Udgift

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.529 visninger
14 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. marts 2017

enlillefamilie

Hvad vil i sige et barn koster om måneden uden børnepasning? - her tænker jeg fra baby til skolestart

Kom til at snakke med en veninde om det, ingen af os har endnu gjort os erfaringen.. 

Hvad lægger i fra på budgetkontoen om måneden under punkt barn?

er det 1.000 - 2.000 eller?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2017

Mom

Profilbillede for Mom
enlillefamilie skriver:

Hvad vil i sige et barn koster om måneden uden børnepasning? - her tænker jeg fra baby til skolestart

Kom til at snakke med en veninde om det, ingen af os har endnu gjort os erfaringen.. 

Hvad lægger i fra på budgetkontoen om måneden under punkt barn?

er det 1.000 - 2.000 eller?

Jeg kender ingen der har et "punkt barn" på deres konti... Når det er sagt, så er det jo meget forskelligt fra familie til familie hvad børn koster, er man til mærketøj/genbrugstøj/ eller noget andet. Spiser man udelukkende økologisk eller... Kan barnet arve legetøj eller andet, eller skal alt være helt nyt..

Jeg hørte engang en snak om (eller var der reelt blevet lavet en undersøgelse, det kan jeg ikke huske), at et barn kostede 1 million kr fra graviditet til det blev 18 år, og det er nok ikke skudt helt ved siden af.. men det var inkl. børnepasning.

Jeg ved ikke hvad vores børn koster..

Anmeld Citér

22. marts 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Alene vuggestuepladsen løber op i 3000 kr mange steder så tror det er en del mere. Jeg ved ikke hvad vores koster men med mad, tøj, ferier mv er det en del. Desuden skal Man jo sådan set tillægge fx udgift til større bil, hus osv

man siger et barn koster 1 mio indtil de er 18. Det er ca 4600 om måneden

Anmeld Citér

22. marts 2017

B&J

Jeg tænker slet ikke få den måde havde undersøg  hvad de forskellige instuationer kostede og ellers skal de jo lige pludselig have skiftet garderoben 100% ud men nu køber vi tit lidt i forvejen hvis der er tilbud. Og vores var flaskebarn så kostede det mere. Og ang bleet brugte vi dem fra Aldi og Rema syntes de et super gode men det ryger også en del penge der og frisør startede vores ved da han var 11 mdr og siden da har han været det mellem 2-3 måned fordi hans hår vokser som ukrudt hihihi og ja der er mange ting men ved ikke hvad vi direkte bruger.

jeg kunne blive ved men listen er lang.

også giver vi 200kr til børneopsparingen og 300kr til konfirmationsopsparing hver månede også 

Anmeld Citér

22. marts 2017

Zelinasmor

4000 i måneden når barnet går i vuggestue/dagpleje til det og bleer, tøj mm.

3000 i måneden for et børnehavebarn. Sådan er det herhjemme. 

Anmeld Citér

22. marts 2017

lineog4

Har ikke en post der hedder barn. Men som start kan man tage de store udgifter på et år:

et par sko (minimum) 500

Et par sandaler 500

Et par vinterstøvler 600

Flyverdragt 1000 (med mindre jeg er heldig og finde den på tilbud)

Eventuelt en ekstra vinterjakke 400

Forårsjakke 300-400 

Det i sig selv er 3400 og er cirka 300 om måneden (og så er det formodentlig lav sat).

Når de er babyer ryger de hurtigt ud af størrelserne og selvom jeg gik på tilbudsjagt og genbrugsen så vil jeg sige et slag på tasken er minimum som gennemsnit 200 om måneden på tøj formodentlig også mere.

Så er det alt det man vil med sit barn en tur i zoo, bon bon land, teater, ny kælk, svømmehallen, måske gå til svømning osv. Der bruger jeg i hvert fald som minimum i gennemsnit 300 om måneden. 

Så er der diverse køretøjer om det er barnevogn, klapvogn eller cykel det koster også. Hmm hvad mon det løbet op i? Fordelt på 5 år måske 2000 om året i gennemsnit og 170 kr om måneden.

Så kommer der legetøj måske en 50 om måneden i gennemsnit, gaver 50er i gennemsnit. Så er der mad koster i hvert fald 150 om ugen, dvs. 600 om måneden. Det ekstra det koster når man skal på ferie og og og...

så ja 2000 om måneden i gennemsnit er nok ikke helt skudt ved siden af plus pasning

Anmeld Citér

22. marts 2017

enlillefamilie

Mom skriver:

Jeg kender ingen der har et "punkt barn" på deres konti... Når det er sagt, så er det jo meget forskelligt fra familie til familie hvad børn koster, er man til mærketøj/genbrugstøj/ eller noget andet. Spiser man udelukkende økologisk eller... Kan barnet arve legetøj eller andet, eller skal alt være helt nyt..

Jeg hørte engang en snak om (eller var der reelt blevet lavet en undersøgelse, det kan jeg ikke huske), at et barn kostede 1 million kr fra graviditet til det blev 18 år, og det er nok ikke skudt helt ved siden af.. men det var inkl. børnepasning.

Jeg ved ikke hvad vores børn koster..

Moms.. Det med "punkt barn" på kontoen var sådan ment i overført betydning - jeg tænker at det må kunne se på ens udgifter at man har børn, lige så vel det kan ses om man er single eller er et par.. 

Det er rigtig nok der er lavet en undersøgelse, den siger en 1. mil men det regner alt med inkl. "startudgifter" og børnepasning - og her tænker jeg er hvor meget babyudstyr man køber må varrigere meget, noget kan ikke bruge en barnevogn der ikke hedder xxx og koster 10.000 i mens andre er tilfredse med den til 3.000 nogen skal have alt i udstyr også den du aldrig får brugt når først du har forladt butikken, mens andre har gennemskuet sælgeren, og igen nogen skal have alt i nye, mens andre godt kan se at baby ikke når at slide meget på tingene.. 

Når jeg tænkte udgifter tænkte jeg mere, de reale udgifter i form af

- mad

- bleer

- vand og varme

- strøm

altså de udgifter hvor de ikke helt har samme indflydelse, og igen så ved jeg godt øko mad er dyre end andet mad osv. - men alle omstændigheder kan det vel ses på ens udgifter at man får børn - eller det måske bare mig?

Anmeld Citér

22. marts 2017

enlillefamilie

Zelinasmor skriver:

4000 i måneden når barnet går i vuggestue/dagpleje til det og bleer, tøj mm.

3000 i måneden for et børnehavebarn. Sådan er det herhjemme. 

Tak for din kommentar Zelinasmor

Jeg kan så se på dine udgifter, at det pasningen der er den største udgift? 

i min kommune koster en dagplejeplads nemlig 2.600 og en børnehave mellem 1.500- 2000 kr. 

Så er mine tanker nok ikke helt ved siden af..  

Anmeld Citér

22. marts 2017

enlillefamilie

lineog4 skriver:

Har ikke en post der hedder barn. Men som start kan man tage de store udgifter på et år:

et par sko (minimum) 500

Et par sandaler 500

Et par vinterstøvler 600

Flyverdragt 1000 (med mindre jeg er heldig og finde den på tilbud)

Eventuelt en ekstra vinterjakke 400

Forårsjakke 300-400 

Det i sig selv er 3400 og er cirka 300 om måneden (og så er det formodentlig lav sat).

Når de er babyer ryger de hurtigt ud af størrelserne og selvom jeg gik på tilbudsjagt og genbrugsen så vil jeg sige et slag på tasken er minimum som gennemsnit 200 om måneden på tøj formodentlig også mere.

Så er det alt det man vil med sit barn en tur i zoo, bon bon land, teater, ny kælk, svømmehallen, måske gå til svømning osv. Der bruger jeg i hvert fald som minimum i gennemsnit 300 om måneden. 

Så er der diverse køretøjer om det er barnevogn, klapvogn eller cykel det koster også. Hmm hvad mon det løbet op i? Fordelt på 5 år måske 2000 om året i gennemsnit og 170 kr om måneden.

Så kommer der legetøj måske en 50 om måneden i gennemsnit, gaver 50er i gennemsnit. Så er der mad koster i hvert fald 150 om ugen, dvs. 600 om måneden. Det ekstra det koster når man skal på ferie og og og...

så ja 2000 om måneden i gennemsnit er nok ikke helt skudt ved siden af plus pasning

Tak for din kommentar Lineeog4

Nej jeg kan godt se at 2.000 kr. ikke er helt ved siden af - synes heller ikke det lyder urealist.. 

Det er rart at høre andres erfaring..  

Anmeld Citér

22. marts 2017

Mom

Profilbillede for Mom
enlillefamilie skriver:

Moms.. Det med "punkt barn" på kontoen var sådan ment i overført betydning - jeg tænker at det må kunne se på ens udgifter at man har børn, lige så vel det kan ses om man er single eller er et par.. 

Det er rigtig nok der er lavet en undersøgelse, den siger en 1. mil men det regner alt med inkl. "startudgifter" og børnepasning - og her tænker jeg er hvor meget babyudstyr man køber må varrigere meget, noget kan ikke bruge en barnevogn der ikke hedder xxx og koster 10.000 i mens andre er tilfredse med den til 3.000 nogen skal have alt i udstyr også den du aldrig får brugt når først du har forladt butikken, mens andre har gennemskuet sælgeren, og igen nogen skal have alt i nye, mens andre godt kan se at baby ikke når at slide meget på tingene.. 

Når jeg tænkte udgifter tænkte jeg mere, de reale udgifter i form af

- mad

- bleer

- vand og varme

- strøm

altså de udgifter hvor de ikke helt har samme indflydelse, og igen så ved jeg godt øko mad er dyre end andet mad osv. - men alle omstændigheder kan det vel ses på ens udgifter at man får børn - eller det måske bare mig?

Nogle har måske holdt øje med de ting du nævner, men jeg tror det er de færreste. Man betaler jo "bare"

Når det er sagt, så kunne manden og jeg nok klare os for det halve økonomisk, end vi gør nu hvor vi har 3 børn. Men jeg ser ikke i indkøbskurven og tænker voksne vs børn, heller ikke når jeg betaler tøj eller strøm.. 

Men det er da en omkostning at have børn, og til tider dyrt, men jeg har ikke regnet på det

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.