Fælleskonto

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.684 visninger
14 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. marts 2017

Anonym trådstarter

Hej baby.dk

Min mand og jeg har fælles økonomi, dvs. fælles budgetkonto, lønkonto og opsparingskonto.

Nu står jeg så og gerne vil planlægge noget som skal være en overraskelse, hvor jeg skal bestille online, men jeg kan jo ikke internethandle, uden manden kan se det på vores netbank. 

Hvad filan kan man stille op? - altså det er ikke et nyt problem, da vi har haft det sådan i flere år, men kan man på nogen måde "slette" det på netbank, eller gøre det usynligt? 

Nogen gode råd?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2017

IenFart

Profilbillede for IenFart

Det mest oplagte må være at få en anden til at lægge ud for dig. Så må du betale tilbage når overraskelsen er givet. 

Jeg tvivler meget på at du kan skjule ting på oversigten - og slet ikke slette. 

Anmeld Citér

29. marts 2017

Anonym trådstarter

IenFart skriver:

Det mest oplagte må være at få en anden til at lægge ud for dig. Så må du betale tilbage når overraskelsen er givet. 

Jeg tvivler meget på at du kan skjule ting på oversigten - og slet ikke slette. 

Vil selvfølgelig heller ikke slette i den forstand, men at man måske kunne gøre den "ikke synlig" i en periode. 

Ja jeg må prøve, at se om jeg kan finde en, for kan sagtens betale personen med det samme, med fx mobilepay eller kontant, der kan han jo ikke se hvad jeg har brugt pengene på. Desværre er mit netværk her bare meget lille 

Anmeld Citér

29. marts 2017

Frk.S

Er det i forbindelse med hans fødselsdag eller andet hvor han ved at der kommer en overraskelse? 

Altså er det hemmeligt at du overhovedet køber noget til ham? Hvis ikke, ville jeg bare sige til ham at han ikke må tjekke netbank i en periode. Det plejer vi at gøre hvis vi køber gaver til hinanden. 

Men ja, ellers må du høre om en anden vil bruge sit kort i stedet for. 

Anmeld Citér

29. marts 2017

Anonym trådstarter

Frk.S skriver:

Er det i forbindelse med hans fødselsdag eller andet hvor han ved at der kommer en overraskelse? 

Altså er det hemmeligt at du overhovedet køber noget til ham? Hvis ikke, ville jeg bare sige til ham at han ikke må tjekke netbank i en periode. Det plejer vi at gøre hvis vi køber gaver til hinanden. 

Men ja, ellers må du høre om en anden vil bruge sit kort i stedet for. 

Nej han ved intet. Vi har været så meget igennem pga. fertilitetsbehandling, ny bolig og min mand har skiftet arbejde, så jeg synes han trænger til noget forkælelse hvor han ikke skal tænke eller forholde sig til noget, hvor alt bare er planlagt. 

Derfor skal jeg forudbetale nogle ting i den forbindelse og vil virkelig gerne vente med at meddele ham det på dagen. 

Normalt gør vi også sådan i forbindelse med jul og fødselsdag 

Anmeld Citér

29. marts 2017

Vivienne

Kan du ikke bare bestille det og betale ved afhentning på posthuset? 

Så står der bare "posthus Kbh" på netbanken. 

Anmeld Citér

29. marts 2017

Anonym trådstarter

Vivienne skriver:

Kan du ikke bare bestille det og betale ved afhentning på posthuset? 

Så står der bare "posthus Kbh" på netbanken. 

Jo hvis jeg bare kunne det, men det er noget transport og noget oplevelse, som jeg desværre ikke kan bestille på den måde ��

Anmeld Citér

29. marts 2017

Nel

Det her er måske lidt kringlet, men jeg kommer lige med ideen alligevel. Du kan bede de steder du køber fra, om at få en faktura du betaler separat. Så hæver du pengene i en hæveautomat og går ind i banken eller på posthuset og betaler fakturaen med kontanterne. På den måde vil han kun kunne se at der er hævet penge.

Anmeld Citér

29. marts 2017

Anonym trådstarter

Nel skriver:

Det her er måske lidt kringlet, men jeg kommer lige med ideen alligevel. Du kan bede de steder du køber fra, om at få en faktura du betaler separat. Så hæver du pengene i en hæveautomat og går ind i banken eller på posthuset og betaler fakturaen med kontanterne. På den måde vil han kun kunne se at der er hævet penge.

Tak, det havde jeg ikke lige overvejet. Men noget af transporten inkluderer en rødbillet og dem tror jeg ikke jeg kan gøre sådan med. 

Anmeld Citér

29. marts 2017

Mamalou

Flere steder kan man betale med mobile pay, også nethandel. Måske det er løsningen?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.