Der går et rygte om en kvinde i mit lokalområde. Og jeg må lige høre om det virkelig kan være muligt.
Rygtet er at hun skulle have været I fængsel i 3-6 måneder fordi hun angiveligt skulle have fået løn fra et job i det offentlige og samtidig fået dagpenge eller sygedagpenge.
altså en eller anden form for økonomisk svindel.
Jeg er egentlig ret ligeglad med kvinden og rygtet :-)
Men jeg spekulerer på om det overhovedetkan lade sig gøre at få løn og dagpenge på samme tid ? Og så oven i købet ende med en fængselsstraf? Og ikke bare samfundstjeneste.
Tilmed er kvinden i dag selvstændig erhvervsdrivende hvor hun rent faktisk har berøring med andre menneskersker økonomi og offentlige støttekroner.
Er alt det her muligt overhovedet hvis hun har været straffet for svindel ?
Det er ikke rygtet om kvinden jeg er interesseret i for hun virker såmænd sød og rar og jeg går klart ind for at man kan få en chance mere. Måske har det i virkeligheden været en uopmærksomhed fra hendes side at have modtaget penge fra to sider. Hvis altså rygtet taler sandt :-)
Jeg undrer mig egentlig bare over om historien er vildt overdrevet eller om det teoretisk set er muligt?
Jeg har slet ikke kendskab til straffelov, fængsel osv den slags, så man kan bilde mig hvad som helst ind ha ha :-)
Jeg er anonym fordi jeg ikke vil risikere at hun bliver genkendt 
Anmeld
Citér