RGN skriver:
Man kan sagtens virke nedladende i sin kommentar uden at bruge grimme ord.
Her bliver folk jo stemplet som overfladiske, hvis de overrasker faren med nyheden på en sjov/romantisk måde og det er næsten stensikkert, at der vil komme et modsvar til en sådan kommentar.
Selv jeg, der aldrig har gjort andet end at sige det lige ud med det samme, følte ordvalget og formuleringen dømmende. Den følelse må være stærkere, hvis man er "en af de overfladiske, der skal til at åbne munden". 
Hun må naturligvis gerne ytre sig på den måde, men selvfølgelig afføder det en reaktion.
Enig! det kan man sagtens. Men jeg tænker faktisk stadig at jeg ikke forstår hvorfor man ikke må synes det er overfladisk? Eller synes at det da "herregud bare er at sige det?" Hvorfor må man ikke synes det og sige det?
Jeg synes ikke den kommentar stempler nogen.. jeg ser det KUN som et udtryk for hvad den person der siger det, synes om det og de er sådan set fuldstændig i deres ret til at både sige det og synes det!
(og mon ikke hun også har taget de hug hun har fået..)
Jeg tænker nærmere der er nogen der bliver stødt over at få af vide at andre har den holdning til det? Synes måske bare vi generelt burde være bedre til at blive på vores egen banehalvdel, i stedet for altid at føle os angrebet eller angribe, blot fordi andre har en ikke så positiv holdning til noget man gør! Det jo deres shit og har ikke noget at gøre med mig, så længe det jeg gør føles rigtigt for mig, så må andre da gerne synes jeg er fuldstændig sindsyg og også udtrykke det! 
Men sådan er vi forskellige.. jeg synes bare ikke det er et problem og jeg synes der var mange i den her tråd der blev super forargede over at nogen synes det "at gøre noget ud af det" er overfladisk eller smådumt!
TS ville jo sådan set også bare gerne vide hvad folk tænker og hvorfor de gør noget ud af det? Det er en debat side, det betyder at vi skal kunne debattere frem og tilbage og jo, hende der skrev "herregud" osv kunne da godt i den perfekte verden have uddybet hvorfor hun synes det er så dumt, ved ikke om hun har svaret nogen af dem der har spurgt ind til hendes kommentar?
Ydermere bliver jeg for eksempel personligt provokeret af at folk skriver ting som at "nogen er mere kreative og romantiske end andre" det er vel lige så provokerende som at skrive man synes det er åndsvagt at gøre noget ud af det?
Jeg er f.eks. temmelig romantisk og enormt kreativt anlagt, men gjorde ikke et nummer ud af at fortælle min mand det.
Jeg vil måske gerne vide hvor grænsen så går for hvornår en generalisering og provokerende sætninger er ok og ikke ok? Det kan jo ikke passe den kun må gå den ene vej! 
Ville jo selvfølgelig ønske at alle var retorisk gode til at formidle deres budskab, det er de ikke.. men kan ikke se hvad provokerende modangreb nogensinde gør godt for? eller rykker ved? Kan da kun blive en situation hvor begge parter føler den anden er en idiot, istedet for at skabe en fælles forståelse af at vi alle er forskellige og synes forskellige ting og at det er helt ok at naboen synes jeg er dum i hovedet når jeg bruger gift til mit ukrudt, men at de godt kan lide mig på andre punkter!
(bare et eksempel, bruger faktisk ikke gift
men kunne ikke lige komme på andet)
nu slutter jeg romanen..