Har ikke en post der hedder barn. Men som start kan man tage de store udgifter på et år:
et par sko (minimum) 500
Et par sandaler 500
Et par vinterstøvler 600
Flyverdragt 1000 (med mindre jeg er heldig og finde den på tilbud)
Eventuelt en ekstra vinterjakke 400
Forårsjakke 300-400
Det i sig selv er 3400 og er cirka 300 om måneden (og så er det formodentlig lav sat).
Når de er babyer ryger de hurtigt ud af størrelserne og selvom jeg gik på tilbudsjagt og genbrugsen så vil jeg sige et slag på tasken er minimum som gennemsnit 200 om måneden på tøj formodentlig også mere.
Så er det alt det man vil med sit barn en tur i zoo, bon bon land, teater, ny kælk, svømmehallen, måske gå til svømning osv. Der bruger jeg i hvert fald som minimum i gennemsnit 300 om måneden.
Så er der diverse køretøjer om det er barnevogn, klapvogn eller cykel det koster også. Hmm hvad mon det løbet op i? Fordelt på 5 år måske 2000 om året i gennemsnit og 170 kr om måneden.
Så kommer der legetøj måske en 50 om måneden i gennemsnit, gaver 50er i gennemsnit. Så er der mad koster i hvert fald 150 om ugen, dvs. 600 om måneden. Det ekstra det koster når man skal på ferie og og og...
så ja 2000 om måneden i gennemsnit er nok ikke helt skudt ved siden af plus pasning
Anmeld
Citér