Karina84 skriver:
Det er jo faktisk værd at tænke over, det sidste du skriver der.
For jeg tror din DP-mor har ret, og det er også hvad man ofte læser herinde.
Jeg tænker sådan helt generelt, om vi er blevet for pylret om vores unger. Jeg mener, skal der ikke skidt til at kunne modstå skidt?
Går vi for meget op i øko-mærker, parfumefri, osv. at vores små guldklumper ikke kan modstå de stoffer, partikler, bakterier whatever der jo faktisk findes ude i den verden vi befinder os i hver dag?
Ej, det er måske en farlig diskussion at starte, og jeg vil ikke kunne følge den til dørs (fordi jeg er både og, og fordi mine unger også bliver skånet, men til en hvis grænse - et sted midt imellem), men blot en tanke her en fredag formiddag 
Jeg tror det skyldes de vilkår vore børn har i institutionerne.
Tænk på hvor mange børn de er i små omgivelser særligt her i vinter halvåret.
Samtidig er mange forældre pressede og sender børn afsted der måske egentlig havde bedre af at være hjemne. De er ikke syge men har en off dag og i vuggestue er der sgu ikke overskud og mulighed til at give lille Viktor en hygge afslapningsdag.
Det er ihvertfald min erfaring efter jeg går hjemme. Min datter har ikke haft en sygedag i et år og hun går skam i institution og udsættes for smitte men max 15 timer om ugen og holdes hjemme hvis hun er træt eller mangler overskud.
Det er ikke en mulighed for alle at holde dem hjemme men jeg synes det er skræmmende så mange sygedage institutions børn har hvor forældre tror det er nornalt.
Til trådstarter du er ikke pyldret sådan skal sit barn kkke have det. hvis ikke det ændrer sig ville jeg ændre jeres hverdag og evt finde en anden institution og prøv så at give ham det ro han har brug for i weekender mv