Er det bare mig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2017

FruK

Jeg er enig i at det er en uheldig måde at skrive det på. Hvis I ikke har lavet en aftale om, at der skal købes gaver, så ville jeg have skrevet at "hvis man har lyst til at være med, kan man indbetale..." eller skrevet som et spørgsmål "har I lyst til at vi samler ind til en gave, så vil jeg gerne står for indkøb?".

Det der med at holde styr på, hvem der har indbetalt, når det tilsyneladende er noget, hun selv har fundet på, uden at tage jer andre med på råd, bryder jeg mig ikke om. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2017

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Det er skrevet meget uheldigt og 70 kr. synes jeg måske lige er i overkanten. Man skal give hvad man har lyst til og ikke, hvad man bliver påduttet.

Min mand er fodboldtræner og han ligger rigtig mange timer og får stort set ikke noget for det. Drengene samler ind en gang om året og så får han en fin gave. I år var det biografbilletter til os og vores 2 børn, og chokolade. Det blev han meget glad for og synes det er dejligt, at de giver bare en lille ting

Anmeld Citér

22. marts 2017

Mamman

Profilbillede for Mamman
Soonmom skriver:

Ja okay, men har et barn 7 instruktøre? - troede ikke børns fritidsinteresser var så avanceret? (mine børn er for små endnu til at have fritidsaktiviteter), men da jeg var barn havde vi da højst to

Det kan de sagtens have. Min datter gik på et springhold på et tidspunkt hvor de var tæt på 50 gymnaster (helt vanvittigt) og der var de 7-8 instruktører

Anmeld Citér

22. marts 2017

Rockertand

Anonym skriver:

Eller er det en underlig måde at bede om et bidrag på? Føler virkelig jeg bliver afkrævet og at det ikke er så frivilligt om man vil donere, skal lige i samme ombæring siges at selve gymnastikken kostede 600 for en sæson, vi kan godt finde råd til at give 70 kroner til instruktør gaver men kunne da forestille mig at det for nogen er mange penge i et stramt budget 

Kan da lige supplere med, at vi giver 50 kr pr barn, og de er 3 trænere, synes stadig ikke, at det er dyrt - og en kæmpe tak til dem, fordi de gider bruge så meget tid og planlægning på en frivillig aktivitet med til tider umulige unger (og forældre).

Anmeld Citér

22. marts 2017

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Soonmom skriver:

Ja okay, men har et barn 7 instruktøre? - troede ikke børns fritidsinteresser var så avanceret? (mine børn er for små endnu til at have fritidsaktiviteter), men da jeg var barn havde vi da højst to

Sådan som jeg læser det er det to hold med børn fra 2., 3. og 4. klasse. Hvis hvert hold har en eller to instruktør(er) og to hjælpere - og kalder dem alle sammen instruktører, så løber det hurtigt op.

Anmeld Citér

22. marts 2017

Soonmom

Ms.Momo skriver:

Sådan som jeg læser det er det to hold med børn fra 2., 3. og 4. klasse. Hvis hvert hold har en eller to instruktør(er) og to hjælpere - og kalder dem alle sammen instruktører, så løber det hurtigt op.

Jamen det er også det jeg mener. Jeg ville da aldrig være med i en gave til en/flere af instruktørene til de andre hold, dem ville jeg højst sensynligt ikke vide hvem var alligevel 

Anmeld Citér

22. marts 2017

Hck

Profilbillede for Hck
Soonmom skriver:

Jamen det er også det jeg mener. Jeg ville da aldrig være med i en gave til en/flere af instruktørene til de andre hold, dem ville jeg højst sensynligt ikke vide hvem var alligevel 

Hvad så hvis de skiftedes til at være hjælpere på de andre hold, en hjælper gør da lige så meget som en der har instruktør titlen ?. Er de som i det her tilfælde 7 personer, som måske lidt på kryds og tværs har rollen som instruktør eller hjælper på de 2 hold, er det så ikke lige meget med hvem du har givet den 10 krone til ?. Dit barn har forhåbentligt haft en masse sjove timer, med nogle mennesker som frivilligt giver dit barn disse timer. Tænk, jeg ville med glæde skænke de 70 kr ( 10 kr pr person), om de så hed hjælper eller instruktør til lige mit barns hold.

Anmeld Citér

22. marts 2017

cnmigo

Anonym skriver:

Eller er det en underlig måde at bede om et bidrag på? Føler virkelig jeg bliver afkrævet og at det ikke er så frivilligt om man vil donere, skal lige i samme ombæring siges at selve gymnastikken kostede 600 for en sæson, vi kan godt finde råd til at give 70 kroner til instruktør gaver men kunne da forestille mig at det for nogen er mange penge i et stramt budget 

Jeg har en datter som gik til gymnastik - hendes trænere var intet mindre end fantastiske! Så til afslutning havde jeg selv købt en lille blomst og skrevet et kort med tak for min datters udvikling...

De blev så glade og rørte

En anden sæson var der fællesindsamling - den opstod da en forælder luftede tanken over for os andre og efterfølgende sendte en besked rundt med forslag/en føler og hvis man ville være med, kunne man indbetale vistnok 25 kr. og oplyse barnets navn.

Jeg ville nok springe langt væk ved krav om 70 kroner?! Okay, de er så 7 trænere, men alligevel... tænker man kunne have klaret det alligevel for mindre og så en fælles kurv eller noget.

Og ja, jeg syntes også den beske du har fået er ret krævende. 
Måske vedkommende ikke er god til at formulere sig, og det skrevne kan ofte misforstås... Men syntes godt man kunne gøre sig mere umage med ordlyden - især hvis man ikke  har luftet tanken fysisk som i mit tilfælde inden...
Bliver også lidt provokeret at ordlyden "jeg syntes..." okay godt så, men prøv at bred tanken ud og fornem stemningen ved de andre forældre  
Og hvis man selv syntes "så meget" kan man gøre som mit første eksempel: selv samle ind og selv give fra eget barn

Anmeld Citér

22. marts 2017

Flomama

Jeg er slet ikke til der gaveræs. 

Min søn går til fodboldt, det har kostet 600 kr for 8 uger, de er 15 unger på holdet. 

Dvs vi er 15 forældre der har betalt 600 kr, hvorfor skal vi så betale gave oveni  jeg får da heller ikke gaver når jeg har arbejdet i 8 uger.

hvis alle de trænere i snakker om gør det her gratis hvad i alverden går pengene så til? Det lyder som om bestyrelses problem af den store slags! Og ja klar over der er velighold af baner, udstyr mm. Men ikke i den størrelses orden. 

Så jeg ville stejle totalt og ikke betale noget. Jeg forstår heller ikke hvorfor man skal give 7! Mennesker en gave, det kan godt være de har rokeret lidt rundt, men der må vel være en primær? Så hvis nogen absolut skal have gave må det være den/de har været der mest og absolut ikke mere end max 25 kr pr barn. 

Anmeld Citér

22. marts 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Ena skriver:

Jeg er enig i at ordlyden er irriterende. Men nogen formulerer sig bare mindre heldigt på skrift, uden at der er andet i det end formuleringen.

Men jeg synes, både prisen og idéen i at give en gave, er i orden. De her mennesker har arbejdet frivilligt hver uge i et godt stykke tid, for at give dit barn og andre børn værdifulde oplevelser. Det synes jeg er pænt at honorere. Og lidt småligt og nærrigt, ikke at ville give en lille ting, som tak for. Det er 10,- pr. instruktør, det er jo nærmest ingenting. 

Enig. Ordlyden er måske uheldig, men afsenderen kan jo altså bare have formuleret sig efter bedste formåen og uden af den grund have haft negative intentioner. Eller ikke have gennemtænkt, at han/hun lægger et pres på nogen. 

Man behøver ikke altid tillægge andre de værste motiver. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.