Hvorfor fortælle manden det må en sjov måde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2017

Sprit25

AnoMom skriver:

Vores søn var også en "overraskelse". Bestemt ikke planlagt. jeg boede ikke sammen med faren. 

Det er jo også fair nok at du ikke forstår det. Men hvorfor er det så vigtigt for dig at forstå hvorfor andre mennesker gør det på den måde fordi du ikke selv gør?  

Det er såmænd heller ikke vigtig. Men jeg er nysgerrig og man kan jo ikke ændre mening uden at spørge. Fordomme bliver nedbrudt ved at spørge ;6

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2017

AnoMom

Det er såmænd heller ikke vigtig. Men jeg er nysgerrig og man kan jo ikke ændre mening uden at spørge. Fordomme bliver nedbrudt ved at spørge ;6

Det har du da helt ret i. Var jo selv nysgerrig efter at spørger hvorfor det var vigtigt for dig at vide

eller ikke vigtigt. Men din grund til at spørger hehe

Anmeld Citér

23. marts 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Troldemommi skriver:

Jeg bliver da ikke irriteret, det må de da selv om, jeg syntes bare ikke sådan en oplevelse ligefrem skal være sjov, men mere bare Stort, sorry men jeg forstår det ikke. 

Så er det en meget dømmende/irritabel måde, du udtrykker, at det må folk da selv om, på - "totalt overfladisk", "herregud", "hvad med at åbne munden" - ... 

Anmeld Citér

23. marts 2017

MomInTheMaking

Jeg forstår nok ikke, at det kan udløse irritation eller afstandtagen, at forskellige kvinder griber ting forskelligt an. Overfladisk? - ligesom at fri til sin kæreste på en særlig måde i stedet for bare at spørge? 

Jeg må indrømme, der skal mere alvorlige emner på banen for at hidse mig op. Hvis manden bliver glad, og budskabet trænger igennem, er det da folks egen sag. 

Nu skulle der jo altså ikke diskuteres om folk skal have lov at gøre det eller ej, men hvorfor de gør det!

TS: jeg synes det er sødt at sige det på en sød eller sjov måde, måske med en ting eller lignende hvis det er i samme åndedrag som at testen er taget (agtigt, ala samme dag, når han kommer fra arbejde eller lignende) jeg forstår ikke dem der venter i flere dage eller uger for at overraske manden, så bliver det at skulle have er barn, i min optik noget kvinden "gør for manden" og ikke noget de "gør sammen".

men når det så er sagt.. så er jeg fuldstændig ligeglad med hvad andre gør så længe det ikke skader nogen og DET kan man vidst ikke sige det her gør!

Anmeld Citér

24. marts 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
MomInTheMaking skriver:

Nu skulle der jo altså ikke diskuteres om folk skal have lov at gøre det eller ej, men hvorfor de gør det!

TS: jeg synes det er sødt at sige det på en sød eller sjov måde, måske med en ting eller lignende hvis det er i samme åndedrag som at testen er taget (agtigt, ala samme dag, når han kommer fra arbejde eller lignende) jeg forstår ikke dem der venter i flere dage eller uger for at overraske manden, så bliver det at skulle have er barn, i min optik noget kvinden "gør for manden" og ikke noget de "gør sammen".

men når det så er sagt.. så er jeg fuldstændig ligeglad med hvad andre gør så længe det ikke skader nogen og DET kan man vidst ikke sige det her gør!

Netop - og just derfor falder det mig for brystet, at der falder en kommentar med "Herregud!" og "Hvorfor ikke bare ...". Jeg forstår ikke helt, du citerer mig, efttersom vi tilsyneladende er ganske enige. 

Anmeld Citér

24. marts 2017

Emilie91

Mor og meget mere skriver:

Jeg forstår nok ikke, at det kan udløse irritation eller afstandtagen, at forskellige kvinder griber ting forskelligt an. Overfladisk? - ligesom at fri til sin kæreste på en særlig måde i stedet for bare at spørge? 

Jeg må indrømme, der skal mere alvorlige emner på banen for at hidse mig op. Hvis manden bliver glad, og budskabet trænger igennem, er det da folks egen sag. 

Hahahahahahahahahahaha tænkte nøjagtigt det samme  

Anmeld Citér

24. marts 2017

MomInTheMaking

Mor og meget mere skriver:

Netop - og just derfor falder det mig for brystet, at der falder en kommentar med "Herregud!" og "Hvorfor ikke bare ...". Jeg forstår ikke helt, du citerer mig, efttersom vi tilsyneladende er ganske enige. 

Jeg tror bare ikke jeg forstår hvorfor folk ikke må have det på den måde og ytre det? Altså hvorfor må de ikke synes at det er åndssvagt at gøre noget ud af det og sige det? Synes ikke der var nogen der brugte deciderede grimme ord!  

det var egentlig bare grunden til citeringen. 

Anmeld Citér

24. marts 2017

RGN

Profilbillede for RGN
MomInTheMaking skriver:

Jeg tror bare ikke jeg forstår hvorfor folk ikke må have det på den måde og ytre det? Altså hvorfor må de ikke synes at det er åndssvagt at gøre noget ud af det og sige det? Synes ikke der var nogen der brugte deciderede grimme ord!  

det var egentlig bare grunden til citeringen. 

Man kan sagtens virke nedladende i sin kommentar uden at bruge grimme ord.

Her bliver folk jo stemplet som overfladiske, hvis de overrasker faren med nyheden på en sjov/romantisk måde og det er næsten stensikkert, at der vil komme et modsvar til en sådan kommentar.

Selv jeg, der aldrig har gjort andet end at sige det lige ud med det samme, følte ordvalget og formuleringen dømmende. Den følelse må være stærkere, hvis man er "en af de overfladiske, der skal til at åbne munden". 

Hun må naturligvis gerne ytre sig på den måde, men selvfølgelig afføder det en reaktion.

Anmeld Citér

24. marts 2017

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg ville faktisk ønske, at jeg var mere kreativ de 2 gange, jeg har fået positive teste.

Den ene gang lå han og sov, hvor jeg blev så glad, at jeg fortalte ham det, og ja manden forstod ingenting, fordi han halvsov.

Det samme var det anden gang.

Jeg ville ønske, jeg måske lige kunne være lidt mere kreativ elsker de der videoer, hvor faderen får det at vide på en eller anden måde.

Anmeld Citér

24. marts 2017

MomInTheMaking

RGN skriver:

Man kan sagtens virke nedladende i sin kommentar uden at bruge grimme ord.

Her bliver folk jo stemplet som overfladiske, hvis de overrasker faren med nyheden på en sjov/romantisk måde og det er næsten stensikkert, at der vil komme et modsvar til en sådan kommentar.

Selv jeg, der aldrig har gjort andet end at sige det lige ud med det samme, følte ordvalget og formuleringen dømmende. Den følelse må være stærkere, hvis man er "en af de overfladiske, der skal til at åbne munden". 

Hun må naturligvis gerne ytre sig på den måde, men selvfølgelig afføder det en reaktion.

Enig! det kan man sagtens. Men jeg tænker faktisk stadig at jeg ikke forstår hvorfor man ikke må synes det er overfladisk? Eller synes at det da "herregud bare er at sige det?" Hvorfor må man ikke synes det og sige det?

Jeg synes ikke den kommentar stempler nogen.. jeg ser det KUN som et udtryk for hvad den person der siger det, synes om det og de er sådan set fuldstændig i deres ret til at både sige det og synes det!

(og mon ikke hun også har taget de hug hun har fået..)

Jeg tænker nærmere der er nogen der bliver stødt over at få af vide at andre har den holdning til det? Synes måske bare vi generelt burde være bedre til at blive på vores egen banehalvdel, i stedet for altid at føle os angrebet eller angribe, blot fordi andre har en ikke så positiv holdning til noget man gør! Det jo deres shit og har ikke noget at gøre med mig, så længe det jeg gør føles rigtigt for mig, så må andre da gerne synes jeg er fuldstændig sindsyg og også udtrykke det!

Men sådan er vi forskellige.. jeg synes bare ikke det er et problem og jeg synes der var mange i den her tråd der blev super forargede over at nogen synes det "at gøre noget ud af det" er overfladisk eller smådumt!

TS ville jo sådan set også bare gerne vide hvad folk tænker og hvorfor de gør noget ud af det? Det er en debat side, det betyder at vi skal kunne debattere frem og tilbage og jo, hende der skrev "herregud" osv kunne da godt i den perfekte verden have uddybet hvorfor hun synes det er så dumt, ved ikke om hun har svaret nogen af dem der har spurgt ind til hendes kommentar?

Ydermere bliver jeg for eksempel personligt provokeret af at folk skriver ting som at "nogen er mere kreative og romantiske end andre" det er vel lige så provokerende som at skrive man synes det er åndsvagt at gøre noget ud af det?

Jeg er f.eks. temmelig romantisk og enormt kreativt anlagt, men gjorde ikke et nummer ud af at fortælle min mand det.

Jeg vil måske gerne vide hvor grænsen så går for hvornår en generalisering og provokerende sætninger er ok og ikke ok? Det kan jo ikke passe den kun må gå den ene vej!

Ville jo selvfølgelig ønske at alle var retorisk gode til at formidle deres budskab, det er de ikke.. men kan ikke se hvad provokerende modangreb nogensinde gør godt for? eller rykker ved? Kan da kun blive en situation hvor begge parter føler den anden er en idiot, istedet for at skabe en fælles forståelse af at vi alle er forskellige og synes forskellige ting og at det er helt ok at naboen synes jeg er dum i hovedet når jeg bruger gift til mit ukrudt, men at de godt kan lide mig på andre punkter!

(bare et eksempel, bruger faktisk ikke gift men kunne ikke lige komme på andet)

nu slutter jeg romanen..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.