym12

Profilbillede for anonym12

Jeg overvejede at vælge det fra, men jeg gjorde det ikke. Faktisk så endte jeg med at kæmpe meget for at få det op at køre. 

Jeg undersøgte for og imod og jeg kunne ikke rumme at min baby skulle have mme (han har fået lidt). Han er i forvejen KS barn. Så når han fødsel ikke var optimal for ham, så skulle hans mælk være det. Det var langt og sejt og det var svært at amme offentligt i starten. 

Folk må selv vælge om de vil amme eller ej, så længe det sker på et oplyst grundlag. Amning er ikke kun en fordel for baby, men også for mor, da amning reducere risikoen for brystkræft. 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

5. april 2017

Nadiafoens

Profilbillede for Nadiafoens

Jeg valgte det ikke fra ved mit barn. Men hvis jeg skal have et barn til, vælger jeg ikke at amme... 

jeg havde det rigtig psykisk dårligt med at amme mit barn, fik fysiske symptomer og jeg blev en værre mor for mit barn, fordi det overbelastede mig.. 

desværre ville mit barn ikke have flaske, så blev nødt til at amme til hun var 8 måneder, selv om jeg prøvede at stoppe da hun var 4 måneder...

hvis du ikke er i tvivl om du vil amme eller ej, synes jeg slet ikke du skal give det en chance, det er der ingen grund til

Anmeld Citér

5. april 2017

FrkLarsen

Profilbillede for FrkLarsen
Foto
Emilie 04/08/10 - Valdemar 14/12/16
Carina:-) skriver:

Jeg er typen der glemmer alt om blufærdighed når jeg ammer jeg kaster rundt med mine kæmpe bryster og det eneste jeg har i hovedet er at baby skal have mad.

Men jeg har veninder der har det lige som dig og de undersøger altid om der er ammerum hvis vi skal i et center de har amme bluser på og ligger en stof le let over baby og bryst og er der ikke gode muligheder for diskretion malker de ud og tager med i flaske.

En af dem ammer også altid i soveværelset når der er gæster 

Der er mulighed for privathed så hvis du har lyst synes jeg du skal give det et forsøg . Det er godt for baby at blive ammet men det skal selvfølgelig også være rart og naturligt for mor og har du ikke lyst er der heldigvis alternativer .

Præcis det samme her 

Til TS;

Jeg har nu fuldammet i snart 4 måneder, og jeg havde tankerne som du, angående offentlighed osv. 

Nu tænker jeg ikke længere over hvor og hvornår og hvem der glor, mit barn skal bare have sin mad, om jeg så står midt i super brugsen  her ligger jeg dog en stofble henover babys hoved og min skulder og så er der intet for andre at glo på 

Giv det en chance, for det er SÅ hyggeligt at amme 

Anmeld Citér

5. april 2017

klmf

Profilbillede for klmf
Anonym skriver:

Er der nogle herinde der bevidst har valgt amningen fra, fra start?

Jeg overvejer at give flaske, fra fødsel, når bebs kommer.. jeg kan slet ikke forligs med tanken om, at skulle amme i offentligheden, når der er gæster eller jeg selv er gæst et sted og jeg synes ikke at jeg overhovedet har lyst til at amme.. 

Nogle der bevidst valgte amningen fra? Og hvorfor? 

Efter en katastrofal amme-oplevelse med den første, valgte jeg amning fra ved nr.2. Fik god støtte fra barselsgangen til den beslutning. Han fik lov at sutte for at få råmælken det første døgn og så var det mme derfra. Jeg har ikke nok mælk, har bryster der er så forskellige at det rent teknisk er svært og så bryder jeg mig generelt bare ikke om det. Vi havde masser af hud-til-hud kontakt og hyggestunder alligevel. Plus en far, der kunne være ligeværdigt med fra start. Det var bare det bedste for os

Hilsen lotchen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.