Er der en grænse for sygdom..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2017

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
xStinepigen skriver:

Han har også væske i ørene, men de ville ikke ligge dræn da han ellers ikke er påvirket af det. Kan det væske væsken der svækker immunforsvaret sådan? For så vil jeg da kontakte dem igen. 

Hvem har kigget på hans øre?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2017

nielsen80

Ærligt så synes jeg det lyder af meget. Måske fordi vi har været enormt heldige med vores ældste pige på snart 5, som stort set aldrig er syg...Krydser for lillesøster har samme stærke immunforsvar.

Jeg ved ikke, hvad du kan gøre, andet end at sikre dit barn får de rigtige vitaminer, god søvn osv. Vildt synd for dig, må være mega hårdt.

Anmeld Citér

4. april 2017

Anonym

Desværre har det milde vejr,og mangel på rigtig frost,gjort at diverse virusser og baktiere,ikke bliver slået ihjel,men har optimale leve og vækst vilkår.

Netop derfor var der også en epidemi af koldlungebetændelse sidste år.

Læger og børneafdelingerne kæmper en hæftig og forgæves kamp,rundt om i landet.

Anmeld Citér

4. april 2017

xStinepigen

Saphiira skriver:

Hvem har kigget på hans øre?

Ørelægerne på Fisketorvet i Odense. Han har ft væske i ørene siden første gang han var syg. Er ikke sikker på om han stadig har, da de sidste gange han har fået det tjekket ved lægen, har været enormt snottet. Men han virker absolut ikke sådan, da han førhen tog sig meget til ørene osv 

Anmeld Citér

4. april 2017

xStinepigen

Anonym skriver:

Desværre har det milde vejr,og mangel på rigtig frost,gjort at diverse virusser og baktiere,ikke bliver slået ihjel,men har optimale leve og vækst vilkår.

Netop derfor var der også en epidemi af koldlungebetændelse sidste år.

Læger og børneafdelingerne kæmper en hæftig og forgæves kamp,rundt om i landet.

Ja det er rigtigt. Det har været en masse virusser i omløb det sidste år, og vi har også været ramt af det hele. Men håber det bliver bedre nu her når årstiden skifter. Nu har han lige ligget en umhel uge igen med virus. Så håber vejret kan slå lidt ihjel 

Anmeld Citér

4. april 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123
Karina84 skriver:

Det er jo faktisk værd at tænke over, det sidste du skriver der.

For jeg tror din DP-mor har ret, og det er også hvad man ofte læser herinde.

Jeg tænker sådan helt generelt, om vi er blevet for pylret om vores unger. Jeg mener, skal der ikke skidt til at kunne modstå skidt?

Går vi for meget op i øko-mærker, parfumefri, osv. at vores små guldklumper ikke kan modstå de stoffer, partikler, bakterier whatever der jo faktisk findes ude i den verden vi befinder os i hver dag?

Ej, det er måske en farlig diskussion at starte, og jeg vil ikke kunne følge den til dørs (fordi jeg er både og, og fordi mine unger også bliver skånet, men til en hvis grænse - et sted midt imellem), men blot en tanke her en fredag formiddag 

Jeg tror det skyldes de vilkår vore børn har i institutionerne. 

Tænk på hvor mange børn de er i små omgivelser særligt her i vinter halvåret. 

Samtidig er mange forældre pressede og sender børn afsted der måske egentlig havde bedre af at være hjemne. De er ikke syge men har en off dag og i vuggestue er der sgu ikke overskud og mulighed til at give lille Viktor en hygge afslapningsdag. 

Det er ihvertfald min erfaring efter jeg går hjemme. Min datter har ikke haft en sygedag i et år og hun går skam i institution og udsættes for smitte men max 15 timer om ugen og holdes hjemme hvis hun er træt eller mangler overskud. 

Det er ikke en mulighed for alle at holde dem hjemme men jeg synes det er skræmmende så mange sygedage institutions børn har hvor forældre tror det er nornalt. 

Til trådstarter du er ikke pyldret sådan skal sit barn kkke have det. hvis ikke det ændrer sig ville jeg ændre jeres hverdag og evt finde en anden institution og prøv så at give ham det ro han har brug for i weekender mv

Anmeld Citér

4. april 2017

ErDetSnartNU

En af mine veninders datter blev også ved med at være syg - hun er 2 år, og har  virkelig været syg meget, både almindelig feber-snot-syge, men også mellemørebetændelser, nyre/bækkenbetændelse osv. Der blev taget nogle blodprøver, og de fandt ud af, at hun havde alt for lave jerndepoter, hvilket har påvirket hendes immunforsvar. Så de giver hende jerndråber nu - det var i øvrigt standard at give små børn jerndråber på lige fod med d-dråber for nogle år tilbage, men det er ikke længere noget man gør uden at have snakket med lægen først  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.