Ekstra indsats i børnehaven 4 år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

664 visninger
2 svar
2 synes godt om
29. marts 2017

Anonym trådstarter

Jeg har en dreng på 4 som er en kæmpe udfordring herhjemme og i børnehaven.

Jeg har virkelig brugfor råd og vejledning.

Det meste handler om hans opførsel, han driller meget og forstår ikke et stop, han leger voldsom og det ender altid med slåes kamp med dem han er sammen med. Vi/pædagogerne forklare gang på gang at, han skal stoppe men han bliver ved. Herhjemme er det fx når vi snakker i telefon eller laver noget andet som ikke giver så meget opmærksomhed på ham så driller han, hiver i os, kaster med ting osv. 

Han kan ikke rigtig tåle at have skyld og går i selvsving når vi fortæller ham at vi ikke vil snakke med ham, fx før du opføre dig ordentlig/ holder op med at slå/hive i os/ kaste med ting osv. 

Børnehaven er meget opmærksom og siger at der er ikke en eneste dag uden konflikt, det gør mig ked af det at han ikke trives i børnehaven.

tværfaglig team er indraget for nylig i børnehaven så håber der sker noget positivt.

Har i gode råd.?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2017

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Anonym skriver:

Det meste handler om hans opførsel, han driller meget og forstår ikke et stop, han leger voldsom og det ender altid med slåes kamp med dem han er sammen med. Vi/pædagogerne forklare gang på gang at, han skal stoppe men han bliver ved. Herhjemme er det fx når vi snakker i telefon eller laver noget andet som ikke giver så meget opmærksomhed på ham så driller han, hiver i os, kaster med ting osv. 

Han kan ikke rigtig tåle at have skyld og går i selvsving når vi fortæller ham at vi ikke vil snakke med ham, fx før du opføre dig ordentlig/ holder op med at slå/hive i os/ kaste med ting osv. 

Børnehaven er meget opmærksom og siger at der er ikke en eneste dag uden konflikt, det gør mig ked af det at han ikke trives i børnehaven.

tværfaglig team er indraget for nylig i børnehaven så håber der sker noget positivt.

Har i gode råd.?

Det lyder lidt som om at din søn har brug for hjælp til at afkode/forstå de sociale spilleregler. 

Det lyder som en god ide at få noget hjælp til ham i institutionen.

Min søn har lidt samme problem. Og efter psykologen var ude på besøg i børnehaven og vi har lavet nogle forskellige tiltag begge steder er det blevet bedre.

Her hjemme er vi i stedet for at skælde ud over det han gør. Så siger vi.

Av  det gør ond.  Jeg vil meget hellere at du spørger om jeg vil lege med (Det barnet nu vil fx klodser). For jeg vil rigtig gerne lege med dig når jeg er færdig med at snakke i telefon.

Håber det giver lidt mening.

Anmeld Citér

29. marts 2017

Jullesnulle

Anonym skriver:

Har i gode råd.?

Hvad med at få PPR ind over. Det lyder relevant med en børnepsykolog der kan give fif til håndtering af ham i børnehaven og hjemme. 

Kan der være noget ADHD eller andet..?  Det kan en psykolog også bedre hjælpe med.

Det er synd for alle som det er nu. 

Få fat i et møde med PPR fra jeres kommune. Det kommer kun til at være værrere i forhold til skole hvis I ikke har afkodet hvad der er galt og får nogle redskaber. Hvis det er slemt kan det jo være relevant med en udredning og rådgivning i forhold til netop skole.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.