Hvornår er jeg 7 uger henne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. oktober 2009

Riksen

Tak for jeres svar.

Det er rart at vide at der er nogle erfarne, kloge kvinder herinde, som man kan spørge til råds

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2009

BabyTosset

Tullebobs skriver:

Her i Nordjylland er det eneste den gravide skal gøre at bestille en tid ved egen læge. Hun skal være 8+0 når hun kommer til konsultationen. Så er det lægen der udfylder vamdrejournalen, laver en gyn undersøgelse, tager blodprøver bl.a. til doubletesten og endelig er det lægen, der bestiller tiden til NF scanningen. Der kommer så et brev fra sygehuset med en tid.

Ved ikke om det er det samme hvor du kommer fra?

God fornøjelse med det hele...

Trine

Jeg er ligesom Rikke tilknyttet Hvidovre hospital, og der skal man selv bestille tid til Double test og NF scanning, da begge dele foregår på Hvidovre. Så det svinger nok fra hospital til hospital

Man kan også bestille tid til Double testen og NF scanningen via Hvidovre hospitals hjemmeside.. Smider lige et link til det:
https://www.nakkefold-hs.dk

Knus Pia 17+3

Anmeld

7. oktober 2009

LISBETH:-)

Jeg har lige stillet samme spørgsmål til scanning hos gyn. i dag.

Og hun forklarede at der er forskel på om man er i 7. uge eller 7 uger henne.

7. uge er fra 6+1
7 uger er man så når man er 7+0 hvor man er i 8. uge men 7 uger henne.

Håber det giver mening. Men meget forvirrende.

Lisbeth

Anmeld

7. oktober 2009

Riksen

lisbeth2910 skriver:

Jeg har lige stillet samme spørgsmål til scanning hos gyn. i dag.

Og hun forklarede at der er forskel på om man er i 7. uge eller 7 uger henne.

7. uge er fra 6+1
7 uger er man så når man er 7+0 hvor man er i 8. uge men 7 uger henne.

Håber det giver mening. Men meget forvirrende.

Lisbeth

Jeg tror jeg forstår dig

Jeg ringer og bestiller tid når jeg er 7+3. Det er en mandag. Det burde være ok.

- Rikke

Anmeld

7. oktober 2009

Riksen

BabyTosset skriver:

Jeg er ligesom Rikke tilknyttet Hvidovre hospital, og der skal man selv bestille tid til Double test og NF scanning, da begge dele foregår på Hvidovre. Så det svinger nok fra hospital til hospital

Man kan også bestille tid til Double testen og NF scanningen via Hvidovre hospitals hjemmeside.. Smider lige et link til det:
https://www.nakkefold-hs.dk

Knus Pia 17+3

Tak for linket, men jeg tror nu jeg har det bedst med at tale med en person om det. Det er jeg mest tryg ved. Jeg føler mig jo frem, da det er min første graviditet.

Har du været glad for at være tilknyttet Hvidovre indtil videre?

Anmeld

8. oktober 2009

BabyTosset

Riksen skriver:

Tak for linket, men jeg tror nu jeg har det bedst med at tale med en person om det. Det er jeg mest tryg ved. Jeg føler mig jo frem, da det er min første graviditet.

Har du været glad for at være tilknyttet Hvidovre indtil videre?

Det er også min første graviditet, men hvis du har det bedst med at tale med en person, så er det da også det, du skal gøre

Jeg har kun været ude og få taget doubletesten og været til NF scanning indtil videre, men begge gange blev jeg mødt af nogle super søde kvinder  Jeg er ikke særlig glad for nåle, så det var rigtig vigtigt for mig, at der til doubletesten blev taget hensyn til det, og hun var bare rigtig flink! Hende til NF'en var også super flink, og rigtig god til at forklare hvad hun gjorde, og hvad de leder efter til sådan en scanning. Så jeg er MEGET tilfreds indtil videre  Det er jo også vigtigt at være tryg ved sådanne undersøgelser, specielt når det er ens første gang, for man aner jo ikke rigtig, hvad man går ind til  Så jeg håber da, at du får ligeså positive oplevelser, som jeg har haft derinde!!

Knus Pia 17+4

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.