Hvornår er jeg 7 uger henne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.752 visninger
15 svar
0 synes godt om
7. oktober 2009

Riksen

Hej piger!

Jeg har brug for lidt hjælp, da jeg er en smule forvirret.

Jeg er helt ny i det her graviditets-halløj, er kun 5+5 i dag. Jeg fik at vide af sygeplejersken ved min læge, at jeg selv skulle ringe til Hvidovre Hospital og bestille tid til doubletest og nakkefoldscanning. Jeg har så lige talt med Hvidovre og fik at vide at jeg først kunne lave en aftale, når jeg er 7 uger henne.
Så kommer mit spørgsmål: hvornår er jeg 7 henne? Er det når jeg er 7+0 indtil 8+0 eller...?
Jeg har ikke helt styr på de der tal og uger, som I nok kan se

Hilsen Rikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2009

Tulle28

Du er jo i uge 7 når du er 6+1 - så om det er det hun mener eller fulde 7 uger (altså 7+0) er jo et godt spørgsmål?

Anmeld

7. oktober 2009

Tullebobs

Hejsa

Når man siger, at man er 7+0 så er man 7 hele/fulde uger henne. 7+3 betyder så 7 hele uger og tre dage osv...

Men for lige at gøre forvirringen totalt, så mener jeg at man skal være 8 hele uger henne (8+0) før man laver de første prøver, men ring da til din læge for at være sikker, hvis du giver dem datoen for den første dag i din sidste mens, så kan de sige dig præcist hvornår du skal komme til de første prøver og undersøgelser.

Og tillykke med spunken i maven

Kh Trine som er 16+5 idag

Anmeld

7. oktober 2009

Riksen

Tak for jeres svar!

På de papirer jeg har fået, står der at de først kan udføre doubletesten fra 8+0 til13+6. Jeg kan så ikke bestille tid til den eller nakkefoldscanningen før jeg er 7 uger henne... måske er det for at de er mere sikre på graviditeten. Jeg ved det ikke, undrer mig bare lidt over det.
På fredag er jeg 6+0, så det er vel engang i næste uge at jeg kan ringe og bestille tid?

Nå, jeg vil prøve at tale med min læge om det.

Knus Rikke

Anmeld

7. oktober 2009

Kaufie

Jeg tror sagtens du kan vente til du er 7+0 - så er du ihvert fald 7 uger henne (og i 8.uge. Nakkefoldscanning er alligevel først omkring 12.uge, så om du bestiller tid i 7. eller 8. uge kan vel ikke have den store betydning??

Anmeld

7. oktober 2009

Tullebobs

Her i Nordjylland er det eneste den gravide skal gøre at bestille en tid ved egen læge. Hun skal være 8+0 når hun kommer til konsultationen. Så er det lægen der udfylder vamdrejournalen, laver en gyn undersøgelse, tager blodprøver bl.a. til doubletesten og endelig er det lægen, der bestiller tiden til NF scanningen. Der kommer så et brev fra sygehuset med en tid.

Ved ikke om det er det samme hvor du kommer fra?

God fornøjelse med det hele...

Trine

Anmeld

7. oktober 2009

Valle81

Kaufie skriver:

Jeg tror sagtens du kan vente til du er 7+0 - så er du ihvert fald 7 uger henne (og i 8.uge. Nakkefoldscanning er alligevel først omkring 12.uge, så om du bestiller tid i 7. eller 8. uge kan vel ikke have den store betydning??

Kunne ikke være mere enig:0)

Jeg blev kaldt til nakkefold den 28/08-2009, der var jeg 11+5 altså i 12 uge. Jeg blev scannet, og sendt hjem med besked om at komme igen 7/09-2009 hvor jeg var 13+0, for hun synes ikke barnet var stort nok til at lave nakkefold, eller i hvert fald lave en ordentlig nakkefoldsscanning:0)

Anmeld

7. oktober 2009

Riksen

Kaufie skriver:

Ja, du har nok ret. Det der er vigtigt er hvornår vi skal til nakkefold og doubletesten, og ikke hvornår jeg laver aftalerne.

Tak for dit svar. Føler mig som Bambi på glatis mht det med at være gravid

- Rikke

Anmeld

7. oktober 2009

Valle81

Riksen skriver:

Ja, du har nok ret. Det der er vigtigt er hvornår vi skal til nakkefold og doubletesten, og ikke hvornår jeg laver aftalerne.

- Rikke

Det er seriøst også en jungle.

Selvom jeg venter nr. to, så er jeg til tider også på glatis.

Alt har ændret sig, fra da jeg ventede min datter i 2003 født 14/02-2004.

Ingenting er det samme, hverken lægeundersøgelser, fødselsforberelser osv:0)

Anmeld

7. oktober 2009

Kaufie

Riksen skriver:

- Rikke

Velbekom - du er kommet til det rette sted - her er næsten altid én eller flere, der ved noget om det man nu er på glatis med....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.