Fælleskonto

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2017

Kay

Anonym skriver:

Hej baby.dk

Min mand og jeg har fælles økonomi, dvs. fælles budgetkonto, lønkonto og opsparingskonto.

Nu står jeg så og gerne vil planlægge noget som skal være en overraskelse, hvor jeg skal bestille online, men jeg kan jo ikke internethandle, uden manden kan se det på vores netbank. 

Hvad filan kan man stille op? - altså det er ikke et nyt problem, da vi har haft det sådan i flere år, men kan man på nogen måde "slette" det på netbank, eller gøre det usynligt? 

Nogen gode råd?

Vi plejer at gøre det at hvis det er helt hemmeligt... så hæver vi noget ekstra et par gange når vi er ude og handle og så har vi allieret os med med hver vores som vi bestiller igennem... jeg bruger fx. Mine forældre eller min bror og så giver vi dem penge gene kontant... 

Hvis det er mindre hemmeligt så overføre jeg med mobilPay og handler igen igennem mine forældre eller bror

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2017

Nel

Anonym skriver:

Tak, det havde jeg ikke lige overvejet. Men noget af transporten inkluderer en rødbillet og dem tror jeg ikke jeg kan gøre sådan med. 

Nu ved jeg ikke helt præcis hvad en rødbillet er. Men de fleste steder er til at snakke med, så jeg ville bare ringe/skrive en mail til stedet og spørge om du kan betale over faktura. Så sender de dig den over mail. Jeg tror også det gælder for transport. Det er hvert fald et forsøg værd, hvis du ikke kan komme på en anden metode

Anmeld Citér

29. marts 2017

B&J

Jeg giver min mor læse penge eller lover jeg betaler tilbage efter gaven er givet så opdaget han det ikke 

Anmeld Citér

29. marts 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Du kan jo også oprette en ekstra konto og overføre og betale via den. 

Det er præcis derfor jeg vil have min egen konto trods fælles økonomi. 

Anmeld Citér

30. marts 2017

ESV

Det er faktisk derfor vi begge har hver vores konto foruden vores fælles. Har du ikke en ven eller noget familie der kan lægge ud og så kan du bestille gennem dem? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.