Jeg står i den situation at baby på 6 måneder har bidt hul i begge brystvorter, den ene så slem at jeg ikke har ammet på det i 4 dage og der er også gået infektion i det. Hævelsen er faldet efter pencilin og det er begyndt og hele, men begynder og bløde lidt hver gang jeg malker ud. Kan godt mærke at det her bliver en lang proces og det fylder bare rigtig meget!
Problemet er lidt at baby aldrig rigtig har fået en sutteflaske.. har forsøgt de sidste par dage men det bliver ikke til mere end 50-60 ml, en enkelt gang 100 ml. Har fået ammestop piller af lægen, men det eneste der holder mig tilbage er tanken om en dybt ulykkelig baby der hellere vil have brystet 
ammer normalt ret ofte, og synes derfor ikke det er nemt at udskifte en amning med flaske - da der nemlig kommer rod i rytmen så 
jeg har, for mig at se, 2 løsninger:
1. Fortsætter amningen, bider smerterne i mig og håber brysterne vil hele. Baby bider dog stadig ind i mellem
2. Kører baby over på flaske ved at holde mig til bestemte tidspunkter - f.eks. Morgen, middag, eftermiddag, aften og nat. På den måde vil baby være ordentlig sulten til flaskerne (får også grød og mos 2 gange dagligt) Og så håbe på det ikke varer så længe før baby accepterer omstændighederne.
Nogen der har nogle erfaringer eller gode råd?
Anmeld
Citér