Udgift

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2017

enlillefamilie

Mariehøne123 skriver:

Alene vuggestuepladsen løber op i 3000 kr mange steder så tror det er en del mere. Jeg ved ikke hvad vores koster men med mad, tøj, ferier mv er det en del. Desuden skal Man jo sådan set tillægge fx udgift til større bil, hus osv

man siger et barn koster 1 mio indtil de er 18. Det er ca 4600 om måneden

Tak for din kommentat Mariehøne123

ja de 1 mil på 18 år er lige præcis med pasning.. 

Det var lige præcis kost, tøj ol jeg var mest interesseret i, lige hus og bil har jeg svært ved at regne med som en udgift ved et barn, for nogen er bede til at nøjes mens andre hurtig får et behov.. Som jeg plejer at sige i dagens danmark bliver man ikke gravid uden at have købt bilen i SC. først..  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2017

Zelinasmor

enlillefamilie skriver:

Tak for din kommentar Zelinasmor

Jeg kan så se på dine udgifter, at det pasningen der er den største udgift? 

i min kommune koster en dagplejeplads nemlig 2.600 og en børnehave mellem 1.500- 2000 kr. 

Så er mine tanker nok ikke helt ved siden af..  

Ja foruden betaling af daginstitution bruger jeg vel mellem 700-1800kr i måneden på børnene. Nogle måneder er dyre pga nyt overtøj og sko mm. Men synes nu ikke børn sprænger budgetter. Vi er jo alle så heldige at få børnefamilieydelse hver 3 måned, så jeg synes ikke det er økonomisk hårdere 

Anmeld Citér

22. marts 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123
enlillefamilie skriver:

Tak for din kommentat Mariehøne123

ja de 1 mil på 18 år er lige præcis med pasning.. 

Det var lige præcis kost, tøj ol jeg var mest interesseret i, lige hus og bil har jeg svært ved at regne med som en udgift ved et barn, for nogen er bede til at nøjes mens andre hurtig får et behov.. Som jeg plejer at sige i dagens danmark bliver man ikke gravid uden at have købt bilen i SC. først..  

Det forstår jeg godt men det er nok også det der varrierer mest for nogle køber kun brugt og arver mens andre køber nyt og mærker så der er mange tusind forskel hvert år. Ligesom kosten også varierer meget. De poster tror jeg langt hen ad vejen er hvad man kan og vil betale

Anmeld Citér

23. marts 2017

Anonym

Jeg tror, det er de færreste, der rigtigt tænker over det...

Vi har et madbudget på 4000 kr om måneden. Det dækker også mad og bleer til vores søn på 10 måneder. Han får jo mere eller mindre bare det samme som også, så det er ikke, fordi vi skal lave kæmpe portioner endnu. Vi kan for eksempel sagtens lave en lasagne på samme størrelse som før, men så er der måske ikke helt så mange rester. Så lige nu er det næsten kun bleer, der er en udgift her. Jeg synes i hvert fald ikke, at vi kunne mærke baby på vores budget, før han startede i vuggestue.

Og så er der jo børnepenge. Det er 4400 hvert kvartal. Dem bruger vi typisk på tøj og legetøj, hvis han trænger til noget nyt, men børnepengene er ikke regnet ind i vores budget.

Men ja, den store post er uden tvivl institution, og det er den, man især skal være obs på, når man lægger budget i forhold til børn. Vi giver 3300 om måneden for vuggestue.

Anmeld Citér

23. marts 2017

A-1995

Et gæt på hvad vi cirka bruger pr barn i gennemsnit pr måned uden pasning. 

forsikring - 90kr

bleer - 400kr

mad - 800kr

tøj og sko - 2500

fritidsinteresser - 300kr

Så 4100 pr barn cirka ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.