hvad kan hun ønske sig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.425 visninger
11 svar
5 synes godt om
27. marts 2017

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

min skønne datter fylder 3 år om 14 dages tid og jeg er derfor blevet spurgt om hvad hun ønsker sig.

indtil videre er jeg kommet på undertøj, bukser, bluser og strømper da hun lige er gået en størrelse op i tøj.

Hun elsker at cykle, og ville gerne køre på storebrors cykel (han er 9 år) så jeg har også skrevet en cykel med støttehjul på, men hvad ellers kan hun ønske sig?

Lidt om min datter; Hun er en glad pige der rykker fra dagpleje til børnehave pr. 1 april. Hun sover i vores dobbeltseng da hun ikke gider sin tremmeseng længere (har hoppet over selv). Hun elsker at sidde og hygge med film (især Skønheden og Udyret) men også at komme ud og tumle i haven.

Vi flytter forhåbentlig snart til København da hendes far har arbejdet der i et år, og jeg skal starte studie der efter sommerferien.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2017

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Ms.Momo skriver:

min skønne datter fylder 3 år om 14 dages tid og jeg er derfor blevet spurgt om hvad hun ønsker sig.

indtil videre er jeg kommet på undertøj, bukser, bluser og strømper da hun lige er gået en størrelse op i tøj.

Hun elsker at cykle, og ville gerne køre på storebrors cykel (han er 9 år) så jeg har også skrevet en cykel med støttehjul på, men hvad ellers kan hun ønske sig?

Lidt om min datter; Hun er en glad pige der rykker fra dagpleje til børnehave pr. 1 april. Hun sover i vores dobbeltseng da hun ikke gider sin tremmeseng længere (har hoppet over selv). Hun elsker at sidde og hygge med film (især Skønheden og Udyret) men også at komme ud og tumle i haven.

Vi flytter forhåbentlig snart til København da hendes far har arbejdet der i et år, og jeg skal starte studie der efter sommerferien.

Så skal hun da ønske sig ting til det nye værelse.

Waalstickers.

Lampe

Gardiner.

Ny seng.

Dukker og tilbehør. Har hun sikkert meget af men måske noget nyt til et hyggeligt dukkehjørne.

Bøger

Tegneredskaber og malebøger

Perler til halskæder/armbånd

En ny børnehave taske

Madkasse,  drikkedunk

Sengetøj.

Var lige hvad jeg kunne komme på.

Anmeld Citér

27. marts 2017

Tip!

For os er det vigtigt at børnene ikke får for mange praktiske gaver.. dvs tøj, sko, ting til værelset osv, men vi giver dem noget at lege med. 

Plus plus (Google det, mine drenge elsker at lege med dem) 

løbehjul.

malerbøger, tuscher, maling. 

Bobles tumle ting. 

Barbie/dukke ting, dukkehus, tøj til dem. 

Anmeld Citér

27. marts 2017

MetteT

Spørg hende... 

Anmeld Citér

27. marts 2017

MM00

Ms.Momo skriver:

Hvad med 

En cykle hjelm 

Hvis hun leger med dukker eller bamser så en cykle stol til dem 

Gavekort eller penge til en ny seng 

Anmeld Citér

27. marts 2017

Ms.Momo

MetteT skriver:

Spørg hende... 

har vi prøvet, men alt efter hvornår er det enten bananer, "Løve og prinsesse" eller "Monster"...

Anmeld Citér

27. marts 2017

MorTil3+

Ms.Momo skriver:

har vi prøvet, men alt efter hvornår er det enten bananer, "Løve og prinsesse" eller "Monster"...

Jeg har altid givet mine unger et ønskekatalog fra br feks, det er så gerne op til jul men så får jeg dem til at krydse af hva de ønsker sig og så sorterer jeg selv lidt i alle de kryds der nu bliver sat. Vi køber aldrig tøj til dem i fødselsdags/jule gave, det er noget de får når de mangler. 

Anmeld Citér

28. marts 2017

Soonmom

Giv hende et legekatalog og spørg hende, så er det muligt at samtlige ting bliver krydset af, men så har hun været med og har haft indflydelse. 

Anmeld Citér

28. marts 2017

Lenchick

Hvis ikke hun har en løbecykel, ville jeg helt klart vælge en god én af slagsen, feks en Puky i passende størrelse. En løbecykel er bare tusind gange bedre, end en cykel med støttehjul. Balancen bliver så god, at børnene går direkte over til en rigtig cykel, uden støttehjul. 

De fleste cykelhandlere fraråder støttehjul da de givet falsk tryghed  

Min pige var 4 da hun fik en 14" cykel og hun cyklede selv efter 10 min. Hun har haft løbecykler siden hun var 1 år. 

Anmeld Citér

31. marts 2017

Ms.Momo

Lenchick skriver:

Hvis ikke hun har en løbecykel, ville jeg helt klart vælge en god én af slagsen, feks en Puky i passende størrelse. En løbecykel er bare tusind gange bedre, end en cykel med støttehjul. Balancen bliver så god, at børnene går direkte over til en rigtig cykel, uden støttehjul. 

De fleste cykelhandlere fraråder støttehjul da de givet falsk tryghed  

Min pige var 4 da hun fik en 14" cykel og hun cyklede selv efter 10 min. Hun har haft løbecykler siden hun var 1 år. 

jeg mener ikke at en balancecykel/løbecykel er bedre end en med støttehjul. En balancecykel er god til at lære barnet at finde/holde balancen, men støttehjul er gode til at lære dem "alt det andet"

da min søn var 6 var han panisk for den cykel min nuværende svigermor gav ham, for han aldrig haft andet end en balancecykel og anede ikke hvad han skulle bruge pedalerne til...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.